همه چیز در مورد رزیدنت ایول ۹ ؛ پرخرج ترین نسخه مجموعه؟

شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۹
مطالعه 4 دقیقه
پوستر ویدیو رزیدنت ایول ۹ جعفریان
در این مقاله قصد داریم به سراغ تمامی اخبار و شایعه‌هایی که درباره بازی مورد انتظار رزیدنت ایول 9 منتشر شده است، برویم و آن‌ها را با یکدیگر مرور کنیم.
تبلیغات

بدون شک یکی محبوب‌ترین فرنچایزهای صنعت ویدیوگیم، مجموعه رزیدنت ایول است که اولین نسخه آن در سال ۱۹۹۶ در اختیار بازیکنان قرار گرفت. مجموعه‌ای با سبک ترس و بقا که همیشه‌ نسخه‌های مختلف آن میزبان انواع و اقسام زامبی‌ها و شخصیت‌های مختلفی بوده است که سال‌های سال بازیکنان با آن‌ها خاطره دارند. پس از انتشار آخرین نسخه این مجموعه یعنی Resident Evil Village، گمانه‌زنی‌های بسیاری در رابطه با نسخه نهم این سری شکل گرفت که خبر از بازگشت پرقدرت مجموعه در حال‌وهوایی متفاوت می‌داد. از این‌رو در ویدیو زیر به هر آن‌چه تاکنون درباره بازی مورد انتظار رزیدنت ایول 9 منتشر شده است، می‌پردازیم و مهم‌ترین اخبار مربوط‌به آن را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

لطفا برای حمایت از زومجی در یوتیوب تماشا کنید

بعد از موفقیت‌هایی که نسخه‌های اصلی و ریمیک مجموعه رزیدنت ایول در سال‌های اخیر به‌دست آوردند، بسیاری از کاربران منتظر بودند تا بالاخره کپکام به‌صورت رسمی ساخت نسخه نهم این سری محبوب را تایید کند. شایعه‌های مختلفی از سال‌ها قبل درمورد بازی رزیدنت ایول ۹ دست به‌دست می‌چرخید که یکی از آن‌ها به این موضوع اشاره داشت که احتمال نسخه نهم این مجموعه آخرین بازی از سری رزیدنت ایول باشد که خوشبختانه هیچوقت این خبر توسط منبع دیگری تایید نشد.

یکی از اصلی‌ترین منابعی که شایعه‌های مختلف درباره این بازی را تاکنون منتشر کرده، کاربری به اسم رایان است که با نام کاربری Dusk Golem در توییتر شناخته می‌شود. این کاربر از ۳ سال پیش ادعا کرد که کپکام با جدیت در حال کار روی توسعه رزیدنت ایول ۹ است و خب از آن‌جایی که تاکنون شایعه‌هایی که او درباره بازی‌های مختلف منتشر کرده بعضا درست از آب در آمده است، بسیاری پیش‌بینی‌های او را درباره نسخه بعدی مجموعه رزیدنت ایول جدی می‌گیرند.

توییت DuskGolem درباره بازی رزیدنت ایول 9

اواسط اردیبهشت ماه امسال بود که داسک گولم در یک پست توییتری ادعا کرد که بازی رزیدنت ایول ۹ احتمالا به‌زودی معرفی می‌شود و حتی ممکن است در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۵ شاهد عرضه آن باشیم. در ادامه این پست، گولم اشاره می‌کند که روند توسعه رزیدنت ایول ۹ در سال ۲۰۱۸ آغاز شده است و ابتدا قرار بوده تا با نام رزیدنت ایول ۸ در اختیار بازیکنان قرار گیرد. به‌گفته او کپکام به‌طور همزمان با این بازی، در حال توسعه نسخه Village بوده و قرار بوده است که این بازی را به‌عنوان یک اسپین‌آف از مجموعه رزیدنت ایول منتشر کند. اما خب درنهایت این شرکت تصمیم می‌گیرد تا ویلیج را به‌عنوان یک نسخه اصلی از مجموعه در سال ۲۰۲۱ منتشر کند و دیگر بازی را تحت عنوان رزیدنت ایول ۹ در دستور کار خود قرار دهد. آن‌طور که به‌نظر می‌رسد رزیدنت ایول ۹ بزرگ‌ترین بودجه و بیشترین زمان تولید مجموعه کپکام را به خود اختصاص داده است و می‌توانیم انتظار یکی از بهترین بازی‌های این مجموعه را داشته باشیم!

در ادامه این شایعات، گفته می‌شود که بازی قرار است در یک شهر کوچک واقع در آسیای شرقی دنبال شود که شباهت خیلی زیادی هم به مناطق کشور سنگاپور دارد. البته که گولم در خردادماه و در پست‌های جدیدتر خود اشاره می‌کند که ظاهرا آن‌طور که متوجه شده هنوز زمان زیادی تا معرفی بازی رزیدنت ایول ۹ باقی مانده است و احتمالا باید اواخر سال ۲۰۲۵ یا اوایل ۲۰۲۶ منتظر عرضه آن باشیم!

همکاری لیان و جیل برای مقابله با زامبی‌ها در Resident Evil

یکی دیگر از منابعی که دست به انتشار شایعه‌های جدید از بازی رزیدنت ایول ۹زده، کاربری آلمانی به اسم اندی است که مالک کانال یوتیوبی به نام Screenfire Germany است. به‌گفته این کاربر، لیان اسکات کندی، قهرمان اصلی نسخه‌های دوم و چهارم مجموعه، شخصیت اصلی نسخه نهم است و کاراکتر جیل ولنتاین هم قرار است او را در این بازی همراهی کند. روند همکاری این دو شخصیت هم چیزی شبیه کاراکترهای شیوا و کریس در بازی رزیدنت ایول ۵ خواهد بود و احتمال داده می‌شود که پس از مدت‌ها شاهد بازگشت حالت کوآپ به دنیای رزیدنت ایول باشیم. البته که اگر از طرفداران پراپاقرص این مجموعه باشید حتما در جریان هستید که رزیدنت ایول ۵ تنها نسخه از مجموعه نبود که شما می‌توانستید آن را به‌صورت کوآپ تجربه کنید و این حالت در نسخه‌های ۶ مجموعه، رِوِلِیشنز 2 و آپریشن راکون سیتی هم قرار داشت.

از طرفی دیگر بازی با موتور گرافیکی RE Engine و براساس تکنولوژی جهان‌باز Dragon’s Dogma 2 ساخته می‌شود و به احتمال زیاد المان‌های جهان‌باز متعددی را قرار است در آن تجربه کنیم. تجربه یک بازی جهان‌باز از مجموعه رزیدنت ایول می‌تواند جذابیت‌های خودش را داشته باشد، اما اینکه تا چه اندازه می‌تواند روی هسته ترسناک‌ بودن مجموعه اثرگذار باشد، چیزی است که فقط زمان آن را مشخص می‌کند.

کوشی ناکانیشی کارگردان رزیدنت ایول 9

بالاخره پس از تمامی شایعاتی که در خصوص بازی از به بیرون درز کرده بود،‌ کپکام بالاخره تصمیم گرفت اواسط تیرماه به‌صورت رسمی توسعه بازی رزیدنت ایول ۹ را تایید کند. کپکام اعلام کرد که کارگردانی بازی را هم به کوشی ناکانیشی سپرده است که قبلا با همین سِمَت روی نسخه هفتم مجموعه کار کرده بود. نسخه‌ای که در آن برای اولین‌بار شاهد دوربین اول‌شخص و شخصیت‌های جدیدی بودیم که اتفاقا با واکنش مثبت منتقدان و بازیکنان روبه‌رو شد. جالب است بدانید که ناکانیشی سابقه کار روی نسخه‌های دیگر مجموعه را هم در کارنامه خود دارد که می‌توانیم به کارگردانی بازی‌های Resident Evil: The Mercenaries 3D و Resident Evil Revelations اشاره کنیم. درکنار این آثار، ناکانیشی به‌عنوان طراح در تیم ساخت بازی رزیدنت ایول ۵ هم حضور داشته که نشان می‌دهد که کپکام نسخه نهم مجموعه رزیدنت ایول را به‌دست شخصی باتجربه و مورد اطمینان سپرده است.

حال نوبت شما کاربران زومجی است که نظرات خود را راجع به بازی مورد انتظار رزیدنت ایول 9 با ما در میان بگذارید. به‌نظر شما آیا کپکام همچنان قادر است تا روند مثبت انتشار بازی‌های این مجموعه را با این نسخه ادامه دهد؟

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات