۱۰ بازی با موتور آنریل ۵ که گرافیک نزدیک به واقعیت دارند

دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۹
مطالعه 8 دقیقه
نگاهی کوتاه به برخی از بازی‌های نزدیک به واقعیت موتوربازی‌سازی Unreal Engine 5
در این مقاله از زومجی، نگاهی کوتاه به برخی از بازی‌هایی که با موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 ساخته شده‌اند و از نظر فنی و گرافیکی بسیار نزدیک به واقعیت هستند، می‌اندازیم.
تبلیغات

نسخه پنجم از موتور بازی‌سازی Unreal Engine تقریباً همزمان با عرضه کنسول‌های نسل نهم معرفی شد و در دسترس تعدادی محدود از استودیوها قرار گرفت تا بتوانند از توانایی‌های فوق‌العاده آن برای ساخت آثار خود بهره ببرند. سرانجام، پس از دو سال از معرفی Unreal Engine 5، این موتور بازی‌سازی در ماه آوریل ۲۰۲۲ در دسترس عموم قرار گرفت و این سرآغاز موج جدیدی از بازی‌ها و دموهای گرافیکی مختلف بود که برخی از این آثار به اندازه‌ای از منظر گرافیکی واقعی بودند که بسیاری از افراد را به چالش می‌کشاندند. یکی از معروف‌ترین آن‌ها، دموی ایستگاه قطار بود که تا مدتی بحث‌های مختلفی در مورد آن انجام می‌شد؛ تعدادی باور داشتند که آن یک ویدیوی واقعی است و تعدادی نیز اصرار داشتند که این ویدیو با Unreal Engine 5 ساخته شده است که درنهایت نیز مورد دوم تایید شد. تا به این لحظه، بازی‌های مختلفی با استفاده از Unreal Engine 5 ساخته و منتشر شده‌اند که احتمالاً با تعدادی از آن‌ها آشنایی دارید.

حال، در این مقاله از زومجی قصد داریم نگاهی به برخی از آثار ساخته شده با Unreal Engine 5 بیاندازیم که از منظر گرافیکی به‌شدت نزدیک به واقعیت هستند و البته از لحاظ گیم‌پلی نیز حرف‌هایی برای گفتن دارند. با ادامه مقاله و معرفی این آثار همراه زومجی باشید.

بازی The Matrix Awakens

۱۰- بازی The Matrix Awakens

  • استودیو: Epic Games
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۲۱ (در حال حاضر بازی دیگر قابل دانلود نیست)
  • پلتفرم: پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/اس

در ابتدا به سراغ یکی از نام آشناترین‌های بازی‌های این فهرست یعنی عنوان بازی The Matrix Awakens می‌رویم که در قالب یک تجربه کوتاه برای کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/اس منتشر شد و پس از مدتی نیز از استورهای این دو کنسول حذف شد. درواقع این بازی که توسط اپیک گیمز ساخته و منتشر شد صرفا برای به رخ کشیدن توانایی‌های Unreal Engine 5 بود که این کار را به بهترین شکل ممکن انجام شد. در این بازی بازیکنان کنترل یکی از شخصیت‌های سری محبوب فیلم‌های Matrix را برعهده دارند که می‌توانند آزادانه در شهر جابه‌جا شوند. همچنین در سطح شهر ماشین‌های مختلفی وجود دارند که می‌توان با آن‌ها در خیابان‌های شهر جابه‌جا شد که تجربه جذاب‌تری را ایجاد می‌کند. طبق ادعای گروه سازنده بازی برای آنکه بازی جلوه‌ی طبیعی‌تری داشته باشد نحوه حرکت بیش از ۳۵ هزار عابر پیاده را شبیه‌سازی کرده‌اند که در نوع خود جذاب و شاید کم‌نظیر باشد.

بازی Unrecord

۹- بازی Unrecord

  • استودیو: Drama
  • قیمت: -
  • سال انتشار: نامشخص
  • پلتفرم: کامپیوتر

اواسط ماه آوریل ۲۰۲۴ بود که یک تریلر از یک بازی تازه معرفی شده به نام بازی Unrecord توجه بسیاری از افراد را به سمت خود جلب کرد. تریلر معرفی شده که درواقع قسمتی از گیم‌پلی بازی را نمایش می‌داد به اندازه به واقعیت نزدیک بود که از نظر کاربران یک ویدیوی ساختگی است که البته در فاصله بسیار نزدیک ویدیوی دیگری از سوی تیم توسعه‌دهنده منتشر شد که نحوه ساخت این بازی را در موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 می‌داد. در این بازی بازیکنان در نقش یک مامور ویژه قرار می‌گیرند که باید با حمله به مقعر خلافکاران آن‌ها دستگیر و در صورت اجبار نابود کنند. همه آن چیزی که در بازی قابل مشاهده و تجربه است به شکل عجیبی واقع‌گرایی است؛ به‌عنوان مثال می‌توان به طراحی بی‌نظیر محیط‌های بازی‌ و از همه جالب‌تر نحوه گیم‌پلی و درواقع کنترل سلاح بازی‌ اشاره کرد. در مجموع بازی Unrecord ساخته استودیوی Drama در حال حاضر بسیار جذاب و متفاوت‌تر به نظر می‌رسد که برای اظهارنظر در رابطه با آن باید زمان بیشتری را صبر کنیم.

بازی Pools

۸- بازی Pools

  • استودیو: Tensori
  • قیمت: ۶ دلار
  • سال انتشار: ۲۰۲۴
  • پلتفرم: کامپیوتر

برخی از بازی‌های ترسناک به خودی و خود و حتی با گرافیک پیکسلی نیز می‌توانند مخاطبان خود را در جاهای مختلف حسابی میخکوب کنند حال تصور کنید تیم‌های توسعه‌دهنده بخواهند یک بازی ترسناک با موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 بسازند که استودیوی Tensori دقیقا همین کار را کرده است. بازی Pools در یک سکوت خبری منتشر شد اما توانست بازیکنان مشتاق آثار ترسناک را به سمت خود جذب کند. بازی بازیکنان در نقش یک فرد ناشناس قرار می‌دهد که در زمانی‌که بیدار می‌شود خود را دریک استخر بسیار بزرگ می‌بیند که شخص دیگری جزء خود در آن قرار ندارد. حال بازیکنان باید با عبور از قسمت‌ها مختلف استخر از تونل‌ها گرفته تا سرسرهای بزرگ راه خروج پیدا کنند که البته این کار چندان فایده‌ای ندارد چون هرچه جلوتر می‌روید به نظر فضای استخر بزرگ و تنها می‌شود! فضاسازی بازی به‌لطف Unreal Engine 5 به‌شدت واقعی است و همین موضوع بازی را پیش از پیش ترسناک می‌کند. درواقع بازی با وجود یک فضای روشن و تقریبا عدم حضور هیچ موجود ترسناکی که قصد اذیت و آزار بازیکنان را داشته باشد حس التهاب و استرس را به شکل قوی به بازیکنان منتقل می‌کند. اگر از علاقه‌مندان آثار ترسناک هستید قطعا از تجربه Pools لذت کافی را می‌برید.

بازی Supernatural

۷- بازی Supernatural

  • استودیو: Hitori De Productions
  • قیمت: ۵ دلار
  • سال انتشار: ۲۰۲۴
  • پلتفرم: کامپیوتر

بازی Supernatural یکی دیگر از آثار ترسناک و موفق ساخته شده با آنریل انجین 5 است که بازیکنان را وارد یک روایت کارگاهی به‌شدت ترسناک می‌کند. داستان بازی در رابطه با کاراگاهی به نام وایت است که درگیر پرونده ناپدید شدن خدمتکار یک عمارت متروکه است که همین موضوع باعث می‌شود برای برسی بیشتر وارد آن عمارت شود. حال بازیکنان در این نقش باید قسمت‌های مختلف آن را جست‌وجو تا شاید بتواند سرنخ‌هایی را پیدا کنند. البته همه چیز به همین سادگی پیش نخواهد رفت و پس از مدتی دیگر تنها نخواهید بود و درگیر یک سری وقایع ترسناک خواهید شد. گرافیک بازی همانند داستان بازی بسیار پرجزئیات است و تیم توسعه‌دهنده از نهایت قدرت آنریل انجین 5 بهره بردند و این موضوع در زمان برخورد با شخصیت‌های به بیشتری جلوه پیدا می‌کند.

بازی Bodycam

۶- بازی Bodycam

  • استودیو: Reissad Studio
  • قیمت: ۱۸ دلار
  • سال انتشار: ۲۰۲۴
  • پلتفرم: کامپیوتر

با وجود اینکه بازی Unrecord هنوز به مرحله انتشار نرسیده است بازی دیگری تحت عنوان Bodycam معرفی و منتشر شد که توسط استودیوی دو نفره Reissad Studio متشکل از دو نوجوان ۱۷ و ۲۰ فرانسوی ساخته شده است. بازی Bodycam همانند Unrecord بازیکنان را در نقش مامورانی قرار می‌دهند که باید در هر رقابت فعالیت‌هایی را انجام دهند. در بازی یک اثر چند نفره آنلاین که می‌توانید از بین حالت مختلف با دیگر کاربران به رقابت بپردازید. بازی توسط موتور Unreal Engine 5 ساخته شده است که علاوه‌بر محیط به‌شدت واقعه‌گرایانه در قسمت‌های دیگر مانند گیم‌پلی نیز به بهترین شکل ممکن عمل کرده است.

بازی Paranormal Tales

۵- بازی Paranormal Tales

  • استودیو: Digital Cybercherries
  • قیمت: -
  • سال انتشار: نامشخص
  • پلتفرم: کامپیوتر

همان‌طور که اشاره شد آثار ترسناکی که به وسیله موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۵ ساخته می‌شوند، اگر بتواند از نهایت قدرت آن استفاده کنند می‌توانند به مراتب تاثیری بیشتری را روی مخاطب خود بگذارند. بازی Paranormal Tales یکی دیگر از این دسته از آثار است که چندی پیش معرفی شد و با ارائه یک گیم‌پلی کوتاه فضای ترسناک آن را به نمایش گذاشت. فضای بازی به‌لطف آنریل انجین ۵ به‌شدت مخوف است و باتوجه‌به داستان ماوراء الطبیعه می‌تواند حسابی مخاطب را درگیر کند. بازی شامل محیط‌های بازی مانند چنگل و همینطور خانه‌های چند طبقه و متروکه است که باید با جست‌وجو در آن‌ها به رازهایی دستیابی کنید. بازی Paranormal Tales در حال حاضر تاریخ انتشار مشخصی ندارد ولی درنهایت برای کامپیوتر منتشر می‌شود.

بازی Abandoned Souls

۴- بازی Cryptid

  • استودیو: INFLUX Games
  • قیمت: ۳ دلار
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • پلتفرم: کامپیوتر

بازی Cryptid بازیکنان را به دل تاریکی می‌برد؛ جایی که در آن، در نقش یک شکارچی متوجه می‌شوید که اهال شهر به شکل مرموزی ناپدید شده یا کشته شده‌اند. دلیل این موضوع را نیز در همان اوایل بازی، زمانی‌که مورد حمله یک موجود عجیب قرار می‌گیرید، متوجه می‌شوید. حال بازیکنان باید با تعقیب و مبارزه، آن موجود را از بین ببرند که البته که کار چندان آسانی نخواهد بود چرا که بازی به‌شدت فضاسازی تاریکی دارد و حملاتی که از سوی آن موجود بسیار ناگهانی خواهد بود. در طول بازی می‌توانید از سلاح‌ها و تله‌های مختلفی استفاده کنید که البته هریک از آن‌ها را باید از گوشه و کنار محیط بازی پیدا کنید. گرافیکی و طراحی محیطی بازی نیز باتوجه‌به ساخته شدن آن به وسیله موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 به‌شدت ترسناک و واقعه‌گرایانه است که هیجان بازی را دو چندان می‌کند.

بازی Don't Scream

۳- بازی Don't Scream

  • استودیو: Digital Cybercherries
  • قیمت: ۶ دلار
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • پلتفرم: کامپیوتر

اگر فکر می‌کنید که می‌توانید در مدت زمان ۱۸ دقیقه جلوی خود را از فریاد نزدن برسر جامپ‌ اسکرهای متعدد و صد البته محیطی به‌شدت ترسناک جلوگیری کنید، بازی Don't Scream می‌تواند حسابی سرگرمتان کند. بازی عملا فاقد داستان است و تنها بازیکنان را در محیطی جنگلی و تاریک قرار می‌دهدکه باید در مدت زمان ۱۸ دقیقه همواره در حرکت و همان‌طور که اشاره شد از جامپ‌ها نترسند . نکته مهمی که باید به آن دقت کنید این است که باید حتما هدست و میکفرون را داشته باشید که در غیر این صورت بازی قابل تجربه نخواهد بود. همچنین هرگز نمی‌توانید در قسمتی از محیط بازی ساکن بمانید که در این صورت ثانیه شمار تغییر نمی‌کند. بازی از منظر گرافیکی به‌شدت ترسناک و واقعی است که لذت بازی را دو چندان می‌کند.

2024-8-abandoned-souls

۲- بازی Abandoned Souls

  • استودیو: JustTomcuk
  • قیمت: ۳ دلار
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • پلتفرم: کامپیوتر

بازی Abandoned Souls بازیکنان را در نقش ویدیو بلاگر به نام تیم قرار می‌هد که علاقه‌مند به گشت‌و‌گذار در مناطق و مکان‌های متروکه است. طبق یک شایعه بیمارستانی متروکه در وسط یک جنگل بزرگ قرار دارد که در سال 1985 به ناپدید شدن‌های مختلف شهرت دارد. حال تیم می‌خواهد با ورود به این جنگل و یافتن آن بیمارستان، روایت ویدیوی اختصاصی خود را ضبط کند. با از حیثت گرافیکی باتوجه‌به موتور بازی‌سازی آنریل انجین 5 بسیار چشم‌نواز است و باتوجه‌به سبک ترسناک آن مخاطب خود را جذب می‌کند. در طول باید به جمع آوری و اطلاعات و البته فرار از موجودی ناشناخته بپردازید که هریک از آن‌ها نیز چالش‌های خاص خود را دارند.

بازی Silent Breath

۱- بازی Silent Breath

  • استودیو: Exodiac Studios
  • قیمت: ۶ دلار
  • سال انتشار: ۲۰۲۴
  • پلتفرم: کامپیوتر

بازی Silent Breath روایتگر یک منطقه دور افتاده از دنیا است که طی یک اتفاق خاص همه افراد ساکن آن منطقه ناپدید می‌شوند. حال بازیکنان در نقش تنها بازمانده این اتفاق باید به جست‌وجوی آن منطقه بپردازند و علت اتفاق را پیدا کنند. بازی شامل مناطق وسیع و پرجزئیات است که باتوجه‌به ساخته شدن به وسیله آنریل انجین 5 همه چیز به بهترین شکل ممکن طراحی شده‌اند. گیم‌پلی بازی مهم‌ترین قسمت‌های بازی است؛ درواقع در ابتدای بازی از بازیکنان خواسته می‌شود که حتما از یک هدست که میکروفن نیز داشته باشد، استفاده کنند. این موضوع به این دلیل است که اگر در مواجه شدن با یک رویداد ترسناک بازیکنان فریاد یا حتی کوچک‌ترین صدایی که ولوم از یک عدد خاص عبور کند بازیکنان کشته می‌‌شوند. این موضوع به‌شدت تجربه بازی را جذاب و البته ترسناک‌تر از قبل می‌کند.

در این مقاله سعی شد تا نگاهی کوتاه به آثار ساخته با Unreal Engine 5 که از منظر گرافیکی بسیار به واقعیت نزدیک هستند، انداخته شود. حال نوبت شماست، اگر هریک از این آثار یا بازی دیگری را تجربه کرده‌اید آن را با دیگر کاربران در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات