شلی دووال، بازیگر فیلم The Shining درگذشت

شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
شلی دووال در حال سیگار کشیدن در در فیلم The Shining
شلی دووال که برای بازی درخشانش در فیلم The Shining بیشتر شناخته می‌شود، در سن ۷۵ سالگی دار فانی را وداع گفت.
تبلیغات

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، با خبر شدیم که شلی دووال چشم از جهان فرو بسته است. شلی دووال روز گذشته و تنها ۴ روز پس از تولد ۷۵ سالگی‌اش دار فانی را وداع گفته است. دن گیلروی، همسر دووال این خبر را اعلام کرد. شلی دووال با اینکه طی سال‌های اخیر فعالیت زیادی نداشت، اما از ستاره‌های دهه ۸۰ میلادی بوده و جوایز بسیاری را دریافت کرده است. از مهم‌ترین جوایز این بازیگر می‌توان به یک جایزه کن برای بازی در فیلم Three Women، یک جایزه بفتا و ۲ جایزه امی اشاره کرد.

اما عمده شهرت او بیشتر برای بازی در فیلم The Shining به کارگردانی استنلی کوبریک است که نقش وندی تورنس را در این فیلم بازی کرد و بازی او با تحسین زیادی مواجه شد. شلی الکسیس دووال در ۷ ژوئیه ۱۹۴۹ در فورت ورث در ایالت تگزاس آمریکا متولد شد و از سال ۱۹۷۰ تا ۲۰۰۲ و سپس از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ به فعالیت در سینما و تلویزیون پرداخته است. شروع شهرت این بازیگر با بازی در فیلم Nashville، فیلم Three Women و Annie Hall بوده است.

سپس او در فیلم Popeye، فیلم درخشش، فیلم Time Bandits، فیلم Frankenweenie، فیلم Roxanne، فیلم The Underneath، فیلم The Portrait of a Lady ، فیلم Manna from Heaven و فیلم Tale of the Mummy به ایفای نقش پرداخته است. فیلم The Forest Hills آخرین نقش‌آفرینی شلی دووال بوده است. همچنین هالیوودریپورتر تایید کرد که دوول به علت بیماری دیابت فوت کرده است و او زمانی‌که خواب بود، چشم از جهان فرو بست.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات