معرفی بازی موبایل Plants vs Zombies 3 | نسخه‌ای متفاوت از بازی گیاهان درمقابل زامبی‌ها

سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۹
مطالعه 3 دقیقه
معرفی موبایل Plants vs Zombies 3
نسخه‌ی سوم بازی Plants vs Zombies با ایجاد تغییراتی مهم، مسیر متفاوتی از دو نسخه‌ی گذشته را دنبال کند؛ در ادامه با معرفی بازی موبایل Plants vs Zombies 3 همراه زومجی باشید.
تبلیغات

بازی Plants vs Zombies یکی از سری عناوین محبوب و قدیمی در پلتفرم‌هایی از جمله کامپیوتر و موبایل محسوب می‌شود که توسط استودیو PopCap Games ساخته شده و شرکت الکترونیک آرتز نیز مسئولیت انتشار آن را به عهده گرفته است. بازی گیاهان در مقابل زامبی‌ها، در دنیای آخرالزمانی جریان دارد که زامبی‌ها آن را فتح کرده‌اند؛ حال، به‌جای پدیدار شدن گروهی از تکاور‌ها یا نیرو‌های مبارز که معمولا در بسیاری از روایات کلیشه‌ای فیلم‌ها، سریال‌ها و بازی‌های ویدیویی مختلف مشاهده کرده‌ایم، این‌بار تنها گیاهان هستند که شجاعانه در مقابل تهاجم زامبی‌ها ایستادگی می‌کنند. البته اگر بخواهیم دقیق‌تر اشاره کنیم باید بگوییم که گیاهان حیاط خانه‌ی آقای Crazy Dave هستند که به ایفای نقش قهرمانان ما را در دنیای Plants vs Zombies می‌پردازند. گیاهان جهش یافته‌ای که با استفاده از توانایی‌های ذاتی یا جادویی خود قرار است تا در مقابل انبوهی از زامبی‌های خطرناک مقاومت کنند. درواقع موضوع دفاع گیاهان و حمله‌ی زامبی‌ها، در هر سه نسخه‌ی Plants vs Zombies ساختار بسیار مشابهی دارند؛ به‌گونه‌ای که در بازی Plants vs Zombies 3 نیز همچنان هسته‌ی اصلی گیم‌پلی حول محور مدیریت و چیدمان گیاهان متنوع در جهت دفاع از خانه می‌چرخد. اما تغییرات به وجود آمده در نسخه‌ی سوم انقدر مهم هستند که نمی‌توان تاثیر آن‌ها را بر تجربه‌ی بازیکن انکار کرد.

معرفی موبایل Plants vs Zombies 3

اگر تجربه‌ی دو نسخه‌ی گذشته‌ی Plants vs Zombies را داشته باشید، احتمالا می‌دانید که پیش از هر مرحله، بازیکن می‌توانست از میان تعداد زیادی گیاهان مختلف، چند مورد را برای دفاع انتخاب کند؛ البته به جز چند مرحله‌ی خاص که هر از گاهی شرایط متفاوتی را به‌وجود می‌آوردند و تنوع خوبی به بازی می‌بخشیدند. اما بازی موبایل Plants vs Zombies 3 در این زمینه، تفاوت چشم‌گیری با دو نسخه‌ی پیش از خود دارد و شاید به نحوی یک ساختار شکنی هم شمرده شود.

بازی با اعمال بعضی از تغییرات ساختاری، سعی می‌کند تا یک مسیر‌ متفاوت از دو نسخه‌ی گذشته را در پیش بگیرد

باید گفت که بازیکن مانند دو بازی گذشته، آزادی عمل کاملی در انتخاب گیاهان ندارد. همچنین طراحی مراحل هم دیگر ساختار ثابتی ندارند و هربار چالش‌های متفاوتی را ارائه می‌کنند. به بیان دیگر می‌توان گفت که هر یک از مراحل اصلی، قوانین خاص خودشان را دارند؛ از تعداد گیاهان گرفته تا محدودیت در جای‌گذاری آن‌ها، همگی در ابتدای هر مرحله مشخص می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود تا هر مرحله، چالش منحصر‌به‌فرد خود را داشته باشد و هربار بازیکن را در شرایط متفاوتی از حمله‌ی زامبی‌ها قرار دهد. از طرفی هم ممکن است این آزادی نسبی و ساختار جدید، چندان مورد استقبال بازیکنان قدیمی این سری قرار نگیرد.

معرفی موبایل Plants vs Zombies 3

به‌راحتی می‌توان گفت که عرضه‌ی رایگان بازی در مقابل اجبار به آنلاین بودن بازیکن، یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که سازندگان در رابطه با نسخه‌ی سوم بازی Plants vs Zombies گرفته‌اند. همان‌طور که می‌توان حدس زد، خرید‌های درون برنامه‌ای و اضافه شدن آیتم‌های ظاهری هم از دیگر اتفاقاتی است که معمولا در یک بازی آنلاین و رایگان رخ می‌دهند. از همین‌رو، بازی Plants vs Zombies 3 توجه ویژه‌تری به مسائل شخصی‌سازی دارد و دست گیمر را در این زمینه باز می‌گذارد. یکی از بخش‌های مربوط‌به موضوع شخصی‌سازی، انتخاب‌های آیتم‌های قرار گرفته در محیط اصلی است. بازیکن پس از اتمام تعداد مشخصی از مراحل، می‌تواند از میان سه گزینه‌ای که برای تغییر هر آیتم در اختیار دارد، یک مورد را انتخاب کند. به همین ترتیب، محیط پیرامون که به‌نوعی نقشه‌ی پیش‌روی مراحل شما هم محسوب می‌شود، به مرور تغییر و گسترش پیدا می‌کند.

بازی Plants vs Zombies 3 یک اثر خوش ساخت و اعتیادآور در سبک دفاع از قلعه محسوب می‌شود. اثری‌ که به‌جای ارتقا و دنبال کردن راه نسخه‌ی دوم، مسیر نسبتا متفاوتی را در پیش می‌گیرد و یک ساختار جدید را برای این سری به وجود می‌آورد. در پایان، اگر به‌دنبال یک بازی موبایل تفننی و سرگرم کننده در سبک دفاع از قلعه هستید، بازی Plants vs Zombies 3 می‌تواند تجربه‌ی جذاب و طولانی مدتی را برایتان رقم بزند.

دانلود بازی Plants vs Zombies 3

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات