چگونه در ماینکرفت آسانسور بسازیم؟

پنج‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۱
مطالعه 7 دقیقه
ساخت آسانسور در ماینکرفت
آموزش تصویری و مرحله به مرحله ساخت آسانسور در بازی ماینکرفت.
تبلیغات

در این مطلب سعی کردیم تا آموزش ساخت یک آسانسور کاربردی و ساده را به‌صورت تصویری و مرحله به مرحله آموزش دهیم تا بتوانید نسخه مشابه آن را برای خود بسازید. این آسانسور هم در نسخه جاوا و هم در نسخه بدراک قابل استفاده است.

۱- جایی که می‌خواهید آسانسور را در آن بسازید مشخص کنید. سپس از زمین تا ارتفاعی را که مایل هستید آسانسور تا آن بالا برود، در دو ستون با فاصله یک بلاک از همدیگر مانند تصویر زیر، بلاک دلخواه خود را قرار دهید (ما از بلاک آیرون یا آهن استفاده کردیم).

ساخت آسانسور در ماینکرفت

۲- حالا اگر ستون‌های شما مانند تصویر روبروی یک دیوار ساخته شده است، بلاک‌های دیوار که بین دو ستون شما قرار گرفته‌اند را تخریب کنید و یک بلاک عقب‌تر، با یک بلاک دلخواه تا سقف را ستون بزنید. اگر پشت ستون‌های اولیه شما دیواری وجود ندارد، یک ستون دیگر پشت هر یک از ستون‌های اولیه خود را بلاک‌گذاری کنید و سپس ستون وسط را همان‌طور که گفته شد پر کنید.

ساخت آسانسور در ماینکرفت

۳- در این مرحله بین دو ستون اولیه خود را از بلاک سوم به بالا شیشه کنید. بلاک اول و دوم محل ورود و خروج شماست و باید خالی بماند. همچنین در هر طبقه‌ای که بخواهید یک ورودی یا خروجی قرار دهید باید دو بلاک از شیشه‌ها را حذف کنید. همچنین سه بلاک نهایی بالا را نیز خالی بگذارید.

ساخت آسانسور در ماینکرفت

۴- وقتی آخرین بلاک شیشه را بین دو ستون قرار دادید و سه بلاک بالایی را نیز خالی گذاشتید، مانند تصویر می‌توانید یک طبقه درست کنید. اگر خانه خود را از قبل آماده کردید و الان می‌خواهید آسانسور را اضافه کنید، نیازی به ساخت طبقه جدید نیست.

ساخت آسانسور در ماینکرفت

۵- حال در ورودی آسانسور خود و روی کناره هر دو بلاک ورودی یک تابلو یا Sign قرار دهید. این کار از سرازیر شدن آب به بیرون از آسانسور جلوگیری می‌کند.

ساخت آسانسور در ماینکرفت

۶- در این مرحله می‌توانید ورودی آسانسور خود را با یک بلاک دلخواه تزیین کنید. ما از بلاک کانکریت خاکستری برای تزئین استفاده کردیم. سپس بلاک کف آسانسور را بکنید و به‌جای آن از یک بلاک نسوز و سبک استفاده کنید. ما برای این کار از بلاک Soul Sand استفاده کردیم.

ساخت آسانسور در ماینکرفت

۷- در این مرحله باید به قسمت پشتی آسانسور بروید و سمت راست بلاک Soul Sand که در مرحله قبلی گذاشته بودید، یک بلاک ماگما و سمت راست آن یک پیستون به سمت بلاک ماگما قرار دهید. سمت چپ بلاک Soul Sand نیز با یک بلاک فاصله، یک پیستون دیگر به سمت بلاک سول سند قرار دهید.

ساخت آسانسور در ماینکرفت

۸- پشت پیستون سمت چپ یک رد استون قرار دهید و یک رد استون هم قبل از آن قرار دهید. سپس دقیقا بالای پیستون سمت چپ و روی دیوار یک بلاک قرار دهید (ما از کانکریت زرد استفاده کردیم). روی این بلاک جدید نیز یک رد استون بگذارید و سمت چپ بلاک نیز یک Redstone Torch بگذارید تا رداستون‌های شما را فعال کند.

ساخت آسانسور در ماینکرفت

۹- مجدد به قسمت روبرویی آسانسور برگردید، محل بلوک بالای پیستون که در مرحله قبل گفتیم را روی دیوار روبرویی پیدا کنید و یک بلاک بالاتر از آن یک دکمه قرار دهید. ما از Spruce Button استفاده کردیم. با زدن این دکمه باید رداستون پشت دیوار قطع شود. اگر این اتفاق نیفتاد یک بار دیگر مکان دکمه را بررسی کنید.

ساخت آسانسور در ماینکرفت

۱۰- در این مرحله دوباره به پشت آسانسور برگردید و یک بلاک دیگر (ما از کانکریت زرد استفاده کردیم) کنار پیستون سمت راست قرار دهید. روی این بلاک نیز یک رداستون قرار دهید.

ساخت آسانسور در ماینکرفت

۱۱- مانند تصویر زیر یک بلاک کانکریت بالاتر از بلاک پایینی قرار دهید و یک مشعل رداستونی کنار آن و یک رداستون روی آن قرار دهید.

ساخت آسانسور در ماینکرفت

۱۲- همین روند را تا بالای آسانسور به صورت زیگزاگی ادامه دهید.

ساخت آسانسور در ماینکرفت

۱۳- پس از رسیدن با طبقه بالایی، مشابه کاری که در مرحله ۹ انجام دادید، محل قرارگیری بلاک رداستون‌دار را با دیوار جلویی آسانسور تطبیق دهید و روی بلاک بالایی آن یک دکمه بگذارید.

ساخت آسانسور در ماینکرفت

۱۴- مجدد به ورودی آسانسور برگردید. اگر همه مراحل را درست انجام داده باشید، با زدن دکمه کنار ورودی آسانسور باید پیستون‌های زیر آسانسور فعال شوند و بلاک سول سند را با بلاک ماگما جایگزین کنند. در صورتی که این اتفاق به‌درستی رخ داد باید از ورودی بالای آسانسور وارد آن شوید و یک ظرف آب در هر بلاک خالی کنید. توجه داشته باشید که نباید یک ظرف آب در بلاک بالایی قرار دهید تا آب به سمت پایین جاری شود بلکه باید در هر بلاک یک ظرف آب خالی کنید.

ساخت آسانسور در ماینکرفت

۱۵- در این مرحله می‌توانید قسمت بالایی آسانسور را تکمیل و تزیین کنید. ما از همان بلاک آهن و سنگ برای تکمیل آسانسور استفاده کردیم.

ساخت آسانسور در ماینکرفت

۱۶- آسانسور شما آماده است. با زدن دکمه کنار ورودی باید بلاک ماگما زیر آسانسور قرار گیرد و در آب بالای سر خود ایجاد حباب کند. در این صورت اگر وارد آسانسور شوید، حباب‌های آب شما را به بالا می‌برند. در طبقه بالا نیز با زدن دکمه کنار ورودی باید جریان حباب‌های آب قطع شود و اگر وارد آسانسور شوید باید بتوانید با نگه‌داشتن دکمه پایین روی کیبورد، به پایین حرکت کنید.

سوالات متداول

  • آسانسور ماینکرفت را در چه نسخه‌هایی می‌توان ساخت؟

    آسانسور هم در نسخه جاوا و هم در نسخه بدراک قابل استفاده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات