معرفی بازی موبایل Milo and the Magpies | قصه گربه و زاغ!

شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
بازی موبایل Milo and the Magpies
اگر از علاقه‌مندان بازی‌های اشاره و کلیک باشید تجربه بازی مستقل Milo and the Magpies می‌تواند دید تازه‌ای را در این سبک به بازیکنان بدهد.
تبلیغات

اگر نگاهی به فروشگاه‌های بازی موبایل بیاندازید تقریبا اکثر بازی‌های به نحوی سعی می‌کنند از یک الگوهای تکراری برای موفقیت استفاده کنند که البته بسیاری از آن‌ها چندان به موفقیت نمی‌رسند. به‌عنوان مثال آثار زیادی وجود دارند که در تلاش هستند راهی مشابه بازی‌های فورتنایت یا کالاف دیوتی موبایل را تکرار کنند که البته پس مدتی حتی نام آن‌ها را نیز نمی‌توان به یاد آورد. البته در کنار این آثار، استودیوهای خلاقی وجود دارند راه دیگری را پیش گرفتند و آثار متفاوت و خاصی را تولید می‌کنند که بسیاری از آن‌ها می‌تواند مخاطبان خود را غرق روایت خود کنند.

استودیوی Rusty Lake شاید یکی از معروف‌ترین آن‌ها باشد که در اکثر بازی‌های خود بازیکنان را درگیر داستان و معماهای پیچیده می‌کنند. در این مقاله از زومجی به سراغ معرفی بازی Milo and the Magpies ساخته Johan Scherft می‌رویم که در آن بازیکنان در نقش یک گربه وارد یک ماجراجویی جالب و پرماجرا می‌شوند.

مرحله دوم بازی Milo and the Magpies
زومجی

بازی با نمایی نزدیک از سقف‌ خانه‌های یک شهر آغاز می‌شود که گربه داستان بازی برروی آن‌ها قدم‌زنان به سمت خانه خود می‌رود. در بین راه با چند زاغ روبه‌رو می‌شوید که پس از مدتی کوتاه و درگیری با آن‌ها وارد خانه‌ همسایه‌ها می‌شوید و حال باید با عبور از بین حیاط‌ خانه‌ها خود را به خانه برسانید که البته با وجود چالش‌های متعدد کار چندان آسانی در پیش نخواهد بود. یکی از مواردی که در مراحل بازی با آن موجه می‌شوید همان زاغی است که در ابتدای بازی با آن مواجه شدید که اتفاقات مختلف را با اون تجربه می‌کنید.

خرده روایت‌هایی از سمت شخصیت‌های هرمرحله در حال رخ دادن است که تماشای آن‌ها جذاب است

این کل ماجرایی است که در ابتدای بازی رخ می‌دهد و حال باید در چندین مرحله مختلف و حل معماهای پیچیده مسیر خود را پیدا کنید. موضوع جالبی که در بین مراحل بازی رخ می‌دهد، نحوه روایت داستان است. در واقع در حین اینکه در تلاش هستید که معماهای بعضا پیچیده را حل کنید خرده روایت‌هایی از سمت شخصیت‌های هر مرحله در حال رخ دادن است که تماشای آن‌ها جذاب است. به‌عنوان مثال در یکی از مراحل بازی علاوه‌بر‌اینکه باید راهی را برای خروج پیدا کنید، باید به پسربچه‌ای که باطری‌های اسباب بازی خود را از دست داده‌ است کمک کنید تا یک جفت باطری پیدا کند.

گیم‌پلی بازی به صورت اشاره و کلیک و باید تلاش کنید در مرحله آیتم‌های پنهان را در گوشه و کنار محیط پیدا کنید. زمانی که یک شئ خاص را پیدا کردید باید در همان لحظه آن را نگه دارید و در جایی‌که به آن مرتبط است رها کنید. در‌واقع Milo and the Magpies چیزی به‌نام Inventory ندارد که کاملا به منطق بازی نزدیک است. همانطور که اشاره شد بازی شامل معماهای سخت و پیچیده است که البته در اوایل چندان به بازیکنان سخت گرفته نمی‌شود. پازل‌ها شامل پیدا کردن رمز، راهی برای عبور از یک قسمت خاص و موارد مختلف دیگر می‌شود که مواجه شدن با آن‌ها را به خودتان می‌سپارم.

یکی از مراحل چالشی بازی Milo and the Magpies
زومجی

گرافیک بازی و به طور دقیق‌تر تصویرسازی محیط به شکل نقاشی‌های نقاش‌های معروف است که شخصیت‌های مختلفی در دنیای آن قرار گرفته‌اند. تنها موردی که در محیط بازی با سایر قسمت‌ها متفاوت است شخصیت‌ها و آیتم‌های درون آن است که البته ضربه‌ای به آن وارد نمی‌کند بلکه توانسته از این موضوع برای جذاب‌تر شدن بازی استفاده کند. در سویی دیگر موسیقی بازی که به وسیله پیانو نواخته شده است کاملا احساس آرامش و تفکر را به مخاطبان القاء می‌کند که در نوع خود گشنواز است.

بازی Milo and the Magpies برای اندروید و آیفون در دسترس است و می‌توانید ازطریق لینک‌های‌ زیر آن را دانلود کنید تا از تجربه یک بازی روایتی جذاب لذت ببرید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات