معرفی بازی موبایل Frostpunk: Beyond the Ice | بقا در جهنم یخ زده

شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۸
مطالعه 3 دقیقه
بازی اندروید Frostpunk: Beyond the Ice
بازی Frostpunk: Beyond the Ice قصد دارد تا با استفاده از بعضی نقاط قوت نسخه‌ی اصلی فراست پانک، یک تجربه‌ی شهر سازی متفاوت و لذت بخش را در اندروید به وجود آورد.
تبلیغات

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که طرفدار بازی‌های استراتژی و بقا محور باشد و در عین حال شناختی از بازی محبوب Frostpunk ساخته‌ی استودیو Eleven Bit Studios نداشته باشد؛ اثری که بازیکن را با خود به جهان آخرالزمانی یخ زده و صد البته بی رحم خودش می‌برد. درواقع بازی از شما می‌خواست تا شهری گرم برای نجات یافتگان بسازید و مهم‌ترین نیاز‌های آن‌ها را تأمین کنید؛ موضوعی که در بازی اندروید و آیفون Frostpunk: Beyond the Ice هم مطرح می‌شود و شرایط مشابهی را برای گیمر به وجود می‌آورد.

به بیانی دیگر می‌توان گفت که در ظاهر و موضوع اصلی بازی، تفاوتی میان نسخه‌ی اورجینال با Frostpunk: Beyond the Ice دیده نمی‌شود. در‌ زمینه‌های گرافیک و موسیقی، با اثری روبه‌رو هستیم که کم و بیش از یک نسخه‌ی موبایل فراست پانک انتظار داشتیم؛ اما اگر با چنین تفکری به سراغ گیم‌پلی بازی Frostpunk: Beyond the Ice بروید، احتمالا انتظارتان در این زمینه برآورده نخواهد شد.

بازی اندروید Frostpunk: Beyond the Ice

این موضوع که Frostpunk: Beyond the Ice را دوست خواهید داشت یا خیر، به انتظارات شما در پیش از شروع بازی وابسته است. درواقع بازی Frostpunk: Beyond the Ice با استفاده از اتمسفر عمیق و فضای لذت بخش نسخه‌ی اصلی فراست پانک، یک تجربه‌ی شهر سازی آرامش بخش آخرالزمانی را فراهم می‌کند؛ تجربه‌ای که به‌جای القا حس تنش، بقا و خطر ناشی از احتمال شکست، این‌بار شرایط پایدار و آرامی را صرفا برای ساخت یک کلونی آخرالزمانی در یک جهان یخ زده به‌وجود می‌آورد.

بازی به واسطه‌ی فضا سازی عمیق و موسیقی زیبای خود، به خوبی حس زندگی و شهر سازی در یک جهان آخرالزمانی یخ زده را به بازیکن منتقل می‌کند

بنابراین کاملا واضح است که کلونی بازیکن در بازی آنلاین Frostpunk: Beyond the Ice هرگز به‌طور کامل نابود نمی‌شود و خطر جدی در این زمینه وجود ندارد؛ بااین‌حال همچنان نیاز‌هایی مانند زغال سنگ، غذا، گرما و توسعه‌ی شهری همچنان پا برجا است و همیشه باید راهی برای تأمین آن‌ها پیدا کرد. درکنار استفاده از معادن و آیتم‌هایی که در اطراف شهر وجود دارند، بازیکن می‌تواند برای کسب منابع بیشتر به محیط‌های ناشناخته‌ی اطراف هم سفر کند؛ این حالت در قالب یک رویداد نوبتی بقا محور شکل می‌گیرد و از گیمر می‌خواهد تا درکنار مبارزه یا دوری از دشمنان، منابع مورد نیاز خود را در یک بازه‌ی حرکتی مشخص به‌دست آورد. البته اگر به‌صورت مجهز و با تعداد نفرات بالایی به چنین حالتی قدم بگذارید، طبیعی است که شرایط بهتری نیز برای جست و جو و مبارزه با موجودات مهاجم خواهید داشت.

بازی اندروید Frostpunk: Beyond the Ice

بازی موبایل Frostpunk: Beyond the Ice از لحاظ گرافیک، کیفیت بسیار خوبی را ارائه می‌کند؛ از به جا ماندن حرکت مردم در برف گرفته تا نور پرردازی و طراحی محیطی، همگی به شکل بسیار خوبی کار شده‌اند. همچنین بازی در زمینه‌ی ارائه‌ی موسیقی هم از همان آهنگ‌های دل نشین و تامل برانگیز نسخه‌ی اصلی فراست پانک استفاده می‌کند و دیگر حرفی برای گفتن در این زمینه باقی نمی‌گذارد.

البته موارد دیگری هم از نسخه‌ی اورجینال فراست پانک به نسخه‌ی Beyond the Ice راه پیدا کرده است؛ از جمله‌ی این موارد، می‌توان به تصمیم گیری‌هایی که شما را میان دو راهی اخلاق یا پیشرفت به هر قیمتی قرار می‌داد تا میان بد یا بدتر انتخاب کنید، اشاره کرد. به‌عنوان مثال، باید میان دو گزینه‌ی استفاده یا عدم استفاده از بچه‌ها برای انجام کار‌ها، یک مورد را انتخاب کرد. در صورت به کارگیری بچه‌ها، سرعت پیش برد فعالیت‌های مختلف افزایش چشم گیری پیدا می‌کنند و در غیر این صورت، شرایط مانند قبل پیش خواهد رفت. بنابراین در بازی Frostpunk: Beyond the Ice نیز هر از گاهی باید انتظار چنین تصمیم‌گیری‌های چالش برانگیزی و تاثیر گذاری را داشته باشیم.

در مجموع بازی Frostpunk: Beyond the Ice با اتمسفر گیرا و گیم‌پلی سرگرم کننده خود، می‌تواند تجربه‌ی لذت بخشی را با حال و هوای بسیار جذاب نسخه‌ی اورجینال فراست‌پانک ارائه کند. اگر به‌دنبال یک تجربه‌ی شهرسازی با کیفیت در اندروید هستید، بدون شک بازی Frostpunk: Beyond the Ice انتخاب بسیار خوبی برای شما محسوب می‌شود.

دانلود بازی Frostpunk: Beyond the Ice

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات