نگاهی به بتای Call of Duty: Black Ops 6؛ کال آو دیوتی با چاشنی تحول

سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹
مطالعه 5 دقیقه
کاراکتر بازی Call of Duty: Black Ops 6
نسخه بتا Call of Duty: Black Ops 6 چند روز پیش منتشر شد و به همین مناسبت، نگاهی به ویژگی‌های آن داریم.
تبلیغات

بدون هیچ شک و تردیدی، مجموعه کال آو دیوتی یکی از مهم‌ترین اسامی در بین بازی‌های شوتر اول‌شخص است و هر ساله گیمرهای زیادی منتظر انتشار نسخه جدید آن هستند. جدید‌ترین بازی این مجموعه Call of Duty: Black Ops 6 است که چند ماه دیگر رسما منتشر خواهد شد و اخیرا نسخه بتا آن منتشر شده است. زومجی هم شانس دریافت کد این نسخه از بازی را داشت و توانستیم تا پیش از آغاز بتای عمومی، بخش چندنفره بازی را تجربه کنیم و آن را با شما به اشتراک بگذاریم.

قبل از اینکه وارد بخش چندنفره Black Ops 6 شویم، بازی یک قسمت آموزشی را برای گیمرها تدارک دیده است که شاید ویژگی عجیبی به‌نظر برسد. به هر حال هر کسی که بازی‌های شوتر و مخصوصا نسخه‌ای از کال آو دیوتی را بازی کرده باشد، احتمالا نیاز چندانی به یک قسمت آموزشی ندارد. با این حال این کار در مورد Black Ops 6، کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد و دلیل آن هم ویژگی‌های جدید حرکتی است که این نسخه برای اولین بار در مجموعه کال آو دیوتی پیاده کرده است. سیستم جدید حرکتی بازی، Omnimovement نام دارد و بدون اغراق، می‌تواند یک ویژگی انقلابی برای بازی‌های شوتر اول‌شخص باشد. در نسخه‌های قبلی کال آو دیوتی، گیمر فقط می‌توانست رو به جلو بدود ولی در بلک آپس ۶، شما می‌توانید در هر چهار جهت اصلی عمل دویدن را انجام دهید.

2024-9-black-ops-6-beta-gameplay-weapon

این موضوع به‌طور کلی سیستم حرکت بازی را تغییر داده است و اگر درست آن را یاد بگیرید و اجرا کنید، شانس بسیار بیش‌تری برای زنده ماندن در میدان نبرد خواهید داشت. البته Omnimovement فقط محدود به دویدن نیست؛ یک ویژگی جالب دیگر، امکان شیرجه زدن در جهت‌های مختلف است که این کار هم کمک زیادی می‌کند تا از زیر آتش شلیک دشمن فرار کنید و خودتان را نجات دهید. اما مورد بعدی جالبی که به بازی اضافه شده است، امکان حرکت دادن نشانگر سلاح به شکل ۳۶۰ درجه در تمام موقعیت‌های بدنی است؛ به بیان بهتر، حتی اگر در حالت سینه‌خیز هم باشید، می‌توانید به راحتی ۳۶۰ درجه بچرخید و دشمنانی را که از جهت‌های مختلف به شما نزدیک می‌شوند، از بین ببرید.

تمام این موارد، به معنی واقعی کلمه سیستم حرکتی Black Ops 6 را کاملا متحول کرده‌اند و ابعاد جدیدی به نبرد‌های بازی داده‌اند؛ موضوعی که می‌تواند بلک آپس ۶ را بیش از هر نسخه دیگری از کال آو دیوتی به تجربه‌ای مهارت‌محور تبدیل کند و باعث شود تا گیمرها بتوانند با تمرین و دقت به مهارت بالایی در سیستم حرکتی جدید بازی برسند و شانس خودشان را برای بقا و پیروز شدن در نبرد‌های یک در برابر یک یا حتی یک در برابر چند، افزایش دهند. یک نکته جالب دیگر در مورد این سیستم جدید، به نوع اجرای آن مربوط می‌شود. اگر طرفدار تماشای زنده مسابقه‌های آنلاین بازی‌های شوتر باشید، متوجه شده‌اید که گیمرهای حرفه‌ای زیادی به سمت استفاده از کنترلر به جای ماوس و کیبورد رفته‌اند که زمانی برنده بلامنازع در بازی‌های شوتر بودند. سیستم Omnimovement بلک آپس ۶ هم به شکلی طراحی شده است که اجرای کارهایی مثل شیرجه زدن، با کنترلرها راحت‌تر از ماوس و کیبورد به‌نظر می‌رسد و با اینکه هنوز هم به شخصه برای نشانه‌گیری ماوس و کیبورد را ترجیح می‌دهم، ولی دیگر گیمرهای پی سی همیشه دست بالا را در نبرد‌های کراس پلی نخواهند داشت و این فاصله بسیار کمتر شده است.

شخصی سازی سلاح در بازی Black Ops 6

اما وقتی به محتویات نسخه بتا Black Ops 6 بپردازیم، می‌توان گفت که بازی با وجود تمام تغییر و تحولاتی که در زمینه سیستم حرکتی داشته است، از حیث روند کلی، همان تجربه آشنای کال آو دیوتی است. البته اشتباه برداشت نشود؛ چرا که این ادعا، نه به معنی ضعف بازی که در واقع به معنی حفظ تمام آن ویژگی‌های مثبتی است که در بخش چندنفره کال آو دیوتی طی سالیان اخیر دوست داشتیم و هنوز هم با تمام قدرت در دسترس هستند.

اولین ویژگی مثبت نسخه بتا، گان پلی لذت‌بخش کال آو دیوتی است که تری‌آرک به بهترین شکل آن را پیاده کرده است. همانطور که قبلا و در بررسی نسخه‌های قبلی مجموعه هم بارها اشاره کرده‌ام، گان پلی کال آو دیوتی به یک پختگی و بلوغ خاص رسیده است و همین هم باعث می‌شود تا هر بار که دشمنی را از بین می‌برید، لذت خاصی نصیب‌تان شود. در بتای Black Ops 6، سلاح‌های نسبتا محدودی داریم و قطعا در نسخه نهایی تعداد سلاح‌ها بیش‌تر هم خواهد شد. با این حال تک تک این سلاح‌ها، از SMG‌ها گرفته تا سلاح‌های اسنایپر و مارکس‌من یا شاتگان و اسالت رایفل، با جزییات کامل از نظر صوتی و بصری طراحی شده‌اند و شلیک با تک تک آن‌ها، واقعا لذت‌بخش است. همچنین می‌توانید با استفاده از سلاح‌ها آن‌ها را به سطوح بالاتر برسانید و به سبک و سیاق همیشگی مجموعه، انواع و اقسام تجهیزات را برای شخصی‌سازی اسلحه خودتان به‌دست بیاورید. همچنین می‌توانید Loadout‌های خودتان را هم کاملا شخصی‌سازی کنید و با انتخاب پرک‌هایی که مناسب سبک بازی شما هستند یا اسکوراستریک‌هایی که دوست دارید، دقیقا به همان شکلی که مدنظر دارید مبارزه کنید.

نشانه گیری با اسلحه در بتا Black Ops 6

از حیث حالت‌های بازی هم شاهد دو بخش کلی هستیم که یکی در مپ‌های کوچک و دیگری در مپ‌های نسبتا بزرگ‌تر جریان دارند. بخشی که مربوط به مپ‌های کوچک است، شامل حالت‌هایی مثل دث‌مچ یا کیل کانفرم می‌شود و در بخش دیگر هم حالت‌های آشنایی مثل دامینیشن، هارد پوینت و موارد دیگر را داریم. طراحی مپ‌های بازی هم کیفیت خوبی دارد و قطعا در نسخه نهایی بازی، شاهد تنوع بالاتری از حیث نقشه‌ها خواهیم بود. بازی از نظر بصری هم کیفیت خوبی دارد و در همین نسخه بتا هم بسیار روان و بدون مشکل اجرا می‌شود.

یکی از مواردی که در نسخه بتای بازی حسابی سر و صدا کرده، اضافه شدن ویژگی Human Shield به آن است. با این ویژگی شما می‌توانید از پشت به یکی از دشمنان نزدیک شوید و او را به‌عنوان یک سپر انسانی گروگان بگیرید. نکته جالب اینجاست که می‌توانید از طریق پراگزیمیتی چت با این گروگان صحبت کنید و البته حرف‌های او را بشنوید. این ویژگی در عین حال که جالب طراحی شده است و در همین مدت هم ویدیوهای بامزه‌ای از آن تولید شده‌اند، ولی پتانسیل زیادی هم برای ایجاد درگیری بین گیمرها دارد و باید دید که در نهایت چه شرایطی خواهد داشت.

صفحه پیروزی در بازی Black Ops 6

در مجموع، از نسخه بتای Black Ops 6 می‌توان اینطور برداشت که استودیو تری‌آرک سعی کرده است تا ویژگی‌های مثبت و محبوب بخش چندنفره کال آو دیوتی را حفظ کند و با اضافه کردن مواردی مثل سیستم جدید حرکتی، تحول خوبی هم در این فرمول آشنا ارائه دهد؛ کاری که حداقل فعلا نتیجه آن واقعا مثبت به‌نظر می‌رسد و فارغ از هر بحث تحلیلی، می‌توان از بازی کردن حالت چندنفره بازی لذت زیادی برد. بازی Call of Duty: Black Ops 6 در تاریخ ۴ آبان (۲۵ اکتبر) برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و کامپیوتر منتشر می‌شود و از روز عرضه در دسترس کاربران گیم‌پس خواهد بود.

کد نسخه بتا Black Ops 6 توسط ناشر برای زومجی ارسال شده است.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات