فوکوس ۵: صحبتهای سازندههای Cuphead درمورد چالشهای ساخت بازی
اگر بخواهیم نگاهی به برترین بازیهای انحصاری کنسولی در سال گذشته بیندازیم، بیشک بازی Cuphead یکی از هنریترین و زیباترین آثاری بود که در سال گذشته برای کنسول ایکسباکس وان و رایانههای شخصی منتشر شد. کاپ هد از همه لحاظ یادآور حسی نوستالژی به ویژه دوران کارتونهای ۱۹۳۰ میلادی بود و با اینکه اولین محصول استودیوی تازه تاسیس MDHR محسوب میشد، اما توانست به سرعت در دل بسیاری از منتقدین و بازیکنان جا خوش کند. در این قسمت از برنامه فوکوس پای صحبت دو برادر، چاد و جرالد مولدنهاور، بنیانگذاران استودیوی MDHR مینشینیم تا از تجربه فوقالعاده ساخت بازیای متفاوت به ما بگویند؛ بازیای که از طراحی گرفته تا پیادهسازی و گیمپلی، هر لحظه آن با چالشهایی همراه بوده که به قول سازندگان آن «کم مانده بود تا از کنترل خارج شود.»
فوکوس، نام بخش ویدیویی جدید زومجی است. اینجا دقیقا همانجایی است که به پشت پرده ساخت بازیها میرویم؛ سراغ مصاحبههای هیجانانگیز با کارگردانهای معروف را میگیریم و به پشت پرده هرچیزی درباره بازیها پی میبریم؛ آنهم با دوبله فارسی.
امیدواریم از تماشای پنجمین قسمت فوکوس لذت ببرید.
نظرات