معرفی بازی موبایل Inked | ماجرای یک سامورایی به روایت قلم و مرکب

پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲
مطالعه 4 دقیقه
بازی Inked
بازی Inked با طراحی زیبای خود، بازیکنان را وارد یک ماجراجویی جذاب سامورایی می‌کند که در این مقاله از زومجی، به معرفی نسخه موبایل آن می‌پردازیم.
تبلیغات

یکی از مولفه‌هایی که می‌تواند یک بازی ویدیویی را به یک اثر خاص تبدیل کنید، بحث طراحی هنری به کار رفته در آن اثر است. در واقع این موضوع می‌تواند مرتبط با جنبه‌های مختلفی مانند گرافیک، گیم‌پلی و حتی موسیقی آن اثر باشد. در میان بازی‌های متعددی که روزانه معرفی و منتشر می‌شوند، آثاری وجود دارند که استودیوی سازنده آن‌ها، به طور ویژه‌ای روی بحث هنری اثر خود تمرکز می‌کنند که بازی Inked یکی از این آثار است. در واقع موردی که در همان ابتدای تجربه این بازی به چشم می‌خورد، گرافیک خاص و هنری آن است. حال در این مقاله از زومجی، قصد داریم تا به معرفی کامل این بازی بپردازیم.

مرحله آموزشی بازی Inked
زومجی

همانطور که در مقدمه اشاره شد، بازی با نمایی زیبا از ورودی یک معبد آغاز می‌شود. در طی مراحل، دیالوگی بین شخصیت‌ها رد و بدل نمی‌شود ولی در عین حال راوی بازی طی موقیعت‌های مختلف، داستان را به شکل زیبایی تعریف می‌کند. بازیکن کنترل یک سامورایی بی‌نام نشان را برعهده دارد و در شروع بازی، از او خواسته می‌شود تا چندین ضربه را به دو آدمک چوبی وارد کند که کاملا حکم آموزش مبارزه را دارد. در حین تجربه مراحل، گاهی یک دست سه بعدی نیز در وسط صفحه ظاهر می‌شود و یک طرح جدید را خلق می‌کند که در واقع از دیدگاه طراحی بازی است. این موضوع به شدت یادآور بازی خاطره‌انگیز Comix Zone است که از این مکانیزم به شدت استفاده می‌کرد.

ورود به مراحل بازی از طریق یک پرتال انجام می‌شود که در انتهای هر مرحله قرار گرفته است

در ادامه مسیر و همزمان که در حال شنیدن داستان از زبان روای هستید، با اولین شخصیت بازی که نقش اساسی را نیز ایفا می‌کند، آشنا می‌شوید. این شخصیت در واقع معشوقه همان سامورایی است که کنترل آن را برعهده دارید و باید مراحل و معماهای بازی را با کمک آن حل کنید که البته کار چندان آسانی را در پیش نخواهید داشت. ورود به مراحل بازی از طریق یک پرتال انجام می‌شود که در انتهای هر مرحله قرار گرفته است؛ در واقع پس از اتمام هرمرحله و رسیدن به انتهای مراحل، یک پرتال وجود دارد که با کلیک روی آن وارد یک جهان تازه می‌شوید. یکی از ویژگی‌های خوب بازی تنوع محیطی فوق‌العاده آن است که باعث می‌شود بازیکنان در حین تجربه بازی از دیدن محیط‌های تکرای خسته نشوند.

همانطور که اشاره شد، بازی شامل معماهای مختلفی است که هریک از آن‌ها چالش‌های مخصوص به خود را دارند. اکثر معماهای بازی به بازگشایی یکی مسیر خاص ختم می‌شوند که چاره‌ای جز حل آن‌ها ندارید. به‌عنوان مثال برای باز شدن یک مسیر باید دو جسم روی دو سکوی خاص قرار گیرند که در ابتدا باید یک جسم خاص را روی سکو اول و سپس خود بازیکن روی سکوی دوم قرار گیرد. در ادامه همین چالش با تنوع بیشتر و البته بسیار سخت‌تر مقابل بازیکن قرار می‌گیرد که تجربه آن را به خود بازیکن واگذار می‌کنم. نوع دیگری از معماهای بازی سازه‌های چند بعدی هستند که حل آن‌ها به مراتب چالشی‌تر است. در این نوع معماها باید به وسیله یک جسم چند ضلعی مسیری را ایجاد کنید که پس از اجرایی شدن آن در مسیر خواسته شده یک اتفاق به خصوص رخ دهد. در مجموع بازی Inked از حیث تنوع معماها و چالش‌ها، حسابی می‌تواند مخاطبان این دسته از آثار را محو خود کند.

یکی از معماهای بازی Inked
زومجی

گرافیک و طراحی هنری Inked بی‌شک نقطه قوت بازی محسوب می‌شود که از همان ابتدای شروع آن به طور کامل بازیکنان را مجذوب خود می‌کند. تمام المان‌هایی که در گوشه و کنار بازی قابل مشاهده است به وسیله قلم و مرکب طراحی شده‌اند و در روند ساخت بازی به خوبی از آن‌ها استفاده شده است. موسیقی نیز مانند دیگر قسمت‌های بازی وظیفه خود را در القای حس و حال موقعیت‌ها به درستی انجام می‌دهد. در واقع موسیقی به‌طور مداوم پخش نمی‌شود و تنها در لحظات خاص و مهم به خوبی کار خود را انجام می‌دهد. در مجموع بازی Inked ساخته استودیوی Somnium Games یک اثر هنری و البته سرگرم کننده است که می‌تواند به راحتی با معماهای مختلفی که مقابل بازیکنان قرار می‌دهد، آن‌ها را مجذوب خود کند.

بازی Inked برای اندروید و آیفون در دسترس است و می‌توانید ازطریق لینک‌های‌ زیر آن را دانلود کنید تا از تجربه یک بازی جذاب سامورایی لذت ببرید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات