معرفی بازی موبایل جک بد | لوبیای تقریبا سحر آمیز

دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹
مطالعه 3 دقیقه
بازی موبایل جک بد
در این قسمت از سری مقالات معرفی بازی‌های موبایل به‌سراغ بازی ایرانی جک بد می‌رویم که می‌خواهد نگاهی طنزآمیز از داستان لوبیای سحرآمیز را داشته باشد.
تبلیغات

ساخت بازی‌های ویدیویی یکی از جذاب‌ترین و در عین حال چالش برانگیزترین حرفه‌های هنری است. حال اگر این کار به‌صورت تک‌نفره پیش برود همه چیز چالش برانگیزتر می‌شود که البته تعداد بسیار زیادی بازی‌ساز در سطح دنیا وجود دارند که آثار خود به‌صورت کاملا تک‌نفره می‌سازند. مهرداد رضایی یکی از بازی‌سازان ایرانی است که همه آثار خود را به‌صورت تک‌نفره ساخته است که هریک از آن‌ها نیز سبک و سیاق منحصربه‌فرد خود را دارند.

به‌صورت دقیق‌تر در آثار این بازی‌ساز، به ظاهر در حال تماشای یک انیمیشن دو بعدی بامزه هستید ولی در عین حال باید در موقعیت‌های مختلف یک سری فعالیت‌های خاص انجام دهید. به‌عنوان مثال در بازی امپراطورهای قلابی که در گذشته در زومجی معرفی شده است باید در نقش‌ شخصیت‌های مختلف فعالیت‌های مختلفی را انجام دهید که به‌نوعی همگی آن‌ها بایکدیگر در ارتباط هستند. حال در جدیدترین بازی منتشر شده از سوی این بازی‌ساز به سراغ بازی جک بد می‌رویم که روایتی عجیب و خنده‌دار از داستان لوبیای سحرآمیز را تعرفی می‌کند. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

بازی ایرانی جک بد

بازی در ابتدا با فضایی در غرب وحشی آغاز می‌شود که باید در نقش یک کابوی خلافکار وارد یک بار شوید و آن‌جا را به غارت ببرید که البته با اولین چالش خود برخورد می‌کنید. در این قسمت از بازی یک کابوی پلیس وجود دارد که باید آن را از بین ببرید که البته کار چندان آسانی نخواهد و باید با آزمون و خطاهای مختلف و دقت به جزئیات آن را شکست دهید. درواقع کلیت بازی به این شکل است که در هرقسمت از بازی با یک صحنه خاص که همگی به‌نوعی با یکدیگر در ارتباط هستند، مواجه می‌شود که باید یک سری فعالیت را انجام دهید. روایت بازی در اوایل چندان ربطی به داستان لوبیای سحرآمیز ندارد ولی در نقطه از بازی به شکل خنده‌داری این موضوع را مرتبط می‌کند که روایتی کلی بازی را به‌شدت جذاب می‌کند.

بازی جک بد یک اثر داستانی خنده‌دار است که با رویدادهای مختلف و گیم‌پلی معماگونه می‌تواند مخاطبان خود را تا پایان بازی سرگرم کند

در طی مراحل بازی دائما بین شخصیت‌های بازی جابه‌جا می‌شود که همان‌طور اشاره شد همگی آن‌ها به‌نوعی بایکدیگر در ارتباط هستند. در اوایل بازی تنها باید با کلیک کردن روی آیتم‌ها خاص بازی را پیش ببرید ولی با گذشت زمان باید یکی سری آیتم‌ها را جمع‌آوری و در موقعیت مناسب از آن‌ها استفاده کنید. اگر در طول هر مرحله از بازی یک اقدام اشتباه را انجام دهید، باید آن مرحله را از ابتدا آغاز کنید. یکی از نکات جالب بازی، صحنه‌های باختن است؛ درواقع زمانی‌که در مرحله‌ای اشتباهی را انجام می‌دهید که ویدیوی خنده‌دار در ادامه آن اشتباه پخش می‌شود و نکته جالب این است که در هربار اشتباه یک ویدیوی متفاوت را مشاهده می‌کنید.

گیم‌پلی بازی به‌صورت اشاره و کلیک است و باید با دقت محیط بازی را جست‌وجو کنید تا راه‌حل‌هایی را برای حل معماها پیدا کنید. برای استفاده از آیتم‌هایی که پیدا می‌کنید باید در ابتدا پایین صفحه را کلیک و در فهرست باز شده آیتم خود را با کلیک نگه داشته و در جای مناسب از محیط بازی رها کنید و در صورتی که قابل استفاده باشد بازی جریان پیدا می‌کند و در غیر این صورت آیتم به فهرست آیتم‌ها برمی‌گردد. در مجموع بازی جک بد یک اثر داستانی خنده‌دار است که با رویدادهای مختلف و گیم‌پلی معماگونه می‌تواند مخاطبان خود را تا پایان بازی سرگرم کند.

نمایی از بازی ایرانی جک بد

همانند دیگر آثار مهرداد رضایی در این بازی نیز گرافیک بازی یکی از نقاط قوت آن محسوب می‌شود، به‌طوری‌که هرآنچه که در محیط بازی قابل مشاهده است به‌صورت دستی نقاشی شده‌اند. همچنین اگر تماشاچی انیمیشن‌های دهه ۶۰ بوده باشید، طراحی بازی کاملا یادآور آن دسته از آثار است که حس نوستالوژی را نیز به‌وجود می‌آورد. موسیقی پس زمینه بازی و همچنین صداگذاری جزئیات بازی همگی به شکل خوب و قابل قبولی طراحی شده‌اند. در مجموع بازی جک بد یک اثر کوتاه و دلنشین است که می‌تواند مخاطبان خود را تا پایان بازی سرگرم کند البته باید دقت بالایی را برای حل پازل‌های آن داشته باشید.

بازی جک در‌حال‌حاضر برای اندروید در دسترس است که می‌توانید ازطریق لینک‌ زیر آن را دانلود و از تجریه یک بازی ایرانی جذاب لذت ببرید.

دانلود بازی اندروید جک بد

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات