مروری بر مجموعه Kingdom Hearts؛ یک فانتزی شاد و غمگین

مروری بر مجموعه Kingdom Hearts؛ یک فانتزی شاد و غمگین

شنبه, ۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۱

مجموعه Kingdom Hearts شاید در ظاهر سری‌ای باشد که هدفش مخاطب کم سن و سال‌تره، ولی داستان و جهانش به قدری جذاب و مرموزانه است که تمامی مخاطبان را هدف قرار می‌دهد.

اولین نسخه از Kingdom Hearts، تو سال ۲۰۰۲ برای پلی استیشن ۲ عرضه شد و توانست مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند. البته که ابتدا این بازی در ژاپن عرضه شد و چند ماه بعد با محتویات اضافه‌تر در اختیار کاربران آمریکا قرار گرفت. محصولی که شامل کاراکترهایی از جهان بازی‌های فاینال فانتزی و همچنین دیزنی می‌شود.

ریکو و پینوکیو در Kingdom Hearts 2.8 Final Chapter

ایده ساخت Kingdom Hearts

ایده ساخت و خلق کینگدام هارتس، شنیدنی است. در آن سال‌ها (حوالی ۲۰۰۰) اسکوئر و دیزنی در یک ساختمان در ژاپن مشغول به کار بودند و یک روز شینجی هاشیموتو و هیرونوبو ساکاگوچی مشغول صحبت در مورد بازی Super Mario 64 بودند. اینکه بتوانند بازی‌ای را خلق کنند که همانند ساخته نینتندو به‌صورت آزادانه بین سه دایمنشن مختلف در حرکت باشید. بااین‌حال معتقد بودند که تنها کاراکترهای دیزنی می‌توانستند با محبوبیت ماریو رقابت کنند و باعث موفقیت این ایده شوند.

شاید بتوان اصلی‌ترین دلیل ساخت کینگدام هارتس را یکی بودن ساختمان اسکوئر ودیزنی در آن سال‌ها دانست

در این هنگام تتسویا نومورا، طراح کاراکترهای فاینال فانتزی 7، متوجه مکالمه میان هاشیموتو و ساکاگوچی شد و از آن‌ها خواست که او را به‌عنوان کارگردان این پروژه انتخاب کنند. به‌دلیل یکی بودن ساختمان کاری دیزنی و اسکوئر، هاشیموتو یک روز با یکی از اعضای بخش اجرایی دیزنی در آسانسور ملاقات کرد و این ملاقات سبب شد در ادامه هاشموتو بتواند ایده ساخت کینگدام هارتس را با شرکت دیزنی در میان بگذارد. آن‌ها هم این ایده را قبول کردند و ساخت اولین نسخه از سری Kingdom Hearts از فوریه ۲۰۰۰ به کارگردانی تتسویا نومورا آغاز شد و شینجی هاشوموتو وظیفه تهیه کنندگی آن را برعهده گرفت. تا قبل از این بازی، همه نومورا را به‌عنوان یک طراح برجسته و کارگردان گرافیکی برای سری فاینال فانتزی می‌شناختند و Kingdom Hearts، اولین کارگردانی تتسویا نومورا به حساب می‌آید.

نکته جالب اینه که داستان اولیه Kingdom Hearts، سادگی بسیار بالایی داشت و صرفا برای کاربران کژوال دیزنی درنظر گرفته شده بود. این در حالی است که هیرونوبو ساکاگوچی، تهیه کننده اجرایی کینگدام هارتس، به نومورا اعلام کرد که اگر به همین شکل داستان را پیش ببری، قطعا با یک شکست بزرگ مواجه خواهی شد. ازاین‌رو نومورا داستان را گسترش داد و به شکل امروزی درآمد. این گسترده شدن در نسخه‌ها و اسپین آف‌های بعدی هم اعمال و سبب شد که مجموعه Kingdom Hearts یکی از بهترین و درعین حال پیچیده‌ترین داستان‌ها را در میان بازی‌های ویدیویی داشته باشد.

سورا و کینگ میکی در Kingdom Hearts 2.8 Final Chapter

داستان و جهان Kingdom Hearts

داستان بازی در مورد سه دوست به نام‌های سورا، ریکو و کایری است که در جزیره دستینی زندگی می‌کنند. بر اثر یک اتفاق و بلعیده شدن جزیره دستینی در تاریکی، سورا، ریکو و کایری از یکدیگر جدا می‌شوند. قبل از اینکه سورا خود را در یک شهر کوچک به اسم Traverse Town پیدا کند، به قدرت استفاده از کی‌بلید (Keyblade) دست پیدا کند. سلاحی ویژه و خاص که ازطریق آن می‌توان نیروهای تاریکی را که به اسم هارت‌لس شناخته می‌شوند، از بین برد. ازطرفی دانلد داک و گوفی از سمت قلعه دیزنی و دستور شاه میکی که حالا گمشده است، به Traverse Town آمده تا به‌واسطه ماجراجویی خود شخصی را پیدا کنند که قدرت استفاده از کی‌بلید را دارد. در ادامه و پس از آشنایی گوفی و دانلد داک با سورا، این سه شخص راهی ماجراجویی بزرگی می‌شوند تا هم شاه میکی و هم ریکو و کایری را پیدا کنند.

داستان بازی در مورد سه دوست به نام‌های سورا، ریکو و کایری است که در جزیره دستینی زندگی می‌کنند و در هر نسخه، داستان بازی شکل و شمایل گسترده‌تر و پیچیده‌تری به خود می‌گیرد

این شروعی برای داستان جذاب و عجیب و غریب سری Kingdom Hearts است. مجموعه‌ای که داستان آن فقط در سه نسخه اصلی روایت نمی‌شود و دراین‌میان نسخه‌های فرعی متعددی نیز قرار دارد. که داستان آن‌ها به قبل و بعد از نسخه اول و دوم تقسیم‌بندی شده و در انتها از نظر داستانی نسخه سوم و بسته الحاقی ReMind قرار گرفته است. اگر بخواهم دقیق‌تر بگویم، تابه‌امروز چهار بازی از جهان کینگدام هارتس روی پلتفرم‌های مختلف عرضه شده است. به این نکته هم اشاره کنم که تمامی نسخه‌‌های این سری با محوریت شخصیت سورا نیست و تیم سازنده برای این و شخصیت‌های اصلی آن به سراغ کاراکترهای دیگری هم رفته است. ازطرفی جهان گینگدام هارتس، دارای دایمنشن و بُعدهای متفاوتی است و همین مورد سبب شده تا تایملاین و داستان بازی برای کاربرانی که تازه وارد هستند، تاحدی پیچیده باشد.

جنگ بزرگ کی‌بلدی ویلدرها در بازی Kingdom Hearts 2.8 Final Chapter

بازی‌های کینگدام هارتس پر از شخصیت‌های مثبت و منفی جهان دیزنی نظیر هرکولس، میکی ماوس، دانلد داک، ملیفیسنت است که هرکدام نقش به خصوصی را ایفا می‌‌کنند. برای مثال ملیفیسنت را می‌توان یکی از شخصیت‌های منفی اصلی نسخه اول دانست. بااین‌حال اسکوئر انیکس برای مجموعه فانتزی خود از کاراکترهای فاینال فانتزی، مخصوصا فاینال فانتزی ۷ استفاده کرده است. درگذشته و برای کاربران تازه‌وارد به جهان Kingdom Hearts، بسیار دشوار بود که به سراغ تمامی نسخه‌های این سری بروند، زیرا پلتفرم‌های عرضه شده این بازی‌ها بسیار متنوع است. اما، با عرضه نسخه‌های Kingdom Hearts 1.5 + 2.5 Remix و Kingdom Hearts 2.8 Final Chapter، شاهد کالکشن ریمستر شده‌ای بودیم که تمامی نسخه‌های عرضه شده تا قبل از Kingdom Hearts 3 را در خود جای داده بود.

پراکنده بودن نسخه‌های سری کینگدام هارتس از نظر پلتفرم، یکی از اصلی‌ترین مشکلات کاربران قدیمی این اسری است

این دو کالکشن برای تمامی پلتفرم‌های نسل هشتم و نهم و همچنین پی سی در دسترس هستند و این نوع کالکشن برای بازی Kingdom Hearts 3 و بسته الحاقی ReMind لحاظ شد. اگر از آن دسته از علاقه‌مندان به بازی‌های فانتزی هستید که قدیمی بودن گرافیک بازی‌های ویدیویی روی تجربه آن‌ها تأثیرگذار نیست، قطعا وجود این سه کالکشن ذکر شده می‌تواند تجربه‌ی بسیار خوبی را دراختیار آن‌ها قرار دهد. همان‌طور که گفته شد، کینگدام هارتس شاید در ظاهر محصولی باشد که برای نوجوانان و صرفا مخاطبان انیمیشن‌های دیزنی ساخته شده است. اما، به‌خوبی پتانسیل سرگرم کردن مخاطبان بزرگسال را دارد. مهم نیست که شخصیت‌های فاینال فانتزی یا دیزنی را می‌شناسید یا نه، اسکوئر انیکس به‌خوبی آن‌ها را در دل محصول خود قرار داده است و استفاده مناسب از آن‌ها سبب شده تا به‌خوبی با این شخصیت‌ها در قالب یک کاراکتر جدید ارتباط برقرار کنید.

برای درک بهتر تایملاین مجموعه Kingdom Hearts و اینکه بدانید از کجا باید شروع کنید، تصویر زیر بهترین رفرنس و ارجاع برای کاربران تازه‌وارد به حساب می‌آید. بااین‌حال وقتی صحبت از تجربه مجدد بازی‌های قدیمی می‌کنیم، صرفا یک داستان خوب یا فوق‌العاده نمی‌تواند تمامی بار جذب مخاطب را به دوش بکشد، بلکه گیم‌پلی هم دراین‌میان تأثیرگذار است.

سورا در ترورس تاون در بازی Kingdom Hearts 1.5 + 2.5 Remix

المان‌ها و ساختار گیم‌پلی مجموعه Kingdom Hearts

کینگدام یک سری اکشن نقش آفرینی است، اما المان‌های نقش آفرینی به کار گرفته شده در بازی آن‌چنان وسیع نیست که بتوان آن را با بازی‌های نقش‌آفرینی دیگر مقایسه کرد و ساختار مخصوص‌به خود را دارد. سورا، قهرمان داستان به واسطه کی‌بلید خود می‌تواند به هارت‌لس‌ها و باس‌های بازی ضربه وارد کند و آن‌ها را از بین ببرد. دراین‌میان یک بخش‌هم برای اعمال جادو یا استفاده از معجون و موارد مشابه درنظر گرفته شده است. از آن‌جایی که با یک سری اکشن نقش آفرینی طرف هستیم، مبارزات به‌صورت کاملا همزمانی انجام می‌شود. به‌عبارتی خبری از المان‌های بازی‌های نوبتی نیست.

این یک واقعیت است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت که با گذر زمان، تاریخ مصرف گیم‌پلی اکثر بازی‌های ویدیویی می‌گذرد

همچنین با کشتن دشمنان XP دریافت می‌کنید و ارتقای کاراکتر شما به‌صورت خودکار انجام می‌شود. گیم‌پلی سری کینگدام هارتس فقط به نبردهای آن و کشتن هارت‌لس‌ها و باس‌های مختلف ختم نمی‌شود. یکی از موارد جالبی در جهان Kingdom Hearts مینی گیم‌هایی است که درنظر گرفته شده است. از همان ابتدا تا آخرین نسخه از این سری شاهد مینی گیم‌هایی هستیم که پتانسیل سرگرم کردن مخاطب را دارند. همچنین از نظر طراحی مراحل هم شاهد موارد جالبی هستیم. بااین‌حال موردی که تاحدی جلوی کاربر را می‌گیرد، قدیمی شدن گیم‌پلی بعضی از نسخه‌های بازی است.

این یک واقعیت است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت که با گذر زمان، تاریخ مصرف گیم‌پلی اکثر بازی‌های ویدیویی می‌گذرد. مهم نیست که چقدر آن بازی سرگرم کننده و خلاقانه بوده یا داستان زیبا و درگیر کننده‌ای را روایت می‌کند، قدیمی شدن المان‌های گیم‌پلی مخصوصا تو سیستم حرکتی یا پلتفرمینگ موردی اجتناب ناپذیر است. البته که این گفته بدین معنا نیست که نسخه‌های قدیمی کینگدام هارتس قابل بازی نیستند. حتی موارد ذکر شده در کالکشن Kingdom Hearts 1.5 + 2.5 Remix و کالکشن Kingdom Hearts 2.8 Final Chapter همچنان پابرجا هستند.

تمرین راکسس در Kingdom Hearts 1.5 + 2.5 Remix

محتوای کالکشن Kingdom Hearts 1.5 + 2.5 Remix

درحال حاضر سه کالکشن برای Kingdom Hearts در بازار وجود دارد و هرکدام از آن‌ها شامل بازی‌های مختلفی از این سری می‌شوند که در ادامه به‌سراغ محتوای هر کالکشن می‌رویم و آن‌ها را از نظر تایملاین داستانی مرتبط می‌کنیم.

کالکشن Kingdom Hearts 1.5 + 2.5 Remix شامل ۶ بازی از سری کینگدام هارتس می‌شود. اگر می‌خواهید به ترتیب روایت داستان آن‌ها را تجربه کنید، باید ابتدا به سراغ Kingdom Hearts Birth by Sleep Final Mix بروید و بعد از آن نسخه اول Kingdom Hearts را شروع کنید. در ادامه، Kingdom Hearts Re:Chain of Memories اسپین آفی است که باید به سراغ آن بروید و داستان‌اش دقیقا از پایان نسخه اول، شروع می‌شود. چهارمین بازی، Kingdom Hearts 385/2 Days است که در این کالکشن سینماتیک‌های آن به‌صورت HD ریمستر شده است. پس از تجربه‌ او نسخه فرعی ذکر شده، باید Kingdom Hearts 2 Final Mix را تجربه کنید.

سورا و کایری در بازی راکسس در بازی Kingdom Hearts 1.5 + 2.5 Remix

بدون تجربه‌ای اسپین آف‌های ذکر شده هم می‌توانید از نسخه اول به نسخه دوم بروید، اما فرقی که کینگدام هارتس با اکثر بازی‌های دنباله‌دار مشابه دارد، این است که از دست دادن یک نسخه پیش درآمد، دنباله یا حتی نسخه فرعی که شامل کاراکترهای دیگری است، سبب می‌شود که به‌خوبی پس‌زمینه کاراکترها یا هدف‌شان در نسخه‌های اصلی را متوجه نشوید یا اینکه بخشی از اتفاقات رخ داده در جهان کینگدام هارتس را متوجه نمی‌شوید. ازاین‌رو تجربه تمامی بازی‌های مورد نیاز آن هم روی یک ترتیب مناسب، به فهم و درک شما از داستان حسابی کمک می‌کند. در انتها، Kingdom Hearts Re:coded آخرین بازی از کالکشن Kingdom Hearts 1.5 + 2.5 Remix است که باید به سراغ آن بروید.

مشکلی که برای جلوه‌های بصری بازی مطرح است، گریبان‌گیر گیم‌پلی بازی هم شده است

خب برویم سراغ عملکرد این کالکشن و ببینیم که آیا پس از گذشت چند سال از عرضه هر نسخه و قرار گرفتن آن‌ها در یک کالکشن، آیا Kingdom Hearts 1.5 + 2.5 Remix عرضش تجربه کردن را دارد؟ در بخش داستان به کلیت داستان مجموعه اشاره شد. اینکه در هر یک از نسخه‌های ساخته شده، داستان گسترش یافته است و به‌واسطه وجود تایملاین‌های زمانی متفاوت، به داستان شاخ و برگ‌های متعددی داده شده است. از نظر داستانی، اگر بازی‌ها را به ترتیب بازی کنید، به خوبی تاثیرگذاری داستان هر نسخه را متوجه خواهید شد و شخصیت پردازی خوب کاراکترهای دیزنی و فاینال فانتزی درکنار شخصیت‌های جدید جهان کینگدام هارتس، سبب شده تا بتوانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید؛ حتی اگر درگذشته روی شخصیت‌های آشنای سری شناختی نداشته باشید. داستان پس از گذشت بیش از دو دهه از اولین نسخه (نسخه اول کینگدام هارتس در سال ۲۰۰۲) همچنان پتانسیل سرگرم کردن مخاطب را دارد.

راکسس در بازی Kingdom Hearts 1.5 + 2.5 Remix

بااین‌حال موردی که شاید جلوی سرگرم کردن مخاطب را بگیرد، جلوه‌های بصری بازی و گیم‌پلی بعضی از نسخه‌ها است. از نظر بصری با یک محصول فانتزی و رنگارنگ طرف هستیم که ساختاری سه‌بعدی به انیمیشن‌های دوبعدی دیزنی بخشیده است. بااین‌حال به خاطر قدیمی بودن نسخه‌هایی که در این کالکشن قرار گرفته است، شاید آنطور که باید شاید نتوانید با Kingdom Hearts ارتباط برقرار کنید. اما، اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که گرافیک نقش پررنگی در تجربه شما ندارد و عاشق بازی‌های فانتزی و اکشن نقش آفرینی هستید، این کالکشن را در برنامه خود قرار دهید. بااینکه هسته و شالوده تمامی نسخه‌های قرار گرفته در Kingdom Hearts 1.5 + 2.5 Remix یکی است، اما در بعضی از آن‌ها شاهد جزئیات متفاوتی هستیم. جزئیاتی که سبب شده درکنار آشنا بودن مکانیسم‌های پایه، موارد جدیدی را هم مشاهده کنیم. برای مثال در بعضی از نسخه‌ها تیم شما شامل دانلد داک و گوفی شده یا در بعضی دیگر می‌توانید بین ریکو و سورا سوییچ کنید و از موجوداتی بامزه به‌عنوان هم‌تیمی استفاده کنید.

مشکلی که برای جلوه‌های بصری بازی مطرح است، گریبان‌گیر گیم‌پلی بازی هم شده است. بعضی از پلتفرمینگ‌ها و سیستم حرکتی در نسخه‌های ابتدایی مثل Kingdom Hearts یا Kingdom Hearts Re:Chain of Memories سبب شده آنطور که باید و شاید نتوانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. بااین‌حال سیستم مبارزات و ارتقای کاراکتر ساختار ساده‌ای ندارن و عدم استفاده از مکانیسم‌های پیچیده، باعث می‌شود تا اذیت شدن شما در طول گیم‌پلی تاحدی کاهش پیدا کند.

مبارزات در بازی Kingdom Hearts 2.8 Final Chapter

محتویات کالکشن Kingdom Hearts 2.8 Final Chapter

محتویات Kingdom Hearts 2.8 Final Chapter کمی عجیب و غریب است. در این کالکشن می‌توان هنرنمایی اسکوئر انیکس در گیج کردن مخاطب را به خوبی مشاهده کرد. شاید با خود فکر کنید که محتوای این کالکشن مواردی هستند که باید بعد از کالکشن 1.5 + 2.5 Remix تجربه کنید، اما بدین گونه نیست. 2.8 Final Chapter شامل سه محتوای مختلف می‌شود. از میان آن‌ها Kingdom Hearts X Back Cover را باید قبل از تمامی بازی‌های قبلی آغاز کنید. البته اشاره کنم که Kingdom Hearts X Back Cover یک بازی ویدیویی نیست و صرفا یک انیمیشن سینمایی از جهان کینگدام هارتس است، اما تماشای آن آغازی برای فهمیدن بهتر اتفاقات رخ داده در تایملاین داستانی است.

در ادامه و پس از تجربه Kingdom Hearts Birth by Sleep از کالکشن اول، باید به سراغ کالکشن Kingdom Hearts 2.8 Final Chapter آمده و Kingdom Hearts 0.2 Birth by Sleep را هم تجربه کنید و سپس به سراغ Kingdom Hearts 1 بروید. در انتها، Kingdom Hearts 3D Dream Drop Distance را داریم که به‌صورت HD ریمستر شده است و دقیقا قبل از شروع Kingdom Hearts 3، باید آن را تجربه کنید. تابه‌اینجای تمامی پیش نیازها برای تجربه بازی کینگدام هارتس ۳ ذکر شد و کالکشن بعدی، اصلا مورد گیج کننده‌ای نیست.

مینی گیم های بازی Kingdom Hearts 2.8 Final Chapter

کالکشن‌های Kingdom Hearts 1.5 + 2.8 Remix و Kingdom Hearts 2.8 Final Chapter را می‌توان نقطه عطفی برای سری کینگدام هارتس دانست

در کالکشن Kingdom Hearts 2.8 Final Chapter از نظر بصری و گیم‌پلی شرایط متفاوت‌تر از کالکشن قبلی است. در میان سه محصول قرار گرفته، X Black Cover که یک انیمیشن سینمایی است و به‌راحتی شما را سرگرم می‌‌کند. همچنین از نظر داستانی یک پیش درآمد بسیار خوب برای شروع مجموعه کینگدام هارتس به حساب می‌آید. دراین‌میان مشکلات مربوط‌به گیم‌پلی فقط در Kigndom Hearts 3D Dream Drop Distance به چشم می‌خورد. محصولی که در سال ۲۰۱۲ روانه بازار شده است. تابه‌اینجای کار به دفعات مختلفی در مورد پیچیده بودن تایملاین داستانی کینگدام هارتس صحبت کرده‌ام که خب تاحدی یکی از نقاط ضعف مجموعه هم به حساب می‌آمد تا اینکه این کالکشن در دسترس قرار گرفت. نقطه ضعف از این نظر که پلتفرم‌های بازی‌های کینگدام هارتس هیچ‌وقت یکسان نبوده است، اما داستان آن‌ها به‌شدت به یکدیگر مربوط بودند. برای مثال 3D Dream Drop Distance برای نینتندو 3DS عرضه شده است و انتهای آن به ابتدای Kingdom Hearts 3 متصل می‌شود!

حال تصور کنید که کالکشن KH 2.8 Final Chapter عرضه نشده بود و کاربرانی که هیچ ایده‌ای از نسخه 3DS نداشتند، متوجه شروع گنگ و عجیب Kingdom Hearts 3 می‌شدند. ازاین‌رو کالکشن‌های Kingdom Hearts 1.5 + 2.8 Remix و Kingdom Hearts 2.8 Final Chapter را می‌توان نقطه عطفی برای سری کینگدام هارتس دانست. باوجود تمام مشکلاتی که به خاطر قدیمی بودن آثار دارد، به یک آرشیو قابل دسترس و ارزشمند برای کاربران امروزی یا حتی بعضی از کاربران قدیمی تبدیل شده است که دلیل آن هم چیزی جز عدم دسترسی راحت به تمامی نسخه‌ها نیست. تاکید کنم که تمامی موارد ذکر شده صرفا برای کالکشن‌های Kingdom Hearts 1.5 + 2.8 Remix و Kingdom Hearts 2.8 Final Chapter می‌کند و Kingdom Hearts 3 + ReMind هنوز محصول‌های به‌روزی هستند. البته که از نظر پورت شدن روی پلتفرم پی سی، می‌توان یک ایراد به آن‌ها گرفت و آن چیزی جز نبود تنظیمات گرافیکی و تغییر رزولوشن برای تمامی بازی‌ها است. 

گشت و گذار در بازی Kingdom Hearts 3

محتویات Kingdom Hearts 3 + ReMind

بازی Kingdom Hearts 3 در سال ۲۰۱۹ روانه بازار شد و توانست بازخوردهای خوبی را از سمت منتقدین و کاربران کسب کند. محصولی که از نظر داستانی یکی از بهترین نسخه‌های این سری به حساب می‌آید. بااین‌حال پایان‌بندی آن به‌گونه‌ای بود که انتظار می‌رفت شاهد یک بسته الحاقی برای کینگدام هارتس ۳ باشیم. ازاین‌رو در سال ۲۰۲۰ بسته الحاقی Re Mind در دسترس کاربران قرار گرفت. حال همانند اکثر بازی‌های ویدیویی که پس از عرضه بسته الحاقی آن‌ها، در قالب یک کالکشن کامل ارائه می‌شوند، اسکوئر انیکس هم برای نسخه سوم تدابیر مشابهی را اندیشید.

Kingdom Hearts 3 + ReMind شامل بازی Kingdom Hearts 3 و همچنین بسته الحاقی Re Mind می‌شود. ازاین‌رو خرید این کالکشن می‌تواند از نظر هزینه گزینه بهتری برای بازیکنان باشد. بااین‌حال اشاره کنم که داستان سری Kingdom Hearts هنوز به پایان نرسیده است و سال ۲۰۲۲ بود که بازی Kingdom Hearts 4 با انتشار یک تریلر رونمایی شد. البته از آن زمان تابه‌امروز اطلاعات خاص دیگری از این بازی در دسترس قرار نگرفته است و کاربران مجموعه کینگدام هارتس منتظر هستند تا اسکوئر انیکس اخبار بیشتری را منتشر کند.

مبارزات در بازی Kingdom Hearts 3

تمامی نسخه‌های کینگدام هارتس از نظر داستانی شما را سرگرم خواهند کرد و Kingdom Hearts 3 هم از این قاعده مستثنا نیست

از نظر گیم‌پلی کینگدام هارتس ۳ محصولی سرگرم کننده به حساب می‌آیدو در اینجا شاهد کی‌بلید‌های متنوعی هستیم که هرکدام ویژگی‌ها و جادوهای متفاوتی را در اختیار مخاطب قرار می‌هد تا روند مبارزات، متنوع‌تر از قبل باشد. درکنار وجود کی‌بلید‌های متنوع، اصلی‌ترین دلیلی که از خسته کننده شدن نسخه سوم جلوگیری می‌کند، وجود محیط‌های متنوع با طراحی بسیار خوب و مینی گیم‌های بسیار سرگرم کننده است. مینی گیم‌ها جدا از سرگرم کننده بودن تنوع بالایی هم دارند و هر قشر از گیمرها را می‌توانند سرگرم کنند. بااین‌حال در زمینه گیم‌پلی و مخصوصا طراحی، هارت‌لس‌ها از نظر انیمیشن ظاهری همچنان همانند نسخه قدیمی خود هستند و می‌توانستند جلوه بهتری داشته باشند. یا باس فایت‌ها دیگر مکانیسم‌های ساده مبارزه‌ای گذشته را نداشته باشند.

این گفته‌ها در حالی است که انیمیشن‌های حرکتی و میان‌پرده‌های سینمایی کاراکترها و خود بازی کیفیت بسیار بالایی دارد. تمامی نسخه‌های کینگدام هارتس از نظر داستانی شما را سرگرم خواهند کرد و Kingdom Hearts 3 هم از این قاعده مستثنا نیست. حتی بسته الحاقی ReMind هم به‌عنوان یک محتوای اضافه برای بازی اصلی، تجربه خوبی را از نظر داستان و روایت داستانی ارائه می‌‌دهد و شاهد لحظات درام و هیجان‌انگیزی هستیم. دراین‌میان بد نیست صحبتی هم در مورد موسیقی هر سه کالکشن یعنی Kingdom Hearts 1.5 + 2.5 Remix، Kingdom Hearts 2.8 Final Chapter و Kingdom Hearts 3 + ReMind داشته باشم. ساخت موسیقی اکثر نسخه‌های سری کینگدام هارتس یا تنظیم موسیقی این بازی‌ها برعهده یوکو شیمومورا بوده است. شخصی که می‌توان او را یکی از تاثیرگذارترین آهنگسازهای شرقی در صنعت بازی‌های ویدیویی دانست. از نظر موسیقی و صداگذاری با بازی‌های با کیفیتی طرف هستیم و از این حیث حسابی مخاطب را راضی نگه می‌دارند. 

میان‌پرده‌های بازی Kingdom Hearts 3

در انتها نظر شما کاربران زومجی در مورد این مجموعه چیست؟ آیا تابه‌حال نسخه‌های مختلفی از Kingdom Hearts را تجربه کرده‌اید؟

کد سه کالکشن Kingdom Hearts توسط اسکوئر انیکس در اختیار زومجی قرار گرفته است

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده