نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۵

انیمیشن Inside Out 2 پر فروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۴ شد

همان‌طور که انتظار می‌رفت، اکنون انیمیشن Inside Out 2 پر فروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۴ در گیشه آمریکا و گیشه جهانی است.

انیمیشن Inside Out 2 شروع قدرتمندی در گیشه جهانی داشته است و اکنون طبق جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، دنباله انیمیشن Inside Out رکوردهای بیشتری را ثبت کرده است. انیمیشن Inside Out 2 موفق شد در دومین پایان هفته اکران خود در آمریکای شمالی حدود ۱۰۰ میلیون دلار در سه روز پایان هفته فروش کند تا به هفتمین فیلم و اولین انیمیشنی تبدیل شود که در دومین پایان هفته اکران فروشی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار را تجربه می‌کند که فروش آن در هفته دوم تنها ۳۵ درصد افت داشته است.

بدین ترتیب مجموع فروش انیمیشن Inside Out 2 از مرز ۳۵۵.۱ میلیون دلار در آمریکای شمالی عبور کرد تا رسما از فیلم Dune: Part Two با فروش بیش از ۲۸۲.۱ میلیون دلار عبور کند. همچنین مجموع فروش بین‌المللی انیمیشن Inside Out 2 به ۳۶۹.۲ میلیون دلار رسید تا با فروش جهانی ۷۲۴.۳ میلیون دلار، این انیمیشن تبدیل به پر فروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۴ در گیشه جهانی نیز شود که پیش از این به فیلم Dune 2 با فروش بیش از ۷۱۱.۸ میلیون دلار تعلق داشت.

ملاقات شخصیت اضطراب با دیگر احساسات رایلی در انیمیشن Inside Out 2

اکنون دنباله Inside Out به‌دنبال ثبت رکورد فروش یک میلیاردی است و تبدیل شدن به پر فروش‌ترین انیمیشن پیکسار در گیشه است که البته با حفظ فروش احتمالی می‌تواند رکورد پر فروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما را نیز تصاحب کند. کلسی مان، کارگردان انیمیشن کوتاه Party Central وظیفه کارگردانی انیمیشن درون و بیرون ۲ را براساس فیلمنامه‌ای از مگ لفاوه، نویسنده انیمیشن Inside Out به‌همراه دیو هلستاین بر عهده داشته است.

امی پولر در نقش شادی، فیلیس اسمیت در نقش غم، لویس بلک در نقش خشم، تونی هیل در نقش ترس، لایزا لاپیرا در نقش نفرت، مایا هاوک در نقش اضطراب، ایو ادبری در نقش حسادت، ادل اگزارکوپولوس در نقش بی‌حوصلگی، پال والتر هاوزر در نقش خجالت، کنسینگتون تالمن، دایان لین، کایل مک‌لاکلن،‌ لیلیمار هرناندز، ایوت نیکول براون، فلی، دیو گولز، فرانک اوز، بابی موینیهان، جون اسکویب، یانگ یی و جان راتزنبرگر از جمله بازیگرانی هستند که به‌عنوان صداپیشه در انیمیشن Inside Out 2 حضور دارند و به صداپیشگی پرداخته‌اند.


منبع Forbes
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده