معرفی بازی موبایل Superliminal | یک رویای سورئال

سه‌شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
بازی موبایل Superliminal
بازی Superliminal بازیکنان را در نقش شخصیتی قرار می‌دهد که وارد یک خواب مصنوعی می‌شود که در پس یک روایت عمیق بازیکنان را درگیر خود می‌کند.
تبلیغات

یکی از ویژگی‌های جذابی که توسعه دهنده‌های بازی مستقل دارند، این است که می‌تواند بی‌پروا ایده‌های را فارغ از الگوهای تکراری را پیاده‌سازی کنند. این موضوع چند حالت را به وجود می‌آورد؛ یک اینکه آن بازی به اثری منحصربه‌فرد تبدیل می‌شود یا اینکه خیلی زود همه را فراموش می‌کنند. البته قرار نیست که آن بازی یک اثر، با مقیاس بزرگ باشد، بلکه می‌تواند با ارائه یک داستان و یک گیم‌پلی خوب این کار را انجام دهد.

در سال ۲۰۱۴ بازی تحت عنوان Superliminal از استودیوی Pillow Castle منتشر شد که بعد از اینکه توانست موفقیت‌های متعدد را به دست آورد برای سایر کنسول‌های بازی نیز منتشر شد. حال و شاید برای آخرین ایستگاه این بازی برای موبایل منتشر شد و در این مقاله از زومجی قصد داریم تا به معرفی این نسخه از بازی بپردازیم.

قسمتی از بازی Superliminal
زومجی

در همان ابتدای بازی یک ویدیوی تبلیغاتی را مشاهده می‌کنید که در حال ارائه توضیحاتی در رابطه با پروژه یک شرکت خاص است که شرکت کنندگان را وارد یک خواب مصنوعی می‌کند. در همین حال که در تماشای این تبلیغ هستید کم کم دوربین بازی به عقب برمی‌گردد و متوجه می‌شوید که بازیکنان درواقع یک از همین شرکت‌کنندگان هستند. زمانی که کنترل شخصیت بازی را برعهده می‌گیرید در درون یک اتاق قرار گرفتید و هیچ در خروجی وجود ندارد که البته با امضا قراردادی که روی میز قرار گرفته است، یک در خروج پنهان باز می‌شود. در طی بازی به‌صورت مرتب یک گوینده از سوی پروژه قصد دارد شرکت‌کنندگان را راهنمایی کند که البته در بسیاری از موارد بیشتر باعث سردرگرمی می‌شود.

در اوایل بازی و در جهت یادگیری مکانیزم‌های آن پازل آسانی را پیش روی بازیکنان قرار می‌دهد و پس چند مرحله پازل‌های به اندازه دشوار می‌شوند که در برخی موارد چاره جزء تماشای ویدویی دیگران ندارید!

Superliminal یک اثر تمام معمایی است که و در هرلحظه بازیکنان مقابل یک پازل سخت قرار می‌گیرند. اگر در گذشته سری بازی Portal را تجربه کرده باشید، قطع به یاد دارید که با پایان هر پازل یک پازل به مراتب سخت‌تر مقابل بازیکنان قرار می‌گرفت. در این بازی نیز روند به همین صورت است؛ در اوایل بازی و در جهت یادگیری مکانیزم‌های آن پازل آسانی را پیش روی بازیکنان قرار می‌دهد و پس چند مرحله پازل‌های به اندازه دشوار می‌شوند که در برخی موارد چاره‌ای جزء تماشای ویدویی دیگران ندارید!

گیم‌پلی بازی به پریدن، برداشت آیتم‌ها و چرخاندن همان آیتم خلاصه می‌شود، اما از همین سه مکانیزم ساده پازل‌های خلاقانه‌ای به‌وجود می‌آیند. در بازی یک نکته خاص وجود که در بیشتر پازل‌ها کاربرد دارد. این نکته به این صورت است که در زمانی که یک آیتم را برمی‌دارید با حرکت دوربین به سمت بالا یا پایین و البته کم چرخاندن، آن آیتم تغییر اندازه می‌دهد.

به‌عنوان مثال در یکی از قسمت‌های بازی باید از یک در خروج که در وسط یک دیوار قرار دارد عبور کنید. حال باید با کمک چند مکعب بسیار کوچک که در همان اتاق قرار دارد، چند مکعب بزرگ را ایجاد کنید و سپس با کنار هم قرار دادن آن از در خارج شوید. در مجموع بازی المان‌های معمایی مختلفی دارد که می‌تواند علاقه‌مندان این دسته از آثار را به شدت جذب خود کند.

یکی از معماهای سخت بازی Superliminal
زومجی

یکی از اصلی‌ترین المان‌های بازی طراحی محیط بازی است که آن را در عین سادگی به یک اثر هنری تبدیل کرده است. در واقع معماری ساختمانی که بازیکنان در آن درگیر ماجرای بازی هستند به شکلی جذابی بازیکنان را محو خود می‌کند. موسیقی آرامش بخش و از همه مهم‌تر صداگذاری گوینده بازی کمک بسیار ویژه‌ای را انتقال حس و حال بازی به بازیکنان می‌کنند. در مجموع بازی Superliminal ساخته استودیوی Pillow Castle یک بازی معمایی با داستانی ویژه‌ای که با وجود کوتاه بودن آن می‌تواند به خوبی بازیکنان درگیر روایت خاص خود کند.

بازی Superliminal برای اندروید و آیفون در دسترس است و می‌توانید ازطریق لینک‌های‌ زیر آن را دانلود کنید تا از تجربه یک بازی با روایتی عجیب لذت ببرید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات