نگاهی به جدیدترین بتای SYNDUALITY Echo of Ada؛ اکسترکشن شوتر امیدوار‌کننده؟

پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۹
مطالعه 5 دقیقه
موجود مکانیکی کنار هوش مصنوعی در بازی SYNDUALITY Echo of Ada
باندای نامکو و گیم استودیو اخیرا بتای محدودی برای بازی SYNDUALITY Echo of Ada برگزار کردند که در این مطلب نگاهی به جزییات آن داریم.
تبلیغات

Synduality مجموعه‌ای که قطعا طرفداران انیمه با آن آشنا هستند. مدتی است که استودیو گیم‌استودیو مشغول کار روی اثری با محوریت این مجموعه است که SYNDUALITY Echo of Ada نام دارد. این بازی به‌وسیله باندای نامکو منتشر خواهد شد و البته هنوز تاریخ انتشار دقیقی ندارد.

اخیرا سازنده‌های بازی SYNDUALITY Echo of Ada نسخه بتا محدودی از آن با محوریت تست شبکه و وضعیت تجربه آنلاین بازی برگزار کردند که زومجی هم فرصت تجربه این نسخه را به‌دست آورد. من پیش از این نسخه بتای قبلی SYNDUALITY Echo of Ada را هم تجربه کرده بودم و مشخص است که تیم توسعه در حد فاصل بین این دو نسخه، سخت مشغول بهبود وضعیت و ویژگی‌های بازی بوده است.

شخصی سازی ماگوس در بازی SYNDUALITY Echo of Ada

SYNDUALITY Echo of Ada اثری در سبک اکسترکشن شوتر است و داستان آن در جهانی رخ می‌دهد که باران‌های اسیدی، سطح زمین را برای زندگی انسان‌ها بسیار دشوار و حتی غیرممکن کرده‌اند. این باران‌ها جدا از آسیبی که به انسان‌ها وارد می‌کنند، باعث به‌وجود آمدن موجودات وحشی و خطرناکی هم می‌شوند. در نتیجه انسان‌ها تصمیم گرفته‌اند تا در سازه‌هایی زیرزمینی ساکن شوند و فقط برای جمع‌آوری منابع مختلف راهی سطح زمین شوند.

در بازی SYNDUALITY Echo of Ada گیمر در نقش خلبان یک موجود مکانیکی قرار می‌گیرد که به‌وسیله آن باید راهی سطح زمین شوید و به جمع‌آوری منابع بپردازید. اما همراه شما، یک هوش مصنوعی هم حضور دارد که با نام Magus شناخته می‌شود و می‌توان با گزینه‌های نسبتا گسترده در دسترس، ظاهر او را شخصی‌سازی کرد. این هوش مصنوعی جدا از کارهای نسبتا ساده‌ای مثل اسکن محیط اطراف برای منابع، توانایی جنگیدن هم دارد و می‌توانید از قابلیت‌های ویژه او در مبارزه با دشمنان بهره ببرید.

نبردهای PVP بازی SYNDUALITY Echo of Ada

یکی از مواردی که در بتای قبلی SYNDUALITY Echo of Ada به‌شخصه ارتباط خوبی با آن برقرار نکردم، کمرنگ بودن سیستم لوت بازی بود. با این حال در نسخه جدیدی که از بازی ارائه شده است، آیتم‌های بیش‌تری را در سطح زمین می‌توان پیدا و جمع‌آوری کرد. این آیتم‌ها می‌توانند شامل تیر و مهمات یا منابع با ارزشی باشند که از فروش آن‌ها می‌توانید پول خوبی به‌جیب بزنید.

اما هدف اصلی در SYNDUALITY Echo of Ada، جمع‌آوری منبع ارزشمندی به نام AO Crystal است و در واقع گیمر با هدف به دست آوردن این منبع ارزشمند همراه با موجود مکانیکی خودش راهی سطح زمین می‌شود. در این بین ممکن است مورد حمله موجودات وحشی ساکن جهان بازی قرار بگیرید که در نسخه بتای جدید، تنوع بیش‌تری هم پیدا کرده‌اند. یک تهدید بالقوه دیگر هم سایر گیمرهایی هستند که دقیقا مثل خودِ شما، در تلاش برای جمع کردن منابع هستند و در این راه ممکن است تعاملات مختلفی با شما داشته باشند.

مبارزه با دشمن در بازی SYNDUALITY Echo of Ada

در واقع یکی از ویژگی‌های جالب SYNDUALITY Echo of Ada، دادن این آزادی‌عمل به گیمرها برای انتخاب نحوه تعامل با یکدیگر است. برای مثال ممکن است شما یا گیمر دیگری که با او روبه‌رو می‌شوید، بهترین راه را در درگیری پیدا کنید و در اولین برخورد شروع به شلیک به‌سمت یکدیگر کنید. یا نه ممکن است تصمیم بگیرید کلا کاری به کار هم نداشته باشید و هرکدام مسیر مختلفی را پیش بگیرید. حتی این گزینه هم وجود دارد که برای مدتی با یک بازیکن دیگر هم‌مسیر شوید و حتی منابعی را که به‌دست می‌آورید، به صورت نصف نصف بردارید؛ هرچند که به شخصه تلاش زیادی کردم تا این راه را انجام دهم ولی در مدت چند ساعتی که مشغول بتای بازی بودم، موفق به آن نشدم.

در دنیای بازی یک تهدید محیطی هم وجود دارد و آن شروع بارش باران‌های اسیدی است. در این حالت باید در سریع‌ترین زمان ممکن و پیش از اینکه زره موجود مکانیکی شما از بین برود، سرپناهی برای خودتان پیدا کنید.

جهان بازی SYNDUALITY Echo of Ada

پس از جمع‌آوری AO Crystal‌ها، می‌توانید با رفتن به یکی از مناطق مخصوص خروج از محیط‌ها به پایگاه زیرزمینی خودتان برگردید و با فروش آن‌ها، پولی خوبی به جیب بزنید. این پول برای ارتقا موجود مکانیکی یا خرید سلاح استفاده می‌شود. در نسخه بتا فعلی در ابتدای بازی پول خوبی به گیمر داده می‌شود که نمی‌دانم در نسخه اصلی هم چنین شرایطی حاکم بود یا خیر؛ ولی این موضوع فرصتی فراهم کرد تا سلاح‌های مختلفی را تست کنم و از قضا یکی از جنبه‌های مثبت SYNDUALITY Echo of Ada، گان پلی لذت‌بخش آن است که دقیقا حال و هوای آثار شرقی با اکشن‌های سریع را دارد و باعث می‌شود شکار دشمن یا جنگیدن با گیمرهای دیگر، لذت خوبی تقدیم مخاطب کند.

SYNDUALITY Echo of Ada از نظر بصری هم در سطح خوبی است. مخصوصا طراحی محیطی بازی جزییات مناسبی دارد و افکت‌ها هم در سطح مطلوبی هستند. در مجموع SYNDUALITY Echo of Ada اثر امیدوار‌کننده‌ای در سبک اکسترکشن شوتر به‌نظر می‌رسد و کیفیت سرورهای آن هم در نسخه بتا مناسب بود و پیشرفت محسوسی نسبت به بتای قبلی داشت. بازی در صورتی که در ادامه مسیر توسعه کماکان به پیشرفت و بهتر شدن ادامه دهد، شانس خوبی برای جلب رضایت طرفداران آثار اکسترکشن شوتر خواهد داشت.

کد نسخه بتای محدود SYNDUALITY Echo of Ada توسط باندای نامکو برای زومجی ارسال شده است.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات