// دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۹

معرفی بازی موبایل Heads off | سرگذشت

در این مقاله از زومجی به سراغ معرفی یک بازی نامتعارف موبایلی به نام Heads off رفته‌ایم که در آن بازیکنان کنترل سَرهای انسان‌های مختلف برعهده دارند.

در اکثر مواقع بازیکنان علاقه‌مند به بازی‌هایی هستند که در بخش‌هایی مختلفی مانند گیم‌پلی، داستان، گرافیک و موارد دیگر آن‌ها را جذب خود کند که این موارد در بیشتر آثار متعارفی که معرفی و منتشر می‌شوند می‌توان مشاهده کرد. در این بین آثاری وجود دارند که باتوجه‌به ساختار نامتعارف آن‌ها کمتر توسعه‌دهنده‌هایی به سراغ ساخت آن‌ها می‌روند. به‌عنوان مثال می‌توان بازی‌هایی مانند Plug and play و Kids اشاره کرد که در زومجی در نیز به معرفی آن پرداخته شده است. حال در این مقاله به سراغ معرفی بازی Heads off رفته‌ایم که باید زندگینامه سَرهای انسان‌های مختلف را درکنار یک گیم‌پلی ساده اما چالشی شکل دهید.

بازی اندروید Heads off

در همین ابتدا باید به این موضوع اشاره کرد که اگر به‌دنبال یک بازی پر هیجان هستید قطعا از این بازی لذت نخواهید برد ولی می‌تواند تجربه جالب و تقریبا متفاوتی را ایجاد کند. در این بازی بازیکنان کنترل سَرهای انسان‌های مختلف را در دست می‌گیرند! به این صورت که در هر مرحله یا به‌طور دقیق‌تر روایت زندگی هر یک از انسان‌ها، تنها یک سَر یک انسان در بازی وجود دارد که در یک محیط قرار گرفته‌اند.

در زمانی‌که روبه جلو حرکت می‌کنید صدا فریادهای آن انسان را می‌شنوید که شاید نشونه از سرگذشتی باشد که در زندگی تجربه کرده است. نکته جالب زمانی رخ می‌دهد که به محض به حرکت در آوردن هریک از آن‌ها روایت زندگی آن‌ها به شکل یک تیتراژ متنی در سمت را به نمایش گذاشته می‌شود. درواقع با رسیدن به یک قسمت از محیط بازی، یک سال از زندگی آن انسان روایت می‌شود که چه کارهایی انجام داده است.

محیط بازی همواره با چالش‌هایی همراه است که باید از آن‌ها بگذرید. در صورتی که نتوانید از برخی از آن‌ها بگذرید بازی با آن سنی که باختید تمام می‌شود. در طول هر مرحله یک سری آیتم درخشان وجود دارد که باید آن‌ها به‌دست بیاورید که بسیار کاربردی نیز هستند. زمانی‌که به تعداد مشخصی از آن‌ها را برسید می‌توانید در منوی بازی گزینه‌ای را که فعال می‌شود کلیک کنید و در محیط جدید بازی روایت‌ها و درواقع سَرهای انسان‌های دیگر را به‌دست بیاورید و مشغول به تجربه آن‌ها شوید.

گیم‌پلی بازی بسیار ساده اما همراه‌با چالش‌ است. در بازی تنها باید با یک کلیک و به‌طور دقیق‌تر با نگه داشتن یک قسمت از صفحه‌نمایش سعی کنید سَر را به سمت جلو حرکت دهید که میزان نگه داشتن صفحه‌نمایش و همینطور سریع بودن آن می‌تواند چالش‌های زیاد را به‌همراه داشته باشد. به‌عنوان یک نکته کلیدی و البته پیشنهاد سعی کنید چشم‌ها رو به زمین باشند و در آن زمان سعی کنید آن‌ها را به حرکت در بیاورید.

بازی اندروید و آیفون Heads off

طراحی سیاه و سفید محیط بازی درکنار معدود المان‌های رنگی، جلوی خاصی را به بازی می‌دهد. درواقع گرافیک بازی بسیار ساده و به شکلی کارتونی کار شده است که در نوع خود جذاب است. درکنار این موارد موسیقی بازی که در ابتدای هر نوبت شروع به پخش می‌شود می‌خواهد حس آرامش‌بخشی را به بازیکنان منتقل کند که در این مورد نیز بسیار موفق است. همچنین جلوه‌های صوتی دیگر قسمتی‌های بازی مانند صدای فریاد هر یک از شخصیت‌های به بهترین شکل ساخته شده‌اند.

در مجموع بازی Heads off از استودیوی Ponos Corporation یک اثر متفاوت با گیم‌پلی ساده است که قطعا ارزش تجربه را دارد. بازی Heads off برای اندروید و آیفون در دسترس است و می‌توانید ازطریق لینک‌های‌ زیر آن را دانلود کنید تا از تجریه یک متفاوت لذت ببرید.

دانلود بازی Heads off


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده