نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۱

مهم‌ترین اخبار نینتندو دایرکت ۲۹ خرداد؛ از ماریو و لوئیجی تا زلدا

شرکت نینتندو جزئیات بیشتری از بازی‌های نیمه دوم سال ۲۰۲۴ کنسول نینتندو سوییچ را در Nintendo Direct اخیر به اشتراک گذاشت که در این مطلب به مرور اخبار این رویداد می‌پردازیم.

روز گذشته شرکت نینتندو رویداد Nintendo Direct جدیدی برگزار کرد که روی نمایش بازی‌های نیمه دوم سال ۲۰۲۴ کنسول نینتندو سوییچ تمرکز داشت. با اینکه در این رویداد خبری از جانشین نینتندو سوییچ نبود، نینتندو در طول تقریبا ۴۰ دقیقه نه‌تنها از بازی‌های جدیدی نظیر The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom و Donkey Kong Country Returns HD رونمایی کرد، بلکه تریلرها و جزئیات بیشتری از آثار پیش‌تر معرفی‌شده را به اشتراک گذاشت. به‌همین خاطر بر آن شدیم تا در این مطلب به مرور مهم‌ترین اخبار نینتندو دایرکت ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ بپردازیم.

بازی‌های حاضر در نینتندو دایرکت ۲۰۲۴

بازی Mario and Luigi: Brothership

رویداد نینتندو دایرکت اخیر با معرفی بازی Mario and Luigi: Brothership آغاز شد. مجموعه ماریو و لوئیجی پس از تقریبا یک دهه نسخه جدیدی دریافت می‌کند که گیمرها را برای کشف اسرار مختلف به جزایر اسرارآمیز می‌برد.

طرفدارها می‌توانند منتظر بازگشت تعدادی از شخصیت‌های دوست‌داشتنی و خاطره‌انگیز مجموعه نظیر باوزر و پرنسس پیچ باشند؛ درحالی‌که حرکات و حملات ترکیبی ماریو و لوئیجی در درون و بیرون نبردها نیز بهبودهایی داشته است. بازی Mario and Luigi: Brothership در تاریخ ۱۷ آبان ۱۴۰۳ (۷ نوامبر ۲۰۲۴) برای نینتندو سوییچ عرضه می‌شود.

درحال‌حاضر معلوم نیست که کدام استودیو وظیفه توسعه بازی Mario and Luigi: Brothership را برعهده دارد. همان‌طور که احتمالا اطلاع دارید، استودیو AlphaDream، سازنده بازی‌های ماریو و لوئیجی در سال ۲۰۱۹ تعطیل شد.

دانلود ویدیو از آپارات

بازی Nintendo World Championships: NES Edition

یک ماه از معرفی بازی Nintendo World Championships: NES Edition می‌گذرد و شرکت نینتندو در رویداد Nintendo Direct تریلر گیم‌پلی جدیدی از این کالکشن را پخش کرد. این تریلر نگاهی اجمالی به بخش‌های مختلف بازی دارد و برخی از ویژگی‌های تازه نظیر Legend Challenges و Survival Mode را به نمایش می‌گذارد.

بازی Nintendo World Championships: NES Edition محتویات زیادی ازجمله بیش از ۱۵۰ چالش معمول، حالت پارتی قابل تجربه به‌وسیله هشت بازیکن و جدول امتیازات جهانی (Leaderboards) را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. این کالکشن برای انتشار در تاریخ ۲۸ تیر ۱۴۰۳ (۱۸ ژوئیه ۲۰۲۴) روی کنسول نینتندو سوییچ در نظر گرفته شده است.

دانلود ویدیو از آپارات

بازی Nintendo Switch Sports

شرکت نینتندو با پخش تریلر جدیدی از راه‌یابی ورزش بسکتبال به بازی Nintendo Switch Sports خبر داد. این ورزش در قالب یک به‌روزرسانی رایگان دردسترس بازیکن‌ها قرار می‌گیرد و امکان تجربه حالت‌های مختلف به‌شکل آنلاین و لوکال را فراهم می‌کند. بازی نینتندو سوییچ اسپورتس درحال‌حاضر در کنسول هیبریدی نینتندو قابل تجربه است. هنوز معلوم نیست که آیا نینتندو برای افزودن ورزش‌های بیشتری به این بازی در آینده برنامه دارد یا خیر.

دانلود ویدیو از آپارات

بازی Fantasian Neo Dimension

شرکت نینتندو اعلام کرد که بازی Fantasian Neo Dimension در تعطیلات پایان سال جاری به نینتندو سوییچ راه می‌یابد. این بازی نقش‌آفرینی مبتنی‌بر نوبت استودیو Mistwalker که از سال ۲۰۲۱ منحصرا دردسترس کاربران اپل آرکید قرار دارد، در همین زمان برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و کامپیوتر نیز عرضه می‌شود. در این بازی به مقابله با تهدیدی شیطانی می‌پردازید که قصد نابودی تمام بشریت را دارد.

دانلود ویدیو از آپارات

بازی Donkey Kong Country Returns HD

نینتندو در جریان رویداد نینتندو دایرکت اخیر با پخش تریلر جدیدی از Donkey Kong Country Returns HD، ریمستر بازی ساید-اسکرولینگ ۲.۵ بعدی دانکی کونگ کانتری ریترنز برای کنسول نینتندو سوییچ رونمایی کرد.

بازی Donkey Kong Country Returns در سال ۲۰۱۰ برای Wii عرضه شد. نسخه نینتندو سوییچ درکنار جلوه‌های بصری بهبودیافته و کنترل‌های تازه شامل تمام مراحل اضافی نسخه 3DS خواهد بود که با نام Donkey Kong Country Returns 3D boasted روانه بازار شد. این بازی در تاریخ ۲۷ دی ۱۴۰۳ (۱۶ ژانویه ۲۰۲۵) به سوییچ می‌آید.

دانلود ویدیو از آپارات

بازی Dragon Quest 3 HD-2D Remake و بازی Dragon Quest 1 and 2 Remakes

شرکت اسکوئر انیکس در جریان رویداد Nintendo Direct با پخش تریلر جدیدی از زمان انتشار بازی Dragon Quest 3 HD-2D Remake پرده برداشت. این بازی در تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۳ (۱۴ نوامبر ۲۰۲۴) دردسترس کاربران پلتفرم‌های نینتندو سوییچ، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 5 و کامپیوتر قرار می‌گیرد.

بازی Dragon Quest 3 HD-2D Remake که توسط استودیو Team Asano توسعه می‌یابد، امکان تجربه یکی از نسخه‌های سه‌گانه Erdrick را برای گیمرها فراهم می‌کند. این بازی از همان موتور بازی‌سازی و سبک هنری Octopath Traveler استفاده می‌کند. اسکوئر انیکس از بازی Dragon Quest 1 and 2 HD-2D Remake نیز رونمایی کرد که در سال ۲۰۲۵ راهی ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، PS5، نینتندو سوییچ و پی‌سی می‌شود.

دانلود ویدیو از آپارات

بازی Luigi's Mansion 2 HD

شرکت نینتندو تریلر جدیدی از بازی Luigi's Mansion 2 HD را در نینتندو دایرکت اخیر پخش کرد. این بازی به‌عنوان ریمستر Luigi's Mansion: Dark Moon کنسول Nintendo 3DS در تاریخ ۷ تیر ۱۴۰۳ (۲۷ ژوئن ۲۰۲۴) روانه بازار می‌شود. این نسخه که در رویداد نینتندو دایرکت سال گذشته معرفی شد، شامل گرافیک بهبودیافته است.

دانلود ویدیو از آپارات

بازی Metal Slug Attack Reloaded

نینتندو اعلام کرد که کاربران نینتندو سوییچ اکنون می‌توانند به تجربه بازی Metal Slug Attack Reloaded بپردازند. گیمرها در این بازی می‌توانند قوی‌ترین تیم خود را بسازند و پایگاه‌های دشمن را با انواع استراتژی‌ها و ۱۰۰ شخصیت در هم بشکنند. این نسخه به‌عنوان ریمستر Metal Slug Attack دارای بخش گالری و بخش داستانی جدیدی است.

کاراکترهای بازی Metal Slug Attack Reloaded

تماشای ویدیو در یوتیوب

بازی Darkest Dungeon 2

نینتندو با پخش تریلر جدیدی تأیید کرد که بازی Darkest Dungeon 2 در تاریخ ۲۵ تیر ۱۴۰۳ (۱۵ ژوئیه ۲۰۲۴) درکنار نینتندو سوییچ برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 عرضه می‌شود. طرفدارها اکنون می‌توانند با ۱۵ درصد تخفیف این بازی را پیش‌خرید کنند. نسخه Oblivion بسته الحاقی The Binding Blade را نیز در اختیار می‌گذارد.

بازی Darkest Dungeon 2 درحال‌حاضر در کامپیوتر قابل تجربه است. با اینکه این بازی در کشور برزیل برای کنسول‌های ایکس باکس رده‌بندی سنی شد، هنوز این نسخه به‌صورت رسمی تأیید نشده است. استودیو Red Hook در اواخر سال ۲۰۲۴ کمپین داستانی جدیدی تحت عنوان Kingdoms را برای دارکست دانجن ۲ منتشر می‌کند.

دانلود ویدیو از آپارات

بازی‌های تازه سرویس نینتندو سوییچ آنلاین

نینتندو در رویداد نینتندو دایرکت از راه‌یابی چهار بازی تازه به سرویس Nintendo Switch Online + Expansion خبر داد. کاربران سرویس اشتراکی نینتندو سوییچ آنلاین اکنون می‌توانند به تجربه بازی The Legend of Zelda: A Link to the Past Four Swords، بازی Metroid: Zero Mission، بازی Turok: Dinosaur Hunter و بازی Perfect Dark بپردازند. علاوه‌براین برای اولین‌بار امکان تجربه آنلاین Four Swords با سایر دوستان فراهم شده است.

دانلود ویدیو از آپارات

بازی Phantom Brave: The Lost Hero

شرکت Nippon Ichi Software با پخش تریلر جدیدی از بازی Phantom Brave: The Lost Hero رونمایی کرد. این دنباله در اواخر سال ۲۰۲۵ برای نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و کامپیوتر عرضه خواهد شد.

بازی Phantom Brave: The Lost Hero برخلاف نسخه اول به‌شکل سه‌بعدی طراحی شده است. بازیکن‌ها در این بازی فوق‌العاده زیبا ماجراجویی جدیدی را با مارونا آغاز می‌کنند که در تلاش برای نجات دوستش است.

دانلود ویدیو از آپارات

بازی Marvel vs. Capcom Fighting Collection: Arcade Classics

شرکت کپکام در جریان رویداد نینتندو دایرکت اخیر از انتشار بازی Marvel vs. Capcom Fighting Collection: Arcade Classics در اواخر سال ۲۰۲۴ برای پلتفرم‌های نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4 و کامپیوتر خبر داد.

این کالکشن شامل تعدادی از آثار مبارزه‌ای کپکام ازجمله بازی X-Men: Children of the Atom، بازی Marvel Super Heroes، بازی X-Men vs. Street Fighter، بازی Marvel Super Heroes vs. Street Fighter، بازی Marvel vs. Capcom: Clash of Super Heroes و بازی Marvel vs. Capcom 2: New Age of Heroes می‌شود. جالب اینکه بازی بیتم آپ آرکید The Punisher محصول ۱۹۹۳ نیز در این نسخه گنجانده شده است.

مبارزان بازی Marvel vs. Capcom Fighting Collection: Arcade Classics

تماشای ویدیو در یوتیوب

بازی Super Mario Party Jamboree

شرکت Nintendo در نینتندو دایرکت از بازی Super Mario Party Jamboree رونمایی کرد که به‌عنوان بزرگ‌ترین ماریو پارتی تاریخ توصیف می‌شود. این بازی دارای بخش مولتی‌پلیر ۲۰ نفره (حالت Koopathlon) است و تخته‌ها و مینی‌گیم‌های جدیدی خواهد داشت. طرفدارها می‌توانند منتظر بازگشت برخی از تخته‌های پیشین نیز باشند.

بازی Super Mario Party Jamboree درمجموع شامل ۱۱۰ مینی‌گیم و هفت تخته شامل پنج تخته کاملا تازه خواهد بود. این بازی در تاریخ ۲۶ مهر ۱۴۰۳ (۱۷ اکتبر ۲۰۲۴) منحصرا برای نینتندو سوییچ عرضه می‌شود.

دانلود ویدیو از آپارات

بازی The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom

شرکت نینتندو با پخش تریلر جدیدی از بازی The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom رونمایی کرد که لینک را به‌عنوان قهرمان داستان معرفی نمی‌کند. همان‌طور که شایعه شده بود، گیمرها در این بازی کنترل شاهزاده زلدا را در دست می‌گیرند؛ زیرا پس از ناپدیدشدن لینک اکنون تنها زلدا برای نجات Hyrule Kingdom باقی مانده است. این نسخه در تاریخ ۵ مهر ۱۴۰۳ (۲۶ سپتامبر ۲۰۲۴) در اختیار کاربران کنسول نینتندو سوییچ قرار خواهد گرفت.

دانلود ویدیو از آپارات

نینتدو سوییچ لایت با طرح زلدا

نینتندو در نینتندو دایرکت علاوه‌بر بازی The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom از کنسول نینتندو سوییچ لایت سفارشی با طرح زلدا رونمایی کرد که در تاریخ ۵ مهر ۱۴۰۳ (۲۶ سپتامبر ۲۰۲۴) به قفسه فروشگاه‌ها راه خواهد یافت. این کنسول ویژه با ۱۲ ماه اشتراک سرویس Nintendo Switch Online + Expansion عرضه خواهد شد.

نینتدو سوییچ لایت با طرح زلدا

بازی LEGO Horizon Adventures

شرکت نینتندو در جریان رویداد Nintendo Direct اخیر با پخش یک تریلر به نمایش نحوه اجرای بازی LEGO Horizon Adventures روی نینتندو سوییچ پرداخت. این بازی در تعطیلات پایان سال جاری برای پلی استیشن 5، نینتندو سوییچ و کامپیوتر عرضه می‌شود، اما سونی هنوز زمان انتشار دقیق آن را اعلام نکرده است. مدت زمان داستان لگو هورایزن ادونچرز حدود ۷ تا ۸ ساعت خواهد بود و بازیکن‌ها می‌توانند به‌شکل کو-آپ به تجربه بازی بپردازند.

دانلود ویدیو از آپارات

بازی Stray

شرکت Annapurna Interactive و استودیو BlueTwelve با پخش تریلر هیجان‌انگیز جدیدی اعلام کردند که بازی ماجراجویی تحسین‌شده Stray در تعطیلات پایان سال جاری دردسترس کاربران نینتندو سوییچ قرار خواهد گرفت.

بازیکن‌ها در این بازی کنترل یک گربه را در ویران‌شهری سایبرپانکی در دست می‌گیرند. بازی Stray در ماه اوت ۲۰۲۳ برای ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و ایکس باکس وان عرضه شد. کاربران کامپیوتر، پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 نیز می‌توانند به تجربه این بازی بپردازند. یک انیمیشن با اقتباس از این بازی در دست تولید است.

دانلود ویدیو از آپارات

بازی Ace Attorney Investigations Collection

هنوز معلوم نیست که طرفدارها تا چه زمانی باید برای تجربه نسخه جدیدی از Ace Attorney منتظر بمانند، اما حداقل کپکام به انتشار نسخه‌های قبلی مجموعه برای پلتفرم‌های امروزی ادامه می‌دهد. این ناشر ژاپنی در جریان رویداد Nintendo Direct اخیر از بازی Ace Attorney Investigations Collection رونمایی کرد که شامل هر دو اسپین-آف Investigations می‌شود. این دو بازی در ابتدا دردسترس کاربران کنسول Nintendo DS قرار گرفته بود.

بازی Ace Attorney Investigations Collection دارای جلوه‌های بصری بهبودیافته است که امکان تجربه مدل‌های تازه همه کاراکترها و محیط‌ها را برای گیمرها فراهم می‌آورد. البته بازیکن‌ها هنوز می‌توانند با جلوه‌های بصری نسخه اصلی به تجربه هر دو بازی بپردازند. این کالکشن برای انتشار در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ (۶ سپتامبر ۲۰۲۴) روی پلتفرم‌های نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر در نظر گرفته شده است.

گردهم‌آیی کاراکترهای بازی Ace Attorney Investigations Collection

تماشای ویدیو در یوتیوب

بازی Metroid Prime 4: Beyond

طرفدارها از زمان شروع دوباره تولید متروید پرایم ۴ در سال ۲۰۱۹ بی‌صبرانه منتظر انتشار جزئیات بیشتری از بازی هستند. اکنون کپکام در رویداد نینتندو دایرکت با پخش تریلر گیم‌پلی جدیدی از زمان انتشار Metroid Prime 4: Beyond پرده برداشت. این بازی در زمانی نامعلوم از سال ۲۰۲۵ در اختیار کاربران کنسول نینتندو سوییچ قرار می‌گیرد.

با اینکه شرکت نینتندو بازی Metroid Prime 4: Beyond را برای عرضه روی کنسول نینتندو سوییچ معرفی کرده است، می‌توان انتظار داشت که این بازی برای سوییچ ۲ نیز عرضه شود. گزارش‌ها حاکی از این است که جانشین نینتندو سوییچ پیش از پایان ماه مارس ۲۰۲۵ معرفی می‌شود و احتمالا در همان سال به قفسه فروشگاه‌ها راه خواهد یافت.

دانلود ویدیو از آپارات


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده