نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۹

سازنده و کارگردان سریال هری پاتر مشخص شد

شبکه HBO قرار است خانه جدید سریال هری پاتر باشد و همچنین سازنده و کارگردان این سریال هم مشخص و معرفی شده است.

بهار گذشته بود که برادران وارنر دیسکاوری سرانجام از ساخت سریالی براساس دنیای هری پاتر برای شبکه مکس خبر داد، اما از آن زمان اطلاعات بیشتری منتشر نشده است و تنها می‌دانیم که جی کی رولینگ، خالق مجموعه Harry Potter به‌عنوان ناظر در این پروژه حضور دارد. حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، اطلاعات جدیدی از سریال Harry Potter منتشر شده است. فرانچسکا گاردینر به‌عنوان نویسنده و شورانر و مارک مایلود به‌عنوان کارگردان چند قسمت به سریال هری پاتر اضافه شده‌اند.

فرانچسکا گاردینر و مارک مایلود

مایلود پیش از این سابقه کارگردانی ۶ قسمت از سریال بازی تاج و تخت، ۱۶ قسمت از سریال Succession و ۴ قسمت از فصل دوم سریال The Last of Us را در کارنامه خود داشته است. گاردینر نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در سریال Succession و نویسنده در سریال His Dark Materials حضور داشته است. همچنین سریال هری پاتر که قرار بود برای شبکه مکس تولید شود، به شبکه HBO منتقل شد. این درواقع بخشی از برنامه برادران وارنر دیسکاوری است که شامل سریال Lanterns و سریال Welcome to Derry نیز می‌شود.

البته این سریال‌ها به شکل همزمان از این به بعد از شبکه HBO و سرویس استریم مکس پخش خواهند شد و دیگر محتوای انحصاری سرویس Max نخواهند بود. گفته می‌شود که سریال هری پاتر قرار است اقتباسی وفادار به رمان‌های جی‌کی رولینگ باشند و همچنین سریال قرار است دارای بازیگرانی کامل جدید باشد که هدف آن جذب نسل جدید است. انتظار می‌رود سریال Harry Potter در سال ۲۰۲۶ از شبکه مکس و HBO پخش شود. 

در حال حاضر اطلاعات بیشتری در دسترس نیست، اما کیسی بلویز، مدیرعامل دو شبکه HBO و مکس گفته بود که سریال هری پاتر بودجه‌ای مشابه سریال بازی تاج و تخت و سریال خاندان اژدها خواهند داشت. درواقع هر فصل سریال Harry Potter می‌تواند بودجه‌ای در حدود ۱۲۵ میلیون دلار داشته باشد و تعهد بیش از ۱۰ ساله آن‌ها به توسعه سریال‌های هری پاتر می‌تواند هزینه کلی را تا بیش از یک میلیارد دلار افزایش دهد.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده