کاراکترهای بازی It Takes Two

بهترین بازی های دونفره پلی استیشن 5 | از It Takes Two تا شورش در شهر 4

جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۹
مطالعه 19 دقیقه
در این مقاله قصد داریم بهترین بازی های دونفره کنسول پلی استیشن 5 را معرفی کنیم که می‌توانید آن‌ها را به‌صورت آنلاین یا آفلاین با دوستان‌تان تجربه کنید.
تبلیغات

از دوران کودکی همه ما از عاشقان ویدیو گیم بوده‌ایم و هنوز هم هستیم. از پلتفرم میکرو گرفته تا سگا جنسیس و پلی استیشن، همگی کنسول‌هایی بودند که ما در کلوپ‌ها یا در خانه با دوستان‌مان با آن‌ها وقت می‌گذراندیم. البته که یکی از خاطره‌انگیزترین تجربه‌های آن دوران، لذت بازی کردن دونفره بود که به‌صورت همزمان یا نوبتی با دوست یا اقوام خود حسابی دلی از عزا در می‌آوردیم.

با گذشت سال‌ها، گیم‌پلی تک‌نفره بخش اعظمی از بازی‌های ویدیویی را شامل شدند و همین موضوع باعث هرچه کم‌رنگ‌تر شدن بازی‌های دونفره یا کوآپ شد. البته که همیشه سازندگان تلاش کرده‌اند تا آثاری را خلق کنند که درکنار بازی‌های چندنفره یا تک‌نفره، تجربه کوآپ لذت‌بخشی را در اختیار بازیکنان قرار دهند. از این‌رو در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا به سراغ معرفی بهترین بازی های دونفره پلی استیشن 5 برویم. بازی‌هایی که می‌توانید آن‌ها را به‌صورت کوآپ آنلاین یا محلی با دوستان خود تجربه کنید. همچنین این نکته را هم اشاره کنیم که فهرست پیش‌رو ترتیب‌بندی خاصی ندارد و بازی‌های آن براساس حروف الفبا مرتب شده‌اند.

بهترین بازی های دو نفره پلی استیشن 5

ماجراجویی کاراکتر اصلی بازی Avatar: Frontiers Of Pandora در پاندورا

۱- بازی Avatar: Frontiers of Pandora

  • سازنده و ناشر: مسیو اینترتینمنت / یوبی سافت
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • سبک: اکشن ماجرایی
  • نوع تجربه: کوآپ دونفره آنلاین

سال ۲۰۱۷ بود که استودیو یوبی‌سافت به‌شکل رسمی اعلام کرد که بازی بزرگ بعدی آن‌ها یک نسخه براساس مجموعه محبوب آواتار جیمز کامرون خواهد بود. اثری مورد انتظار که بالاخره اواخر سال ۲۰۲۳ و پس از اکران رسمی فیلم آواتار ۲ در اختیار بازیکنان قرار گرفت. Avatar: Frontiers of Pandora یک بازی اکشن ماجراجویی اول شخص است که در جریان آن بازیکنان می‌توانند به سرزمین پاندورا سفر کنند و درگیر ماجراهای پیش آمده بین انسان‌ها و قبیله سانتو ناوی‌ها شوند. بازی از لحاظ بصری یک اثر چشم‌نواز و زیبا به‌شمار می‌رود که به‌خوبی از موتور Snowdrop بهره برده است.

از طراحی پرجزئیات و بی‌مانند جنگل بازی گرفته تا نورپردازی‌ها و ویژگی ری‌تریسینگ از جمله مواردی هستند که در زمان تجربه بازی محو تماشای دنیای عظیم آن می‌شوید. Avatar: Frontiers of Pandora شاید از نظر گیم‌پلی موفق نشد آن‌طور که باید نظر مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کند، اما بدون شک آن را می‌توان یکی از چشم‌نوازترین و گرافیکی‌ترین بازی‌های منتشر شده توسط استودیو یوبی‌سافت قلمداد کرد. در این بازی می‌توانید به‌صورت کوآپ آنلاین کوئست‌های بازی را انجام دهید، اما به‌خاطر داشته باشید که به‌منظور تجربه بخش کوآپ بازی شما باید ابتدا در جنگل Kinglor کوئست The Aranear Clan را به اتمام برسانید.

کاراکترهای بازی Baldur's Gate 3

۲- بازی Baldur's Gate 3

  • سازنده و ناشر: استودیو لرین
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • سبک: نقش آفرینی
  • کوآپ چهارنفره آنلاین

بازی بعدی این فهرست به یک اثر نقش‌آفرینی از استودیو لرین اختصاص دارد که پس از خارج شدن از حالت دسترسی زودهنگام بالاخره در اواخر سال ۲۰۲۳ در اختیار کاربران قرار گرفت. Baldur's Gate 3 سومین نسخه از این مجموعه فانتزی است که پس از عرضه حسابی نظر مثبت منتقدین و کاربران را به خود جلب کرد. اثری که به واسطه روایت داستانی و گیم‌پلی جذاب خود می‌تواند ساعت‌ها و روزها شما را سرگرم خود کند.

البته که درکنار موارد مذکور، نمی‌توان از جلوه‌های بصری و گرافیک بازی چشم‌پوشی کرد که سازندگان با استفاده از آن دست به خلق دنیایی بی‌مانند زده‌اند. از طراحی محیط‌های بازی گرفته تا جزئیات بالای چهره شخصیت‌ها که نشان می‌دهد توسعه‌دهندگان تا چه اندازه در هر زمینه تلاش کرده‌اند تا تجربه‌ای بی‌نقش را در اختیار کاربران قرار دهند. در این بازی شما در حالت چندنفره می‌توانید کنترل شخصیت‌های گوناگون را به‌عهده بگیرید و درکنار دوستان خود به انجام کوئست‌های بازی بپردازید. اتفاقی که درصورت حضور گیمرهای حرفه‌ای در اعضای گروه‌تان می‌تواند باعث شود تا مأموریت‌های بازی به‌راحتی انجام شود.

کاراکترهای اصلی بازی Brothers: A Tale of Two Sons Remake

۳- بازی Brothers: A Tale of Two Sons Remake

  • سازنده و ناشر: استودیو استاربریز / ۵۰۵ گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۲۴
  • سبک: ماجراجویی
  • کوآپ دونفره محلی

بازی Brothers: A Tale of Two Sons به شکل مخصوصی حول این ساخته شده است که در جریان آن بازیکنان کنترل دو برادر را همزمان به‌عهده بگیرند، تصمیمی که به تقویت ارتباط قوی با شخصیت‌ها کمک کرده و در عین‌حال مضمون داستان را مبنی بر برادری و وابستگی کامل می‌کند. با وجود اینکه این بازی برای یک اثر کوآپ بسیار ایده‌آل طراحی شده است، Starbreeze عمدا از افزودن المان‌های چندنفره به بازی اجتناب کرده است و این موضوع به‌ هیچ‌عنوان یک سهل‌انگاری یا اشتباه به‌نظر نمی‌رسد.

بازسازی Avantgarden با افزودن ویژگی کوآپ به بازیکنان اجازه می‌دهد تا هرکدام کنترل یکی از برادرها را به‌عهده بگیرند. به جز بهود جلوه‌های بصری و گرافیکی، این تغییر درواقع اصلی‌ترین المان ارائه شدن در نسخه ۲۰۲۴ بازی است. همان‌طور که گفته شد، Brothers: A Tale of Two Sons هنوز هم یک بازی کوآپ بالاتر از حد متوسط پلتفرم پلی استیشن 5 است که با داستان عالی خود می‌تواند بازیکنان را سرگرم کند.

بازی Chicory: A Colorful Tale

۴- بازی Chicory: A Colorful Tale

  • سازنده و ناشر: Wishes Unlimited / فینجی
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: ماجراجویی
  • کوآپ دونفره محلی

آن‌هایی که به‌دنبال اثری کمی آرامش‌بخش و جذاب می‌گردند باید نگاهی به بازی Chicory: A Colorful Tale بیاندازند. این بازی می‌تواند حسابی حال و هوای شما را عوض کند، به‌نحوی که بازیکنان را در دنیایی قرار می‌دهد که ظاهرا رنگ‌های خود را از دست داده است و در آن بازیکنان وظیفه پیدا می‌کنند که با رنگ کردن اجزای مختلف آن دنیا، به آن‌ها حیات ببخشند.

این مسیری سرگرم‌کننده با یک دوست است که داستانی دلگرم‌کننده را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. درواقع این بازی را می‌توان یک اثر آرام‌بخش قلمداد کرد که می‌تواند استرس‌ها را در مدت زمانی هم که شده از شما دور کند. البته که این بازی را می‌توانید به‌صورت کوآپ با دوست خود تجربه کنید و با یکدیگر به رنگ‌پردازی دنیای بازی بپردازید.

لیلیث در بازی دیابلو ۴

۵- بازی Diablo IV

  • سازنده و ناشر: بلیزاد
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی
  • کوآپ چهارنفره آنلاین

اگر از علاقه‌مندان مجموعه دیابلو هستید، حضور آخرین نسخه این مجموعه یعنی Diablo IV روی سرویس اشتراکی گیم‌پس می‌تواند حسابی شما را سر ذوق بیاورد. این بازی یک روایت داستانی عالی و سرگرم‌کننده را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. به‌نحوی که در جریان آن شاهد حضور لیلیث دختر مفیستو و مادر و خالق Santuary به‌عنوان آنتاگونیست اصلی بازی هستیم. شخصیت‌پردازی بازی دیابلو 4 به بهترین شکل ممکن انجام شده است و سازندگان در این بخش از بازی سنگ تمام گذاشته‌اند.

سیستم مبارزات بازی به‌صورت هک‌انداسلش است و تکه‌تکه کردن دشمنان پرتعداد بازی با آن گرافیک بصری چشم‌نواز از جمله مواردی هستند که تجربه این بازی را بیش‌ازپیش لذت‌بخش و سرگرم‌کننده می‌کند. در جریان بازی شاهد ۵ کلاس شخصیتی مختلف هستیم که هرکدام از توانایی‌ها و مهارت‌های مختلفی بهره می‌برند که در طول بازی می‌تواند حسابی به شما کمک کند. البته که نباید از قابلیت شخصی‌سازی گسترده بازی غافل شویم که از دیگر نقاط قوت این بازی به‌شمار می‌رود. در مجموع اگر از علاقه‌مندان بازی‌های اکشن نقش‌آفرینی و مجموعه دیابلو هستید به هیچ‌عنوان فرصت تجربه نسخه چهارم این مجموعه را از دست ندهید.

بازی EA Sports FC 24

۶- بازی EA Sports FC 24

  • سازنده و ناشر: الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • ورزش: فوتبال

در رتبه بعدی بهترین بازی های کوآپ کنسول پلی استیشن 5 هم آخرین نسخه از مجموعه فوتبال شرکت الکترونیک آرتز قرار می‌گیرد که با اتمام قرارداد همکاری فیفا با این شرکت، حالا با نام FC 24 شناخته می‌شود. اثری که بزرگ‌ترین نسخه آن در مقایسه به نسخه‌های قبل به‌کارگیری از ویژگی HyperMotion V است که در نسخه‌های نسل نهمی این بازی به‌کار گرفته شده‌ است.

در این نسخه شما می‌توانید جام رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ را به‌صورت رایگان دانلود و تجربه کنید و برای قهرمانی در این مسابقات با دیگر دوستان خود به رقابت بپردازید. بازی EA Sport FC 24 در بیشتر بخش‌های خود به بازیکنان اجازه می‌دهد تا فوتبال را به‌صورت چندنفره با دوستان خود تجربه کنند. از رقابت‌های آنلاین سیزن گرفته تا بازی‌‌های آفلاین و آنلاین و بازی‌های ولتا که هرکدام از جذابیت خاصی برای علاقه‌مندان ورزش فوتبال برخوردار است.

Ghost of Tsushima: Legends

۷- بازی Ghost of Tsushima: Legends

  • سازنده و ناشر: ساکرپانچ / سونی
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • ورزش: اکشن ماجرایی
  • کوآپ دونفره آنلاین

بدون شک Ghost of Tsushima یک بازی جهان‌باز فوق‌العاده است که نبردهای چالش‌برانگیز، جلوه‌های بصری چشم‌گیر و روایت داستانی گیرا را در خود جای داده است. با اینکه متاسفانه حالت داستانی بازی اصلی را فقط به‌صورت تک‌نفره می‌توان تجربه کرد، خوش‌بختانه استودیو ساکرپانچ درنهایت نسخه Legends بازی را به‌عنوان حالت چندنفره آن در اختیار بازیکنان قرار داد. محصولی که می‌توان آن را یک اثر کاملا نو قلمدداد کرد که در آن شما نقش مبارزی را به‌عهده می‌گیرید که به دنیای زنده‌ها بازگشته است تا هدف خود را دنبال کند.

نسخه Legends این بازی به چهار حالت مختلف تقسیم شده است که هرکدام از جذابیت خاصی برخوردار است که از میان آن‌ها می‌توان به حالت داستانی بازی یا همان Story mode آن اشاره کرد. این حالت ده آرک داستانی را در سه بخش برای بازیکنان روایت می‌کند. حالت داستانی بازی Ghost of Tsushima: Legends را تنها می‌توان به‌صورت دونفره تجربه کرد و خب این فرصت خوبی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد تا با دوست خود این اثر سرگرم‌کننده را تجربه کنند.

ماشین‌های مسابقه‌ای در کنار هم در Gran Turismo 7

۸- بازی Gran Turismo 7

  • سازنده و ناشر: پولی‌فونی دیجیتال/ سونی اینتراکتیو اینترتینمنت
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: شبیه‌ساز رانندگی
  • کوآپ جهارنفره آنلاین

استودیو پولی‌فونی دیجیتال در دهه‌های اخیر به‌خوبی ثابت کرده است که مهارت خاصی در ساخت یکی از بهترین و زیباترین آثار شبیه‌ساز رانندگی دنیای بازی‌های ویدیویی دارد. گرن توریسمو 7 در تک‌تک پیکسل‌های خود ویژگی‌های متعددی همانند موشن بلور، سیستم آب‌وهوای پویا، چرخه روز و شب، بازتاب‌های بهبودیافته و ری تریسینگ (که متاسفانه به بخش بازپخش و تماشای خودروها محدود شده) را قرار داده است و آن‌ها را در مسابقات هیجان‌انگیز خود به بازیکنان ارائه می‌دهد.

خودروهای بازی به زیبایی هرچه تمام‌تر جزئیات فراوانی را در خود جای داده‌اند و نورپردازی و سایه‌زنی بازی آن‌ها را به دنیای واقعی آورده است. بازی به‌خوبی از قدرت پلی استیشن 5 برای به‌تصویر کشیدن جلوه‌های بصری خود استفاده می‌کند و شما می‌توانید از تجربه آن درکنار دوستان خود به‌شدت لذت ببرید.

محیط بازی Helldivers 2

  • سازنده و ناشر: استودیو Arrowhead Game / سونی اینتراکتیو اینترتینمنت
  • سال انتشار: ۲۰۲۴
  • سبک: شوتر سوم‌شخص
  • کوآپ جهارنفره آنلاین

یکی از جریان‌سازترین بازی‌های چندنفره این روزها Helldivers 2 ساخته استودیو Arrowhead Game است که با ارائه رقابت‌های نفس‌گیر و جذاب خود حسابی بر سر زبان‌ها افتاده است. برخلاف نسخه اول که در سبک شوتر با نمای بالا به پایین در اختیار بازیکنان قرار گرفت، در این بازی شاهد گیم‌پلی شوتر سوم‌شخص هستیم که سازندگان در آن تلاش کرده‌اند تا هسته اصلی روند مبارزات نسخه اصلی را در آن پیاده‌سازی کنند. در بازی ویژگی‌های منحصربه‌فردی به‌نام Stratagem وجود دارد که تجهیزاتی همانند بمب‌های خوشه‌ای، تفنگ‌های نگهبانی و غیره را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.

Stratagem‌ها به‌طور مستقیم از نسخه اول بازی به این نسخه انتقال پیدا کرده‌اند و بازیکنان می‌توانند با کسب امتیاز بیشتر و رسیدن به سطوح بالاتر، تعداد بیشتری از آن‌ها را برای خود باز کنند. جالب است بدانید که محلی که هر مأموریت در آن اتفاق می‌افتد نیز می‌تواند روی تجربه بازی شما اثرگذار باشد. به‌نحوی‌که اگر در محل مبارزه زلزله یا طوفانی بزرگ رخ داده باشد، می‌تواند باعث آسیب رسیدن به شما بشود.

پوستر بازی It Takes Two

۱۰- It Takes Two

  • سازنده و ناشر: استودیو Hazelight / الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: اکشن ماجرایی
  • کوآپ دونفره محلی و آنلاین

It Takes Two یک بازی اکشن ماجرایی با المان‌های پلتفرمر است که تجربه آن به‌صورت دونفره صورت می‌گیرد و بازیکنان می‌توانند آن را به‌صورت محلی یا آنلاین با شخص دیگری تجربه کنند. بازی شامل مکانیزم‌های مختلفی است که به داستان آن گره خورده‌اند و اساس مراحل را تشکیل می‌دهند. برای مثال در یکی از مراحل یکی از شخصیت‌های اصلی بازی به‌نام Cody قابلیت به عقب برگرداندن زمان را در اختیار می‌گیرد و شخصیت دیگر یعنی May می‌تواند از خود نسخه‌های دیگری ایجاد کند. بازیکنان باید با استفاده از این مکانیزم‌ها به یکدیگر کمک کرده و برای پیش بردن مراحل از آن‌ها استفاده کنند.

در جریان داستان بازی، یک زوج دوست‌داشتنی به‌نام‌های Cody و May طی ماجراهایی درون عروسک‌های دختر خود گیر می‌افتند و باید برای بازگشت به دنیای عادی با یکدیگر همکاری کنند. بازی شامل مینی‌گیم‌های مختلفی است که تنها با همکاری دو شخصیت اصلی بازی پیش می‌رود و بدون شک یک تجربه دونفره لذت‌بخش را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.

کاراکترهای بازی LEGO Star Wars: The Skywalker Saga

  • سازنده و ناشر: Traveller's Tale / وارنر بروز
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: اکشن ماجرایی
  • کوآپ دونفره محلی

زمانی‌که صحبت از بازی‌های کوآپ سبک می‌شود، بازی‌های لگو همیشه گزینه‌های مورد اعتمادی هستند و شاید The Skywalker Saga یکی از بهترین آن‌ها در این مجموعه باشد. این بازی که هر ۹ فیلم اصلی مجموعه را پوشش داده است، در بخش کمپین خود محتویات زیادی از دنیای جنگ ستارگان را درکنار ایستر اگ‌های گوناگون و شخصیت‌های مختلف می‌توانید تجربه و ملاقات کنید. طرفداران دو آتشه جنگ ستارگان حتما باید این بازی سرگرم‌کننده را تجربه کنند.

ویژگی کوآپ بازی تنها به‌صورت محلی در بازی گنجانده شده است و بازیکنان می‌توانند در حالت اسپلیت‌اسکرین درکنار یکدیگر و با انتخاب دو شخصیت مختلف به مبارزه با دشمنان بپردازند.

مبارز بازی Mortal Kombat 1

  • سازنده و ناشر: استودیو ندررلم / وارنر بروز
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • سبک: مبارزه‌ای

مورتال کامبت 1، آخرین نسخه از این مجموعه محبوب است که به‌‌نوعی دومین ریبوت این سری به‌شمار می‌رود. وقایع بازی در خط زمانی جدیدی رخ می‌دهد که توسط لیو کنگ ایجاد شده است. در این خط زمانی،‌لیو کنگ گروهی از مبارزان قدرتمند را گرد هم می‌آورد تا در آخرین تورنمنت Mortal Kombat در مقابل گروهی که شنگ سانگ تشکیل داده است،‌ قرار گیرند. علاوه‌بر حالت داستانی، بازی چندین و چند حالت دیگر را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد که تجربه هرکدام آن‌ها می‌تواند جذاب و سرگرم‌کننده باشد. در این نسخه ویژگی جدیدی به‌نام Kameo Fighters معرفی شد که از لحاظ گیم‌پلی شباهت زیادی به حالت یار کمکی نسخه Mortal Kombat 11 دارد. در این حالت شخصیتی‌هایی جدا از کاراکترهای اصلی پیش از شروع مبارزه انتخاب می‌شوند و در حین مسابقه برای آسیب رساندن به حریف به یاری شما می‌آیند.

در بخش چندنفره همانند گذشته شاهد حضور حالت‌های محلی و آنلاین هستیم که درکنار بخش تورنمنت به شما اجازه می‌دهد تا با دیگر بازیکنان وارد مبارزات خشونت‌بار مورتال کامبت شوید. درمجموع ۲۲ شخصیت مختلف در بازی قرار داده شده‌اند که برخی از آن‌ها از زمان نسخه Armageddon برای اولین‌بار در مجموعه حضور پیدا کرده‌اند.

تجربه رقابت‌های بسکتبال حرفه‌ای در بازی NBA 2K24

۱۳- بازی NBA 2K24

  • سازنده و ناشر: ویژوال کانسپت / 2K
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • سبک: ورزشی

همان‌طور که می‌دانید استودیو 2K هرساله دست به انتشار نسخه جدیدی از مجموعه NBA 2K می‌زند که مخاطب اصلی آن علاقه‌مندان ورزش بسکتبال است. بازی‌هایی که از لحاظ گیم‌پلی و گرافیک فنی همیشه یک‌ سروگردن از دیگر بازی‌های ورزشی بالاتر بوده‌اند و این روند در هر نسخه نسبت به گذشته نیز بهبود پیدا می‌کند. حالا در نسخه جدید این مجموعه سازندگان با بهبود ویژگی‌های نسخه قبل و اضافه کردن برخی المان‌های گیم‌پلی جدید تلاش کرده‌اند تا روند رو به جلوی مجموعه را ادامه دهند.

در این نسخه شاهد بازگشت چهره کوبی برایانت افسانه‌ای روی جلد اصلی و تبلیغاتی بازی هستیم. از همین‌رو شما می‌توانید در بخش MAMBA MOMENTS بازی، برخی از به‌یادماندنی‌ترین حرکت‌های این بازیکن افسانه‌ای را بازسازی کرده و این‌بار از نزدیک شاهد هنرنمایی این بازیکن تاریخی ورزش بسکتبال باشد. از دیگر ویژگی‌های بازی می‌توان به بخش MyTEAM اشاره کرد که در جریان آن بازیکنان می‌توانند با استفاده از کارت‌های مختلف، بهترین بازیکنان قدیم و جدید بسکتبال را در تیم خود گرد هم آورند. علاوه‌بر بخش MyTeam شما می‌توانید

در بخش MyPlayer بازیکن خود را بسازید و در طول زمان او را همانند یک افسانه به دنیای NBA معرفی کنید. شاید بزرگ‌ترین مشکل بازی وجود تأثیرگذار آیتم‌های وابسته به خریدهای درون‌برنامه‌ای باشد که در سال‌های اخیر به عضوی جدایی‌ناپذیر از این مجموعه تبدیل شده است و اگر از این قسمت بازی صرف‌نظر کنیم، بدون شک تجربه NBA 2K24 می‌تواند به یکی از سرگرم‌کننده‌ترین نسخه‌های منتشر شده از این مجموعه در سال‌های اخیر تبدیل شود.

Overcooked 2

  • سازنده و ناشر: تیم 17
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: شبیه‌ساز آشپزی
  • کوآپ چهارنفره آنلاین و محلی

بازی بعدی این فهرست صرفا یک بازی اکشن با محوریت مبارزت و موارد این‌چنینی نیست و این‌بار بازیکنان باید درکنار یکدیگر به آشپزی کردن پبردازند! استودیو تیم 17 پس از عرضه موفق بازی Overcooked بالاخره در سال ۲۰۱۸ نسخه دوم این بازی شبیه‌ساز آشپزی را منتشر کردند که در آن محتویات جدیدی را در اختیار علاقه‌مندان قرار بدهند. در بازی Overcooked 2 بازیکنان می‌توانند حداکثر در قالب تیم چهارنفره درکنار یکدیگر غذای مورد نیاز یک رستوران را آماده کنند.

بازیکنان در این فرایند باید مواد اولیه را خورد کرده، ظرف‌ها را بشویند و غذای آماده شده را برای مشتری سرو کنند. نسخه جدید این بازی در مقایسه با نسخه اصلی، منوهای بیشتر، مراحل تعاملی بیشتر و تم‌های رستورانی جدیدی را در خود جای داده است. در برخی مراحل موانع مختلفی قرار گرفته است که باعث می‌شود در روند آشپزی شما وقفه و اختلال ایجاد شود و این شما هستید که باید بتوانید در هر شرایطی بهترین غذا را به‌دست مشتریان برسانید. بازی Overcooked 2 از جمله بهترین بازی های دونفره پلی استیشن 5 است که تجربه آن به اکثر بازیکنان پیشنهاد می‌شود.

باس فایت بازی Returnal

۱۵- بازی Returnal

  • سازنده و ناشر: هاوس مارک / سونی اینتراکتیو اینترتینمنت
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: شوتر سوم شخص، روگ‌لایک
  • کوآپ دونفره آنلاین

ریترنال ساخته استودیو هاوس مارک یکی از دیگر بازی‌های خوش‌ساخت کنسول پلی استیشن 5 است که موفق شد به خوبی از قدرت این کنسول در ارائه دنیایی زیبا و پرجزئیات سربلند بیرون بیاید. اگر قرار باشد دنیای بازی Returnal را معرفی کنیم، باید به سراغ محیط‌ها و هیولاهای موجود در آن‌ها برویم که از طراحی‌های هنری بیومکانیکی H. R. Giger الهام گرفته است.

به‌منظور تجربه حالت کوآپ بازی شما به وسیله‌ای به‌نام Chronosis دسترسی پیدا می‌کنید که درواقع کره‌ای سفیدرنگ است که به‌شما اجازه می‌دهد یک بازیکن دیگر را در بازی خود اضافه کنید. ریترنال به‌خودی خود اثری چالش‌برانگیز است که با ارائه جلوه‌های بصری چشم‌نواز و صداپردازی لذت‌بخش، در بین فهرست بهترین بازی های دونفره پلی استیشن 5 قرار می‌گیرد.

شخصیت اصلی بازی Sackboy: A Big Adventure

۱۶- بازی Sackboy: A Big Adventure

  • سازنده و ناشر: سومو دیجیتال / سونی
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: پلتفرمر
  • کوآپ چهارنفره آفلاین و آنلاین

Sackboy: A Big Adventure یک بازی پلتفرمر جذاب از استودیو سومو دیجیتال است که به‌عنوان یک اسپین‌آف از مجموعه LittleBigPlanet بازیکنان را همراه کاراکتری به‌نام Sackboy می‌کند. در این بازی در مجموعه از مراحل پلتفرمینگ قرار می‌گیرید که باید با پشت‌سر گذاشتن چالش‌های آن‌ها راه را برای رسیدن به بخش‌های جدید دنیای بازی باز کنید. از این‌رو سازندگان المان‌های حرکتی مختلفی را برای شخصیت Sackboy در نظر گرفته‌اند که بتواند با آیتم‌های محیطی دنیای بازی تعامل ایجاد کند. البته که این بازی را شما می‌توانید به شکل کامل به‌صورت آفلاین یا آنلاین چندنفره با دوستان خود تجربه کنید. درواقع سازندگان مراحلی را در بازی قرار داده‌اند که به‌نحوی طراحی‌ شده‌اند که نیاز به همکاری بیش از یک کاربر برای حل چالش‌های آن دارد.

در جریان داستان بازی، مردم سرزمین Craftworld در روستای Loom در حال زندگی در آسایش هستند که شخصیتی شرور به‌نام Vex به محل زندگی آن‌ها حمله کرده و تک تک ساکنان را به بردگی می‌گیرد. در این بین کاراکتر Sackboy موفق به فرار می‌شود و تلاش می‌کند تا با سفر به کل سرزمین‌های دنیای Craftworld از به تحقق رسیدن نقشه‌های شوم Vex جلوگیری کند.

نبرد دزدان دریایی در بازی Sea of Thieves

۱۷- بازی Sea of Thieves

  • سازنده و ناشر: Rare / ایکس باکس گیم استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۲۴
  • سبک: اکشن ماجرایی
  • کوآپ چهارنفره آنلاین

Sea of Thieves یک بازی اکشن ماجرایی اول‌شخص از استودیو بازی‌سازی Rare است که بازیکنان را به زندگی دزدان دریایی و ماجراجویی‌های بی‌انتهای آن‌ها می‌برد. اساس تجربه Sea of Thieves به‌صورت چندنفره است و بازیکنان می‌توانند به‌شکل گروهی و با قرارگیری در یک نقش مشخص یک کشتی دزدان دریایی را هدایت کنند. سازندگان در این بازی به شما اجازه می‌دهند تا هر آن‌گونه که می‌خواهید بخش‌های مختلف کشتی خود را شخصی‌سازی کرده و حتی برای آن نام انتخاب کنید. البته که زندگی در قالب دزدان دریایی همیشه با خطرات مختلفی همراه است و در طول بازی باید انتظار حمله دیگر بازیکنان را به کشتی خود بکشید.

شما همچنین می‌توانید با دیگر بازیکنان دنیای بازی اتحاد تشکیل دهید با یکدیگر به داد و ستد نیز بپردازید. سازندگان از زمان عرضه بازی تاکنون به‌روزرسانی‌های مختلفی برای‌ آن عرضه کرده و محتویات متعددی به آن اضافه کرده‌اند. شما در این بازی می‌توانید به انجام فعالیت‌های مختلف همانند ماهی‌گیری، غذا پختن و شکار کردن بپردازید و در جزایر مختلف به‌دنبال جمع‌آوری منابع گوناگون بپردازید.

پوستر بازی Street Fighter 6

۱۸- بازی Street Fighter 6

  • سازنده و ناشر: کپکام
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • سبک: مبارزه‌ای

بازی بعدی این فهرست به ششمین نسخه اصلی از مجموعه استریت فایتر اختصاص دارد که در سال ۲۰۲۳ در اختیار کاربران پلتفرم پلی استیشن 5 قرار گرفت. سازندگان در این بازی سه حالت مختلف به‌نام‌های World Tour، Fighting Ground و Battle Hub قرار داده‌اند که هرکدام تجربه متفاوتی از دنیای جذاب Street Fighter را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند. حالت Fighting Ground شامل مسابقه‌های محلی و آنلاینی است که درکنار حالت‌های تمرینی و آرکید، گیم‌پلی‌ای مشابه با نسخه‌های دوبعدی مجموعه را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد و در جریان آن‌ها دو مبارز باید با استفاده از مجموعه‌ای از حمله‌ها و مهارت‌های ویژه یکدیگر را از پای دربیاورند.

حالت بعدی World Tour نام دارد که بخش داستانی تک‌نفره بازی به‌شمار می‌رود. آخرین حالت بازی هم Battle Hub است که به‌عنوان لابی حالت آنلاین این بازی معرفی شده است و در آن بازیکنان با آواتارهای شخصی‌سازی شده از حالت World Tour می‌توانند در رویدادهای مخصوص شرکت کنند. گیم‌پلی اصلی بازی Street Fighter 6 برمبنای سیستمی به‌نام Drive Gauge طراحی شده است که بازیکنان را به استفاده از خلاقیت تشویق می‌کند. یکی از ویژگی‌های جدید بازی، بخش گزارشگر آن است که حس و حالی همانند تورنمنت را به‌ بازیکنان می‌دهد.

مبارزه در سالن بیلیارد در بازی Streets of Rage 4

۱۹- بازی Streets of Rage 4

  • سازنده و ناشر: Dotemu
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: بیتم آپ
  • کوآپ دونفره آنلاین، چهارنفره آفلاین

اگر از جمله بازیکنانی هستید که با کنسول سگا جنسیس خاطره دارید، به احتمال زیاد نام بازی شورش در شهر یا Street of Rage را شنیده‌اید و حداثل یکی از نسخه‌های سه‌گانه آن را تجربه کرده‌اید. مجموعه‌ای که آخرین نسخه آن به سال ۱۹۹۴ برمی‌گردد و سال‌ها بازیکنان در انتظار تجربه نسخه جدیدی از آن بودند. بالاخره سال ۲۰۲۰ بود که استودیو Dotemu نسخه جدید این مجموعه را با نام Streets of Rage 4 در اختیار بازیکنان قرار داد.

اثری که از لحاظ گیم‌پلی و از جهات مختلف به نسخه‌های پیشین خود وفادار بوده و حس‌وحال نوستالژیکی را به طرفداران این مجموعه القا می‌کند. گیم‌پلی بازی به‌صورت سایداسکرولینگ شوتم آپ دنبال می‌شود و بازیکنان می‌توانند به‌صورت محلی آن را تا تعداد چهارنفره نیز تجربه کنند. داستان بازی وقایع ده سال پس از نسخه سوم مجموعه را روایت می‌کند. جایی‌که بازیکنان باید شهر Wood Oak را از کنترل دوقلوهای Y که درواقع فرزندان آنتاگونیست اصلی مجموعه یعنی Mr. X هستند، نجات دهد.

تمامی شخصیت‌های مثبت و منفی بازی Teenage Mutant Ninja Turtles Shredder's Revenge

۲۰- بازی Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge

  • سازنده و ناشر: تریبیوت گیمز / Dotemu
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: بیتم آپ
  • کوآپ ۶ آنلاین، چهارنفره آفلاین

Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge یک بازی بیتم‌آپ لذت‌بخش از استودیو تریبیوت گیمز بوده که با الهام از مجموعه سال ۱۹۸۷ لاکپشت‌های نینجا و با سبکی آرکید در اختیار کاربران قرار گرفته است. این بازی درواقع یک اثر سایداسکرولینگ اکشن است که با گرافیک پیکسل‌آرتی خود تجربه‌ای نوستالژیک و درعین حال سرگرم‌کننده را برای مخاطبان رقم می‌زند. در بازی بازیکنان می‌توانند تا تعداد ۶ نفر کنترل شخصیت‌های معروف و محبوب دنیای لاکپشت‌های نینجا یعنی لئوناردو، دانوتلو، مایکل‌آنجلو، رافائل، ایپریل، مستر اسپلینتر و کیسی جونز را به‌عهده بگیرند.

دشمنان شما در بازی هم نینجاهای فوت کلن، کرنگ، بیباپ، راک‌استیدی و شردر هستند که هرکدام به نوبه خود می‌توانند حسابی کاربران را در مبارزات به چالش بکشند. سازندگان در طراحی محیط‌های بازی هم کم نگذاشته‌اند و بازیکنان می‌توانند در مراحل مختلف به شهر نیویورک‌سیتی و حتی بُعد ایکس سفر کنند. همان‌طور که از یک بازی لاکپشت‌های نینجا انتظار داریم، هرکدام از شخصیت‌ها مهارت‌ها و توانایی‌های مختص به خود را دارا هستند و از آن‌ها می‌توانند به خوبی در مبارزات استفاده کنند. سازندگان در مجموع بازی را در دو حالت آرکید و داستانی در اختیار بازیکنان قرار داده‌اند که هرکدام به‌نحوی تجربه‌ای چالش‌برانگیز و درعین حال لذت‌بخش از این بازی را پیش‌روی آن‌ها قرار می‌دهد.

مبارزان بازی Tekken 8

۲۱- Tekken 8

  • سازنده و ناشر: باندای نامکو
  • سال انتشار: ۲۰۲۴
  • سبک: مبارزه‌ای

وقتی صحبت از بازی‌های کوآپ می‌شود، همیشه بازی‌های مبارزه‌ای از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند. هشتمین و آخرین نسخه از مجموعه تکن یکی از بهترین بازی‌های مبارزه‌ای منتشر شده در سال‌های اخیر است که تجربه‌ای لذت‌بخش و سرگرم‌کننده از این سری را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. بازی وقایع ۶ ماه پس از اتفاق‌های نسخه قبل را روایت می‌کند و در آن شاهد رویارویی جین کازاما و کازویا میشیما هستیم.

بازی با موتور گرافیکی آنریل 5 توسعه داده شده است و مکانیزم‌های گیم‌پلی جدیدی همانند Heat و Tornado را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. تکن 5 همچنین از قابلیت کراس پلی نیز بهره می‌برد که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا روی کنسول پلی استیشن 5 خود با دیگر افراد روی پلتفرم‌های مختلف به تجربه بازی بپردازند.

پوستر رسمی بازی The Quarry با لوگو قرمز این اثر ترسناک استودیو بریتانیایی سوپرمسیو گیمز و شرکت 2K Games

۲۲- The Quarry

  • سازنده و ناشر: سوپرمسیو گیمز / 2K
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: ترس بقا
  • کوآپ هشت نفره آنلاین و آفلاین

The Quarry یک بازی سبک ترسناک تعاملی از استودیو سوپرمسیو گیمز است که درواقع دنباله معنوی بازی Until Dawn نیز به‌شمار می‌رود. اثری که در جریان آن بازیکنان کنترل ۹ مشاور نوجوان را به‌عهده می‌گیرند که باید در آخرین شب حضور خود در یک کمپ تابستانی با وقایع ترسناک و غیرمنتظره‌ای روبه‌رو شوند. بازیکنان در طول بازی با انتخاب‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوند که می‌تواند باعث پیشرفت داستان و ایجاد تغییرات در روند بازی و روابط بین شخصیت‌ها شود. درواقع تصمیم‌های شما می‌تواند به مرگ هر ۹ شخصیت اصلی بازی ختم شود و این شما هستید که تصمیم می‌گیرید کدام‌یک از کاراکترها از آخرین شب حضور خود جان سالم به‌در ببرند.

بازی از هر لحاظ نسبت به Until Dawn پیشرفت‌های متعددی را به‌خود دیده است. سازندگان حالت چندنفره محلی و آنلاینی را در بازی قرار داده‌اند که به‌واسطه آن بازیکنان می‌توانند جداگانه کنترل هرکدام از شخصیت‌های بازی را به‌عهده بگیرند. بازی به‌واسطه روایت داستانی جذاب و حس و حال نفس‌گیر خود مورد تحسین بسیاری از بازیکنان و منتقدان قرار گرفته است و شما می‌توانید آن را با دوستان خود به‌صورت کوآپ نیز تجربه کنید.

بازی Tiny Tina's Wonderlands

۲۳- Tiny Tina's Wonderlands

  • سازنده و ناشر: سوپرمسیو گیمز / 2K
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: ترس بقا
  • کوآپ چهار نفره آنلاین و آفلاین

سال‌های سال است که استودیو گیرباکس تجربه کوآپ اول‌شخص نابی را توسط مجموعه بردرلندز در اختیار بازیکنان قرار داده است و هرکدام از نسخه‌های این مجموعه به‌نوبه خود بسیار سرگرم‌کننده و لذت‌بخش بوده‌اند. اولین نسخه از مجموعه که برای کنسول پلی استیشن 5 منتشر شد، بازی Tiny Tina's Wonderlands است که به‌عنوان یک اسپین‌آف، داستان ماجراجویی‌های Tiny Tina را روایت می‌کند. در جریان ای بازی که وقایع آن در دنیای رومیزی رخ می‌دهد، بازیکنان با وارد شدن به ماجراجویی‌های کمیک‌بوکی باید برای متوقف کردن Dragon Lord تلاش کنند.

این بازی گیم‌پلی فوق‌العاده‌ای دارد که بهترین تجربه ممکن از مجموعه را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. داستان بازی خود را آنچنان جدی نمی‌گیرد و در این نسخه اسپین‌آف شاهد شوخ‌طبعی بیشتری در مقایسه با نسخه‌های اصلی مجموعه هستیم.

سوالات متداول

  • ۱- بهترین بازی های دونفره پلی استیشن 5 کدام ها هستند؟

    از بهترین بازی های کوآپ پلی استیشن 5 می‌توان به The Quarry ،Sea of Thieves و It Takes Two اشاره کرد که هرکدام تجربه‌ سرگرم‌کننده و به‌یادماندی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.

  • ۲-حالت کوآپ چه تفاوتی با دیگر حالت‌های چندنفره دارد؟

    در حالت کوآپ به بازیکنان اجازه داده می‌شود تا به‌صورت محلی یا آنلاین با دوستان خود به تجربه یک بازی بپردازند، مأموریت‌ها را انجام دهند یا در مقابل یکدیگر قرار گیرند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات