معرفی بازی موبایل About a Boy | درباره‌ی یک پسر

شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بازی موبایل About a Boy
بازی موبایل About a Boy به واسطه‌ی معما‌های متنوع و داستان عمیق خود، سعی می‌کند تا یک تجربه‌ی سرگرم کننده و متفاوت را در سبک پازل به وجود آورد.
تبلیغات

می‌توان گفت که این موضوع دیگر برای همه ثابت شده است که بازی‌های ویدیویی در کنار ارائه‌ی محتوای سرگرم کننده، می‌توانند حامل داستان‌ها و مفاهیم عمیقی نیز باشند. داستان‌ها و روایت‌هایی که گاهی جذابیت و تاثیرگذاری آن‌ها تا جایی پیش می‌روند که حتی از دیگر هنر‌هایی مانند فیلم و سریال هم پیشی می‌گیرند؛ درواقع بازی موبایل About a Boy نیز با قدم گذاشتن در چنین مسیری، قصد دارد تا بازیکن را درگیر مفاهیم و موضوعات تامل برانگیزی کند و از همین‌رو، تجربه‌ای به یادماندنی را رقم بزند.

بازی اندروید About a Boy داستان پسر بچه‌ای به نام Miro را روایت می‌کند که پس از یک بحث خشونت آمیز با پدر خود، مجبور به فرار از خانه می‌شود. اما دلیلی که پسر بچه را مجبور به فرار از محل زندگی خود می‌کند، فراتر از یک بحث یا جدال خانوادگی است؛ میرو درحال رخ دادن این اتفاق، قدرت ویژه‌ای به دست می‌آورد که باعث می‌شود تا انسان‌ها را برای اولین‌بار و متناسب با ذات درونی خود، به شکل حیوانات مختلفی مشاهده کند.

گیم‌پلی بازی موبایل About a Boy
زومجی

مشاهده‌ی انسان‌ها به شکل حیواناتی که برگرفته از رفتار و ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها است، انقدر قدرت عجیب و ترسناکی است که شوکه شدن و فرار پسر بچه را قابل پذیرش و منطقی می‌کند. ماجراجویی بازیکن نیز از جایی آغاز می‌شود که میرو قدم در یک سفر عجیب می‌گذارد تا وارد یک شهر ناشناخته شود. شهری که درکنار نمای مدرن و پیشرفته‌ی خود، پُر از مشکلات و موضوعات غیر منتظره‌ای است که هرکدام به نوعی، بازیکن را وارد یک ماجراجویی متفاوت می‌کند.

بازی در زمینه‌ی موسیقی، طراحی محیط و کاراکتر‌ها عملکرد خوبی دارد و تجربه‌ی باکیفیتی را ارائه می‌کند

استودیو Return 0 سازنده بازی About a Boy، تمام تلاش خود را برای ایجاد فضاسازی گیرا و داستانی که بتواند بازیکن را جذب خود کند، به کار گرفته است؛ سازندگان در این راه، تمرکز ویژه‌ای در بخش موسیقی داشته‌اند و خروجی با کیفیتی را هم ارائه کرده‌اند. از لحظه‌های شروع بازی، موسیقی نقش موثری را در گیرایی بیشتر فضاسازی و جذاب‌تر شدن روند داستان ایفا می‌کند و این موضوع تا پایان ماجراجویی میرو نیز ادامه دارد.

گیم‌پلی بازی موبایل About a Boy
زومجی

بازی موبایل About a Boy کنترل ساده‌ای دارد و بازیکن را درگیر پیچیدگی خاصی نمی‌کند. درواقع گیم‌پلی بازی در سبک اشاره و کلیک دنبال می‌شود و گیمر نیز باید در جهت انجام پازل‌های مختلف، با ابزار و شخصیت‌هایی که در محیط‌ها قرار دارند تعامل کند. بعضی پازل‌ها نیز طراحی گرافیکی متفاوتی دارند و مینی‌گیم‌های جذابی را ارائه می‌کنند.

به طور کلی، بازی About a Boy از لحاظ گیم‌پلی، شباهت زیادی به آثاری مانند Machinarium و Mr Pumpkin دارد؛ حتی تجربه‌ی بعضی از موقعیت‌های بازی، ممکن است لحظاتی از این آثار را برای شما یادآوری کند. با این‌حال، بازی About a Boy به واسطه‌ی ایده‌ی داستانی تامل برانگیز و پازل‌های متنوعی که ارائه می‌کند، می‌تواند تا مدتی شما را سرگرم روند جذاب خود نگه‌دارد. بازی About a Boy با قیمت ۲.۹۹ دلار در پلی‌استور به فروش می‌رسد.

دانلود بازی موبایل About a Boy

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات