بهترین بازی‌های جدول اندروید | سرگرمی درکنار تقویت ذهن

پنج‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹
مطالعه 11 دقیقه
بهترین بازی‌های جدول اندروید
در این مقاله قرار است تا به سراغ بهترین بازی‌های جدول اندروید برویم؛ آثاری که می‌توانند درکنار ایجاد سرگرمی، ذهن و حافظه‌ی بازیکن را نیز تقویت کنند.
تبلیغات

حل جدول و پُر کردن بخش‌های خالی از سطر و ستون‌هایی که نیاز به نوشتن حروفی دارند تا به یک کلمه معنادار تبدیل شوند، از جمله تفریحات مفید و البته سرگرم کننده‌ای محسوب می‌شود که قدمت بسیار زیادی دارد. با وجود گذشت سال‌ها از عمر حیات ویدیو گیم و عرضه انواع بازی‌های متنوع سرگرم کننده در سبک‌های مختلف، بازی‌های کلاسیکی مانند حل جدول همچنان از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و علاوه‌بر انجام آن روی کاغذ، در دنیای ویدیو گیم هم طرفداران بسیاری دارند.

سرگرمی درکنار بهبود سلامتی مانند تقویت ذهن و حافظه، موضوعی است که باعث می‌شود تا بازی با کلمات و حل جدول به دنیای پزشکی هم راه پیدا کند؛ به گونه‌ای که اگر کمی به جستجوی تاثیراث مثبت بازی با کلمات و حل جدول بپردازیم، با مواردی مانند کاهش استرس، جلوگیری از زوال عقل، تقویت حافظه، جلوگیری از آلزایمر و بسیاری از فواید دیگر روبه‌رو می‌شویم که همگی به نوعی این بازی‌ها را پیشنهاد می‌کنند. علاوه‌براین، حل جدول می‌تواند تسلط شما را بر زبان‌های دیگر نیز افزایش دهد و جنبه‌های آموزشی موثری هم داشته باشد.

به طور کلی در این مقاله قرار است تا به معرفی بهترین بازی‌های جدول اندروید بپردازیم و ویژگی‌های هرکدام را شرح دهیم. بنابراین اگر به دنبال تجربه‌ای سرگرم کننده و در عین حال مفید برای ذهن و حافظه می‌گردید، حتما در ادامه‌ی این مقاله با زومجی همراه باشید.

کپی لینک

بهترین بازی‌های جدول اندروید

  • Knotwords
  • Daily Themed Crossword Puzzles
  • جدول سرا
  • Crossword Puzzle Redstone
  • Fill Words: Word Search Puzzle
  • CodyCross: Crossword Puzzles
  • Bonza Word Puzzle
  • آمیرزا
  • Word Search 2 - Hidden Words
  • Words of Wonders: Guru
بازی موبایل Knotwords
کپی لینک

۱۰- بازی Knotwords

  • سبک: فکری، تفننی
  • استودیو: Noodlecake‏
  • قیمت: رایگان

استودیو Noodlecake‏ که به واسطه‌ی ساخت آثار باکیفیتی مانند Alto's Odyssey و Death Road to Canada، جزو بازیسازان محبوب و موفق در پلتفرم اندروید شناخته می‌شود، اثر اعتیادآور دیگری با نام Knotwords را نیز در کارنامه‌ی خود دارد که تجربه‌ی مفرحی را در سبک فکری ارائه می‌کند. بازی اندروید Knotwords با ترکیب پازل‌های چالش‌برانگیز و مکانیک‌های ساده، سعی می‌کند تا هر بازیکنی را در هر سطحی به خود جذب کند و یک تجربه‌ی باکیفیت را برای علاقه‌مندان به حل جدول، رقم بزند.

در روند بازی Knotwords، بازیکن باید حروف را به‌گونه‌ای در جدول قرار دهد و با یکدیگر ترکیب کند که در هر سطر، کلمات معناداری ایجاد شوند. طراحی مینیمال و گرافیک خوب بازی، در کنار مراحل متنوع و افزایش تدریجی چالش‌ها، از جمله نکات مثبت بازی شمرده می‌شوند. بازی Knotwords جزو بهترین بازی‌های اندروید با محوریت حل جدول است که می‌توانید در موبایل تجربه کنید.

دانلود بازی Knotwords برای اندروید

بازی موبایل Daily Themed Crossword Puzzles
کپی لینک

۹- بازی Daily Themed Crossword Puzzles

  • سبک: فکری، تفننی
  • استودیو: PlaySimple Games
  • قیمت: رایگان

اگر به حل جدول در روزنامه‌ها یا مجله‌ها در ساختار کلاسیک خود علاقه دارید، بازی اندروید Daily Themed Crossword Puzzles به شکل دقیقی سعی می‌کند تا چنین تجربه‌ای را برای شما ایجاد کند. استودیو PlaySimple Games با الگو برداری مستقیم از بازی‌های اصلی و کلاسیک حل جدول، بازی Daily Themed Crossword Puzzles را خلق کرده است که تجربه‌ی نوستالژی و آشنایی را برای طرفداران آثار حل جدول در پلتفرم موبایل به وجود می‌آورد.

بازی Daily Themed Crossword Puzzles یک جدول سیاه و سفید را در مقابل گیمر قرار می‌دهد و از او می‌خواهد تا با قرار دادن حروف انگلیسی در فضاهای خالی، کلمات معناداری را ایجاد کند. همچنین سازندگان دسته‌های متنوعی را برای چالش‌های خود در نظر گرفتند که هرکدام در موضوعات مختلفی مانند فیلم، شهر‌ها، حیوانات و بسیاری از موارد دیگر دنبال می‌شود. بنابراین اگر به دنبال راهی برای یادگیری کلمات انگلیسی هستید یا به حل جدول علاقه دارید، به هیچ‌وجه تجربه‌ی بازی Daily Themed Crossword Puzzles را در اندروید از دست ندهید.

دانلود بازی Daily Themed Crossword Puzzles برای اندروید

بازی موبایل جدول سرا
زومجی
کپی لینک

۸- بازی جدول سرا

  • سبک: فکری، تفننی
  • استودیو: IcecreamLab‏
  • قیمت: رایگان

بازی جدول سرا یک تجربه‌ی سرگرم کننده و جذاب از سری آثار حل جدول است که می‌تواند حسابی طرفداران سبک معمایی را جذب خود کند. مهم‌ترین نقطه قوت بازی جدول سرا، ایرانی و فارسی بودن این اثر است؛ از همین‌رو، بازی در بیشتر مواقع سعی می‌کند تا با طرح معما‌هایی مبتنی بر فرهنگ ایرانی و موضوعات متنوع دیگر، ذهن و اطلاعات عمومی شما را به چالش بکشد.

بازی جدول سرا از فضاسازی ساده‌ای برخوردار است و محیط‌های پیچیده‌ای را مقابل بازیکن قرار نمی‌دهد؛ از رابط کاربری اولیه بازی گرفته تا گیم‌پلی و تعامل با بخش‌های مختلف، همگی طراحی مناسب و ساده‌ای دارند. بنابراین اگر تجربه‌ای هم در زمینه‌ی بازی‌های ویدیویی نداشته باشید، جدول سرا باز هم شما را سرگرم خود خواهد کرد. در هر حال اگر به دنبال یک بازی معمایی با محوریت حل جدول می‌گردید، بازی ایرانی جدول سرا یک گزینه‌ی عالی برای شما محسوب می‌شود.

دانلود بازی بازی جدول سرا برای اندروید

بازی موبایل Crossword Puzzle Redstone
کپی لینک

۷- بازی Crossword Puzzle Redstone

  • سبک: فکری، تفننی
  • استودیو: Redstone Games‏
  • قیمت: رایگان

بازی اندروید Crossword Puzzle Redstone را می‌توان به واسطه‌ی پازل‌های جذاب و محتوای بسیار متنوعی که ارائه می‌کند، یکی دیگر از بهترین بازی‌های معمایی موبایل در زمینه‌ی حل جدول دانست. در وهله‌ی اول باید اشاره کرد که بازی Crossword Puzzle Redstone هزاران پازل مختلف را در موضوعات متنوع به صورت رایگان شامل می‌شود. درواقع وسعت بالای محتوای پازل‌ها در کنار رایگان بودن، جزو مهم‌ترین ویژگی‌های بازی شمرده می‌شوند که استودیو سازنده نیز روی آن بسیار تاکید دارد.

بازی اندروید Crossword Puzzle Redstone درجه سختی‌های آسان، متوسط، سخت و بسیار سخت را شامل می‌شود و بازیکنان را متناسب با سطحی که در آن قرار دارند به چالش می‌کشد. همچنین بازی با وجود مراحل بسیاری که دارد، به خوبی از سوی استودیو Redstone Games‏ پشتیبانی می‌شود و هربار با به‌روزرسانی‌های مختلف، محتوای بیشتری را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. اگر به دنبال یک تجربه‌ی باکیفیت از سبک فکری با محوریت حل جدول در اندروید می‌گردید، بازی Crossword Puzzle Redstone یکی از بهترین گزینه‌های پیش‌روی شما محسوب می‌شود که می‌توانید به صورت رایگان تجربه کنید.

دانلود بازی Crossword Puzzle Redstone برای اندروید

بازی اندروید Fill Words: Word Search Puzzle
کپی لینک

۶- بازی Fill Words: Word Search Puzzle

  • سبک: فکری، تفننی
  • استودیو: Lunapp
  • قیمت: رایگان

رنگ‌بندی شاد و طراحی بامزه، جزو مهم‌ترین ویژگی‌های بازی Fill Words: Word Search Puzzle محسوب می‌شود؛ درواقع همین موضوع، باعث تفاوت گرافیکی چشم‌گیری میان این اثر با سایر بازی‌های حل جدول در اندروید شده است. بازی سعی می‌کند تا با استفاده از انیمیشن‌های جذاب و ایجاد محیطی با رنگ‌های شاد، از فضاهای خشکی که معمولا از بازی‌هایی در این سبک انتظار داریم، فاصله بگیرد.

بازی اندروید Fill Words: Word Search Puzzle هربار جدولی پُر شده از حروف مختلف را نمایش می‌دهد تا بازیکن از میان آن‌ها، کلمات دارای معنی و مفهوم را پیدا کند. بازی پازل‌های سرگرم کننده‌ای را ارائه می‌کند و به خوبی می‌تواند ذهن گیمر را به چالش بکشد. اگر به دنبال یک بازی با کیفیت در زمینه حل جدول یا تمرینی برای یادگیری زبان انگلیسی می‌گردید، بازی Fill Words: Word Search Puzzle در اندروید می‌تواند گزینه‌ی بسیار خوبی برای شما محسوب شود.

دانلود بازی Fill Words: Word Search Puzzle برای اندروید

بازی موبایل Codycross Crossword
کپی لینک

۵- بازی CodyCross: Crossword Puzzles

  • سبک: فکری، تفننی
  • استودیو: Fanatee, Inc
  • قیمت: رایگان

بازی اندروید CodyCross: Crossword Puzzles به واسطه‌ی ارائه‌ی متفاوت و جذاب معماهای خود، بازخورد‌های بسیار خوبی که از سوی بازیکنان دریافت کرده است و یکی از بهترین و محبوب‌ترین بازی‌های جدول اندروید محسوب می‌شود. بازی CodyCross: Crossword Puzzles برخلاف بسیاری از دیگر آثار حل جدول که با یک کلمه یا تنها با حروف ناقص سعی می‌کنند تا گیمر را راهنمایی کنند، سعی می‌کند تا خلاقیت و تمرکز بیشتری را صرف این موضوع کند.

در روند هر مرحله، بازی معماهای متنوعی را مقابل بازیکن قرار می‌دهد تا براساس آن‌ها و میزان فضایی که در جدول وجود دارد، جواب صحیح را حدس بزند. درواقع همین موضوع باعث تنوع بسیار خوبی در روند بازی شده است و بازیکن را به حل چالش‌های بیشتر ترغیب می‌کند. بازی CodyCross: Crossword Puzzles با ارائه‌ی پازل‌های جذاب خود، به خوبی می‌تواند طرفداران سری آثار حل جدول را تا مدت‌ها سرگرم کند.

دانلود بازی CodyCross: Crossword Puzzles برای اندروید

بازی موبایل Bonza Word Puzzle
کپی لینک

۴- بازی Bonza Word Puzzle

  • سبک: فکری، تفننی
  • استودیو: Minimega‏
  • قیمت: رایگان

استودیو Minimega‏ سعی کرده است تا از سبک و ساختار‌هایی که معمولا در گیم‌پلی بازی‌های حل جدول استفاده می‌شود، فاصله بگیرد و روند نسبتا متفاوتی را برای بازی Bonza Word Puzzle به وجود آورد. بازی اندروید Bonza Word Puzzle در هر مرحله، سطر و ستون‌هایی از حروف را نمایش می‌دهد که به تنهایی معنی خاصی ندارند؛ از همین‌رو، گیمر باید آن‌ها را به گونه‌ای جابه‌جا کند تا با قرار گیری در کنار هم، معنا پیدا کنند.

اما موضوع مهم این است که بازیکن نمی‌تواند حروف را از ردیف خود جدا کند؛ درواقع محل هر سطر و ستون به طور پیوسته قابل تغییر است. بنابراین باید ردیف‌هایی از حروف را در کنار هم قرار داد تا با تشکیل کلمات معنادار، به جواب صحیح دست پیدا کرد. بازی Bonza Word Puzzle از لحاظ گرافیکی و صداگذاری هم در سطح خوبی قرار دارد و تجربه‌ی مناسبی را ارائه می‌کند. در مجموع، بازی Bonza Word Puzzle یک اثر جذاب و با کیفیت در سبک حل جدول محسوب می‌شود که طرفداران حل جدول، به هیچ‌وجه نباید تجربه‌ی آن را در موبایل از دست بدهند.

دانلود بازی Bonza Word Puzzle برای اندروید

بازی موبایل آمیرزا
زومجی
کپی لینک

۳- بازی آمیرزا

  • سبک: فکری، تفننی
  • استودیو: Brain Ladder Game Studio
  • قیمت: رایگان

آمیرزا یکی از اولین بازی‌هایی است که در سبک پازل‌های کلمه‌ای، به محبوبیت بسیار بالایی در ایران دست پیدا کرد؛ درواقع کمتر کسی را می‌توان یافت که با این بازی و گیم‌پلی آن آشنایی نداشته باشد. فضای متناسب با فرهنگ ایرانی درکنار مکانیزم‌های ساده‌ی گیم‌پلی، باعث شدند تا بازیکنان در هر سطحی که قرار دارند، به خوبی با آن ارتباط برقرار کنند.

گیم‌پلی بازی آمیرزا به گونه‌ای طراحی شده است که بازیکن در هر مرحله باید از میان حروف پراکنده، کلماتی بسازد و با قرار دادن آن‌ها در جدول، پاسخ پازل‌ها را پیدا کند. این بازی در زمینه‌های گرافیک، موسیقی و صداگذاری نیز عملکرد خوبی دارد و تجربه‌ی جذابی را به‌ویژه برای بازیکنان ایرانی و فارسی‌زبان فراهم می‌کند. بنابراین اگر به دنبال تجربه‌ای اعتیادآور در سبک معمایی و حل جدول هستید، بازی آمیرزا می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

دانلود بازی آمیرزا برای اندروید

بازی موبایل Word Search 2 Hidden
کپی لینک

۲- بازی Word Search 2 - Hidden Words

  • سبک: فکری، تفننی
  • استودیو: IsCool Entertainment‏
  • قیمت: رایگان

بازی Word Search 2 - Hidden Words همانطور که از نام آن نیز می‌توان حدس زد، یک تجربه‌ی معمایی در زمینه‌ی حدس و جستجوی کلمات را ارائه می‌کند. در هر یک از مراحل بازی، یک جدول از تعدادی حرف نمایان می‌شود تا بازیکن با اتصال آن‌ها به یکدیگر، کلمات معنادار را پیدا کند؛ بازی هربار با گسترش تعداد حروف، چالش‌های سخت‌تری را پیش‌روی گیمر قرار می‌دهد.

استودیو IsCool Entertainment‏ درکنار مراحل اصلی در سطوح مختلف، رویداد‌های متنوعی دیگری را هم شامل می‌شود. همچنین بازی دارای یک سیستم رتبه‌بندی است که جایگاه بازیکن را درمیان سایر بازیکنان سراسر جهان، نشان می‌دهد. بازی موبایل Word Search 2 - Hidden Words تاکنون بازخورد بسیار خوبی از سوی بازیکنان کسب کرده است و جزو بهترین بازی‌های جدول در اندروید شمرده می‌شود.

دانلود بازی Word Search 2 - Hidden Words برای اندروید

بازی موبایل Words of Wonders Guru
زومجی
کپی لینک

۱- بازی Words of Wonders: Guru

  • سبک: فکری، تفننی
  • استودیو: Fugo Games‏
  • قیمت: رایگان

استودیو Fugo Games درکنار بازی Words of Wonders: Guru آثار باکیفیت دیگری مانند Words of Wonders: Search و Words of Wonders: Zen را نیز در سابقه بازی‌سازی خود دارد که هرکدام در قالب موضوعی متفاوت، به ارائه‌ی تجربه‌ی سرگرم کننده‌ای در زمینه‌ی حل جدول می‌پردازد. در این میان بازی Words of Wonders: Guru با موضوع گردشگری، مکان‌های زیبا و مشهور جهان را به تصویر می‌کشد و گاهی نیز معماهایی را براساس آن‌ها طرح می‌کند.

بازی اندروید Words of Wonders: Guru در هر مرحله، جدولی را مقابل بازیکن قرار می‌دهد که باید با ترکیب چند حرف و ایجاد کلمات معنادار، تکمیل شود. همچنین بازی از لحاظ گرافیکی نیز در سطح مناسبی قرار دارد و هر بار با نمایش تصاویر زیبایی از مکان‌های شناخته‌شده‌ی جهان در پس‌زمینه‌ی جدول‌ها، تنوع بصری خوبی به مراحل خود می‌بخشد. بازی Words of Wonders: Guru به واسطه‌ی گیم‌پلی جذاب و سرگرم کننده‌ای که ارائه می‌کند، درحال حاضر یکی از بهترین و محبوب‌ترین بازی‌های حل جدول در موبایل محسوب می‌شود که می‌توانید به صورت رایگان در پلتفرم اندروید تجربه کنید.

دانلود بازی Words of Wonders: Guru برای اندروید

سوالات متداول

  • بهترین بازی‌های جدول ایرانی اندروید کدام‌ها هستند؟

    بازی‌های جدول‌سرا و آمیرزا از بهترین بازی‌های ایرانی با محوریت حل جدول هستند که می‌توانید در اندروید تجربه کنید.

  • محبوب‌ترین بازی‌های حل جدول اندروید کدام‌ها هستند؟

    درکنار بازی‌های معرفی شده در این مقاله، بازی‌ Words of Wonders: Guru، بازی Crossword Puzzle Redstone و بازی Bonza Word Puzzle از جمله بهترین بازی‌های حل جدول در اندروید محسوب می‌شوند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات