جیمز کامرون: آواتار 4 و 5 را خودم کارگردانی خواهم کرد

سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸
مطالعه 3 دقیقه
پرواز شخصیت های فیلم Avatar: The Way of Water  بر فراز پاندورا
جیمز کامرون درباره احتمال کارگردانی قسمت‌های چهارم و پنجم درباره شخصی دیگر گفت که این مسئولیت برعهده خود او خواهد بود، مگر اینکه مُرده باشد.
تبلیغات

جیمز کامرون در اظهارات اخیر خود به گمانه‌زنی‌هایی که درباره احتمال تغییر کارگردان فیلم‌های Avatar 4 و Avatar 5 به وجود آمده بود واکنش نشان داد و به شوخی گفت که فقط زیر اتوبوس رفتن است که می‌تواند مانع از انجام این کار توسط او شود. او در مصاحبه با هالیوود‌ریپورتر تأکید کرد که «قطعاً» برای کارگردانی قسمت‌های چهارم و پنجم این مجموعه برنامه دارد. این درحالی است که لحن او نسبت به اظهارات قبلی خود درباره ابهام در قبول این مسئولیت تغییر کرده است و خیلی قاطعانه‌تر در اینباره اظهارنظر می‌کند.

کامرون در سال ۲۰۲۲ گفته بود که ساخت فیلم‌های Avatar یک کار تماماً وقت‌گیر و فرایندی بسیار انرژی بر است و او پروژه‌های دیگری هم دارد که می‌خواهد روی آن‌ها کار کند. «فکر می‌کنم که نهایتاً با گذشت زمان که البته نمی‌دانم بعد از فیلم سوم باشد یا چهارم، می‌خواهم مسئولیت کارگردانی آن را به شخص دیگری که به او اعتماد دارم واگذار کنم تا بتوانم روی کارهای دیگری که به آن‌ها علاقه‌مند هستم هم وقت بگذارم. یا شاید هم نه، نمی‌دانم.»

فیلم جدید Avatar

حالا او در مصاحبه با هالیوود‌ریپورتر صراحتاً روی ادامه‌ی حضور خود در این مسئولیت تأکید داشته و می‌گوید: «منظورم این است که آن‌ها برای مقابله با این کار باید جلوی من رو بگیرند. من انرژی زیادی برای این کار دارم و عاشق کاری هستم که انجام می‌دهم. چرا که نه؟»

کامرون در ادامه خاطر نشان کرد که فیلمنامه قسمت‌های چهارم و پنجم آواتار نوشته شده است و او اخیراً متن آن را بازخوانی کرده است. «این دو فیلم داستان‌های تکان دهنده‌ای دارند. باید این فیلم‌ها ساخته شوند. ببینید فقط در صورتی که یک اتوبوس به من زده باشد و زیر دستگاه زنده باشم، کس دیگری این فیلم‌ها را خواهد ساخت.»

البته که در هالیوود هیچ چیزی قطعی نیست و ممکن است هر اتفاقی بیافتد. کامرون قبلاً در مصاحبه‌ای گفته بود که برای مجموعه‌ی آواتار یک داستان پنج قسمتی را در ذهن دارد و امیدوار است که پایان آن را ببیند. «امیدوارم که فرصت کنم تا فیلم‌های چهارم و پنجم را هم بسازم. چراکه درنهایت با یک داستان خیلی بزرگ مواجه هستیم که باید به انتهای راه خود برسد.»

جیمز کامرون با زمینه سیاه

قسمت بعدی مجموعه آواتار Avatar: Fire and Ash نام دارد و برای اکران در تاریخ ۱۹ دسامبر ۲۰۲۵ (۲۸ آذر ۱۴۰۴) برنامه‌ریزی شده است. کامرون در رویداد اخیر D23 دیزنی درباره این فیلم گفت: «فیلم جدید، چیزی نیست که انتظار آن را دارید، اما قطعاً چیزی است که خواهید خواست.»

فیلم Avatar در سال ۲۰۰۹ با ۲.۹۲ میلیارد دلار فروش، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما است. فیلم Avatar: The Way of Water نیز توانست ۲.۳۲ میلیارد دلار فروش کرده است. کامرون چند پروژه دیگر غیر فیلم آواتار را نیز در دست ساخت دارد که شامل سریال OceanXplorers و یک پروژه جدید از سری Terminator می‌شود.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات