جان لاندو، تهیه‌کننده برنده جایزه اسکار فیلم های تایتانیک و آواتار درگذشت

یک‌شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
جان لاندو
جان لاندو، تهیه‌کننده برنده جایزه اسکار و سرشناس هالیوود آثاری چون آواتار و تایتانیک در سن ۶۳ سالگی دار فانی را وداع گفته است.
تبلیغات

طبق تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، یکی از تهیه‌کنندگان مشهور و با سابقه هالیوود درگذشته است. جان لاندو که بیشتر به‌عنوان تهیه‌کننده فیلم Titanic و فیلم‌های آواتار شناخته می‌شود، در سن ۶۳ سالگی دار فانی را وداع گفته است. او که به بیماری سرطان برای یک مدت طولانی مبتلا بود، روز جمعه چشم از جهان فرو بست. لاندو یکی از تهیه‌کنندگان با سابقه‌ای است که سابقه همکاری طولانی مدتی با جیمز کامرون دارد و به‌عنوان تهیه‌کننده در ۳ فیلم از ۴ فیلم پر فروش‌ تاریخ سینما حضور داشته است.

لاندو کمک زیادی به فیلم تایتانیک کرد تا به اولین فیلمی تبدیل شود که فروش آن از یک میلیارد دلار عبور می‌کند. همچنین او در فیلم Avatar و فیلم Avatar: The Way of Water به‌عنوان تهیه‌کننده نقش داشته است که فروشی بیش از ۲ میلیارد دلار را تجربه کرده‌اند. پیش از مرگ لاندو نقش زیادی در روند تولید دنباله‌های آواتار داشته است. کامرون در نظر دارد تا قسمت پنجم فیلم Avatar را تا سال ۲۰۳۱ تولید و اکران کند و باید دید درگذشت لاندو چقدر روی روند تولید ۳ دنباله باقی‌مانده آواتار تاثیر خواهد گذاشت.

جان لاندو در ۲۳ ژوئیه ۱۹۶۰ در نیویورک متولد شد و کار خود را در ۲۹ سالگی و به‌عنوان معاون اجرایی بخش تولید فیلم فاکس قرن بیستم از اوایل دهه ۹۰ میلادی آغاز کرد. او برای فیلم تایتانیک توانست یک جایزه اسکار دریافت کند و ۲ بار دیگر برای فیلم Avatar و فیلم Avatar: The Way of Water نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. لاندو همچنین به‌عنوان تهیه‌کننده در فیلم Campus Man، فیلم Solaris و فیلم Alita: Battle Angel حضور داشته است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات