پارامونت و اسکای دنس ادغام می‌شوند

دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
ادغام شرکت پارامونت و استودیوی اسکای‌دنس
دیوید الیسون، مدیرعامل اسکای‌دنس مدیا اعلام کرده است که آن‌ها هشت میلیارد دلار برای تصاحب پارامونت گلوبال سرمایه‌گذاری خواهند کرد.
تبلیغات

ساعاتی پیش به‌طور رسمی اعلام شد که دو شرکت اسکای‌دنس و پارامونت برای ادغام شدن به توافق رسیده‌اند. رأی هیئت مدیره پارامونت این طرح را تایید کرد و به هفت ماه مذاکرات طولانی پایان داد. این معامله شامل دو مرحله خواهد بود؛ ابتدا خرید شرکت ملی سرگرمی‌های رداِستون که تقریباً ۸۰ درصد از سهام پارامونت را در اختیار دارد و سپس ادغام کامل صورت خواهد گرفت.

از دهه ۱۹۸۰ تاکنون این اولین‌باری است که مالکیت سی‌بی‌اس، نیکلودئون و پارامونت پیکچرز به گروه دیگری واگذار می‌شود. اسکای‌دنس با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: «برای بهبود سودآوری، تقویت ثبات، استقلال سازندگان و امکان سرمایه‌گذاری بیشتر در پلتفرم‌های دیجیتال، با شرکت پارامونت ادغام می‌شویم.»

در بیانیه رداِستون نیز می‌خوانیم: «باتوجه‌به تغییرات در صنعت، ما می‌خواهیم پارامونت را برای آینده تقویت کنیم. امیدواریم که معامله ما با اسکای‌دنس به موفقیت مداوم پارامونت در این محیطِ به سرعت در حال تغییر کمک کند. اسکای‌دنس به‌عنوان یک شریک قدیمی، پارامونت را به خوبی می‌شناسد و چشم‌انداز استراتژیک و منابع روشنی برای پیش‌برد اهداف ما دارد. ما به پارامونت ایمان داریم و همیشه خواهیم داشت.»

دیوید الیسون به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت منصوب خواهد شد و جف شل، رئیس سابق ان‌بی‌سی یونیورسال در جایگاه رئیس شرکت قرار خواهد گرفت. باتوجه‌به تاییدیه‌های نظارتی، شرکت‌های تحت معامله انتظار دارند که این ادغام در نیمه اول سال ۲۰۲۵ نهایی شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در آینده با زومجی همراه باشید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات