جاده برفی در بازی Drive Rally

پیش نمایش بازی Drive Rally؛ رالی به سبک آرکید

چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹
مطالعه 5 دقیقه
همزمان با اعلام تاریخ انتشار نسخه ایرلی اکسس بازی Drive Rally، ما هم در زومجی فرصت این را داشتیم تا به تجربه آن بپردازیم. با نگاهی به این اثر همراه زومجی باشید.
تبلیغات

اجازه دهید قسمت اول این مطلب را خطاب به گیمرهای کمی قدیمی‌تر شروع کنیم؛ گیمرهایی که الان در حدود ۳۰ سالگی هستند و قطعا روزهایی را به یاد دارند که پای کنسول‌هایی مثل سگا یا SNES، به تجربه هر بازی می‌پرداختند که به دست‌شان می‌رسید! اگر آثار ریسینگ یا بهتر بگویم صرفا ماشین‌سواری آن دوران را به یاد داشته باشید، حتما در پسِ ذهن شما هم بازی‌هایی حضور دارند که حتی اسم‌شان را هم درست نمی‌دانستیم و صرفا هدایت یک ماشین تنها را در مسیرهای مختلف در دست می‌گرفتیم و خیلی وقت‌ها حتی فارغ از اینکه تقلایی برای اول شدن داشته باشیم، فقط از خود رانندگی با آن ماشین لذت می‌بردیم. اگر شما هم چنین خاطره‌ای دارید، Drive Rally ساخته شده است تا خاطرات شما را یک بار دیگر احیا کند.

جاده جنگلی در بازی Drive Rally

Drive Rally ساخته استودیو Pixel Perfect Dude است و به‌وسیله خود آن‌ها هم منتشر می‌شود. همین دقایقی پیش هم تاریخ انتشار نسخه ایرلی اکسس بازی اعلام شد و متوجه شدیم که اوایل مهر می‌توانیم آن را تجربه کنیم. ما در زومجی توسط کد ارسالی ناشر، فرصت این را داشتیم تا نسخه در دست توسعه این بازی را تجربه کنیم و آن را با شما به اشتراک بگذاریم. Drive Rally اثری در سبک رانندگی و با محوریت مسابقه‌های رالی است؛ البته اجازه ندهید این توضیح ذهن شما را شبیه بازی‌های شبیه‌ساز رالی ببرد که معمولا کنترل سختی برای گیمرهای کژوال و ناآشنا به آثار ریسینگ دارند. Drive Rally تجربه‌ای با حال و هوای آرکید است که سعی دارد تا به گیمر در حین بازی کردن آن، حسابی خوش بگذرد.

بازی دارای دو حالت مختلف است؛ کوییک ریس و چمپیونشیپ. در حالت اول می‌توانید با انتخاب ماشین دلخواه و همینطور پیستی که دوست دارید در آن مسابقه بدهید، وارد یک رقابت زمانی شوید. در Drive Rally خبری از ماشین‌های رقیب نیست و هرکدام از پیست‌های بازی، سریع‌ترین زمان مشخص خود را دارند که هدف شما شکستن رکورد آن است. ماشینی که موفق شده است چنین رکوردی را ثبت کند، در قالب یک شبح در مسیر مسابقه دیده می‌شود و باید سعی کنید سریع‌تر از آن مسابقه را به پایان برسانید.

klhda

با اینکه Drive Rally اثری با حال و هوای آرکید است و یک تجربه شبیه‌ساز به‌حساب نمی‌آید، ولی این به معنی نبود چالش در بازی نیست. چالش‌های بازی به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند؛ اول از همه همان بحث زمان است که باید سعی کنید تا سریع‌تر از تایم هر مسیر آن را به پایان برسانید. مورد دوم نوع رانندگی شما است؛ به این صورت که اگر در پیچ‌ها یا طول مسیر به موانع برخورد کنید، امتیاز خطا به شما تعلق می‌گیرد و در نهایت این امتیازهای منفی، به زمان کلی شما اضافه می‌شوند.

یک ویژگی جالب در مورد Drive Rally که شخصا لذت زیادی از آن بردم، دقت در طراحی ماشین‌ها است. بازی در حال حاضر ۱۲ ماشین مختلف دارد که البته همگی از ابتدا در دسترس نیستند و باید با کسب پول، آن‌ها را بخرید. هریک از ماشین‌ها هم سه حالت مختلف دارند که با یک حساب سر انگشتی، تنوع ماشین‌ها را به ۳۶ عدد می‌رساند. اما نکته مهم‌تر، تفاوتی است که رانندگی با هریک از این ماشین‌ها دارد. برای مثال یک ماشین جمع و جور، کاملا با یک ماشین شاسی‌بلند فیزیک متفاوتی در رانندگی دارد و گیمر این موضوع را در حین تجربه بازی به‌وضوح احساس می‌کند. اینکه بازی توانسته است در عین ارائه یک گیم‌پلی آرکید فیزیک ماشین‌ها را به شکلی متناسب با ساختار کلی آن‌ها اجرا کند، ویژگی مثبتی برای Drive Rally است و از آن مهم‌تر اینکه باعث می‌شود تجربه اثر در طولانی‌مدت هم یکنواخت نشود و عوض کردن ماشین، کاملا تاثیر خود را روی تجربه مخاطب بگذارد.

ماشین ماسل در بازی Drive Rally

حالت دوم یا همان چمپیونشیپ بازی Drive Rally، تجربه‌ای است که در آن باید تیم خودتان را انتخاب کنید و مسیرهای مختلف هر کدام از مناطق بازی را به بهترین شکل ممکن پشت سر بگذارید. در نسخه‌ای که ما شانس تجربه آن را داشتیم، در مجموع سه محیط متفاوت داشتیم که منطقه جنگلی، صحرا و محیط برفی هستند. حتی رانندگی در خود این محیط‌ها هم تجربه متفاوتی است و مثلا در منطقه برقی، همیشه باید آماده لغزش‌های ناگهانی ماشین در سرعت بالا باشید. اما یک نکته ارزشمند دیگر در مورد بازی، تجربه بصری ارزشمند آن است. Drive Rally سبک گرافیکی بامزه‌ای دارد و طراحی هنری آن به شکلی است که به این زودی‌ها از تماشای منظره‌های جالب محیط‌های بازی و جزییاتی که در گوشه و کنار آن‌ها پنهان شده‌اند، خسته نخواهید شد.

در کنار جلوه‌های بصری مناسب، صداگذاری‌ها هم نقش پررنگی در Drive Rally دارند. منظورم صدای خودروها و شبیه بودن یا نبودن آن‌ها به واقعیت نیست. بلکه این موضوع خودش را بیش‌تر از همه،‌ در صداگذاری کمک‌راننده‌های بازی نشان می‌دهد. هریک از تیم‌ها ملیت خودشان و متناسب با آن، کمک‌راننده خود را دارند. مثلا یکی از این شخصیت‌ها آلمانی است و مخصوصا در زمان‌هایی که تصادف کنید، کنایه‌های جالبی با لهجه آلمانی تقدیم شما خواهد کرد! این موضوع چاشنی جالبی از طنز را به Drive Rally اضافه کرده است و یک بار دیگر، به ما یادآوری می‌کند که این بازی ساخته شده است تا در آن حسابی خوش بگذرانیم!

رانندگی در محیط صحرایی بازی Drive Rally

به‌طور کلی، Drive Rally اثر واقعا حال‌خوب‌کنی است. بازی به‌هیچ وجه خودش را بیش از حد جدی نمی‌گیرد تا مخاطب دغدغه مدام اول شدن و رقابت با حریف‌ها را داشته باشد و چیزی که بیش‌تر از همه در این بازی از آن لذت خواهید برد، حس خوب تکرار و تکرار رانندگی با ماشین‌های مختلف در جاده‌های متنوع است؛ حسی که پس از مدتی کمی اعتیادآور هم می‌شود و پس از پایان هر مسابقه، چیزی درون ذهن‌تان شما را قلقلک خواهد داد تا یک مسابقه دیگر را هم پشت سر بگذارید. Drive Rally پتانسیل خوبی برای موفقیت دارد و در وضعیت فعلی هم اثر با‌ارزشی است که قطعا در صورت پشتیبانی درست سازنده‌ها، می‌تواند به تجربه کامل‌تر و بهتری هم تبدیل شود.

کد بازی Drive Rally توسط ناشر برای زومجی ارسال شده است.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات