باز لورمان کارگردانی اقتباس سینمایی از قدیس فرانسوی را برعهده گرفت

یک‌شنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
Baz Luhrmann
شخصیت «ژوان از آرک» یک دختر نوجوان قدیس است که در قرن ۱۵ میلادی در جنگ صد ساله فرانسه می‌جنگید.
تبلیغات

باز لورمان فیلم بعدی خود را مشخص کرد و پروژه جدیدش را با محوریت شخصیت «ژوان از آرک» شروع می‌کند.

طبق گزارش اخیری که رسانه Deadline منتشر کرده است، فیلم بعدی لورمان قرار است با نام Jehanne یا Jehanne d'Arc تولید شود که اگر آن را از فرانسوی ترجمه کنیم معادل «ژوان» یا «ژوان از آرک» می‌شود. در حال حاضر چیز زیادی از این فیلم نمی‌دانیم، اما رسانه ددلاین آن را «یک داستان حماسی درباره ژوان از آرک» توصیف کرده است.

این گزارش همچنین اشاره می‌کند که لورمان به دنبال یک بانوی جوان است تا در نقش «ابردختر نوجوانی که کودکی تا بزرگسالی خود را در جنگ صدساله طی می‌کند» نقش‌آفرینی کند.

Ingres’s Joan of Arc Painting
نقاشی ژوان از آرک اثر ژان آگوست دامینیک (۱۸۵۴)
عکاس: Jean Auguste Dominique Ingres / Scott Manning

«ژوان از آرک» که یک قدیس حمایت‌گر فرانسوی است؛ شخصیتی تاریخی و اسطوره‌ای است که به‌دلیل دفاع از مردم فرانسه در جریان جنگ صد ساله‌ای که در قرن ۱۴۰۰ میلادی برقرار بود، مشهور شد. گفته شده است که ژوان در تصمیم‌گیری‌های خود از راهنمایی‌های فرشته بزرگ الهی یعنی میکائیل کمک می‌گرفته است. در سال ۱۴۳۱ بعد از اینکه فرانسه به تصرف انگلیسی‌ها درآمد، او متهم به ارتداد از دین و در سن ۱۹ سالگی در آتش سوزانده شد.

در طول تاریخ از تصویر این قدیس در نمایش‌ها، آثار هنری، فشن، موسیقی و فیلم‌ها استفاده بسیاری شده است. آخرین پروژه سینمایی که از داستان او اقتباس شده است، یک درام فرانسوی در سال ۲۰۱۹ و با نام «ژوان از ارک» بود که با کارگردانی «برونو دومونت» و نقش‌آفرینی «لیس له‌پلات پرودهوم» در نقش ژوان ساخته شد.

برای لورمان این فیلم اولین پروژه اقتباسی از یک شخصیت بزرگ تاریخی به‌حساب نمی‌آید. آخرین فیلم او به‌نام «الویس» که در سال ۲۰۲۲ اکران شد، به‌تصویر درآوردن زندگی شخصی و کاری «الویس پریسلی» بزرگ بود. این فیلم یک موفقیت بزرگ برای لورمان بود و توانست ۸ بار نامزد جایزه اسکار شود که شامل نامزدی در بخش‌های «بهترین فیلم سال» و «بهترین بازیگر نقش اول مرد» برای آستین باتلر نیز بود.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات