نسخه کامپیوتر بازی Red Dead Redemption؛ هر چیزی که لازم است بدانید

شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۱
مطالعه 6 دقیقه
جان مارستون در بازی red dead redemption 1
بازی اسطوره‌ای Red Dead Redemption بالاخره راه به کامپیوترها باز کرده است و در این مطلب هر چیزی که لازم است درباره آن بدانید را ذکر کردیم.
تبلیغات

از انتشار نسخه اصلی بازی Red Dead Redemption حدود یک و نیم دهه می‌گذرد و با اینکه طرفداران آن تقریبا از دیدن مناظر غرب وحشی در این بازی جهان‌باز اسطوره‌ای در کامپیوتر ناامید شده بودند اما بالاخره خبر آمد که این آرزو درحال برآورده شدن است. استودیو Rockstar Games که این بازی در شهریور سال گذشته برای کنسول‌های پلی استیشن ۴ و نینتندو سوییچ عرضه کرده بود، حالا تصمیم گرفته است تا نسخه کامپیوتر آن را نیز در اوایل ماه بعدی منتشر کند. حال که مدتی تا عرضه نسخه کامپیوتر این بازی باقی مانده است، در این مطلب به تمام نکات و جزئیاتی که لازم دارید تا قبل از خرید این بازی بدانید، پرداخته‌ایم.

کپی لینک

محتویات بازی

بازی Red Dead Redemption از طریق پلتفرم‌های استیم، استور اپیک گیمز و همچنین استور راک‌استار و در تاریخ ۸ آبان برای کامپیوتر عرضه می‌شود. این بازی شامل همان کمپین داستانی اصلی و همچنین محتوای اضافه‌ای که راک‌استار برای نسخه بازی سال در نظر گرفته بود، می‌شود. علاوه‌براین، این بازی شامل بسته الحاقی Undead Nightmare نیز می‌شود که راک‌استار آن را چند ماه پس از عرضه بازی اصلی در سال ۲۰۱۰ عرضه کرده بود.

کپی لینک

بهبودهای بازی

استودیو راک‌استار برای پورت کردن نسخه کامپیوتر این بازی سراغ استودیوی بریتانیایی Double Eleven رفته است که پورت نسخه‌های پلی استیشن ۴ و نینتندو سوییچ این بازی را نیز توسعه داده بودند. این استودیو برای نسخه کامپیوتر رد دد ردمپشن بهبودهایی در نظر گرفته است که شامل پشتیبانی از رزولوشن 4K به‌صورت طبیعی و تا حداکثر نرخ فریم ۱۴۴ هرتز (البته اگر سخت‌افزار لازم برای اجرای آن را داشته باشید)، پشتیبانی از نسبت تصویر ۲۱ به ۹ یا اولترا واید و نسبت ۳۲ به ۹ یا سوپر اولترا واید و همچنین قابلیت HDR 10، می‌شود.

به‌گفته را‌ک‌استار، بازی Red Dead Redemption به بازیکنان اجازه استفاده کردن از بی‌شمار تنظیمات گرافیکی شامل بارگذاری نقاط دوردست، کیفیت سایه‌ها و موارد دیگر را می‌دهد. این بازی همچنین از قابلیت‌های تولید فریم FSR 3 و DLSS 3.7 نیز پشتیبانی می‌کند.

طبیعت در بازی رد دد ردمپشن کامپیوتر
Rockstar Games
کپی لینک

سیستم موردنیاز برای اجرای Red Dead Redemption

بازی Red Dead Redemption یک بازی ۱۴ ساله است بنابراین همان‌طور که انتظار می‌رفت، سیستم مورد نیاز برای اجرای آن خیلی قدرتمند نیست. برای اجرای این بازی شما نیاز به حداقل پردازنده‌های Core i5-4670 از شرکت اینتل یا FX-9590 از شرکت AMD، حداقل کارت گرافیک GeForce GTX 960 از شرکت انویدیا یا Radeon R7 360 از شرکت AMD و همچنین حداقل ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲ گیگابایت حافظه خالی روی هارد یا SSD خود دارید.

کپی لینک

سیستم پیشنهادی برای اجرای Red Dead Redemption

اگر می‌خواهید که غرب وحشی طراحی شده توسط راک‌استار را با سیستم پیشنهادی این استودیو تجربه کنید، نیاز به یک پردازنده Core i5-8500 از شرکت اینتل یا Ryzen 5 3500X از شرکت AMD دارید که با کارت گرافیک RTX 2070 از شرکت انویدیا یا Radeon RX 5700XT از شرکت AMD همراهی شود. در سیستم پیشنهادی نیز مانند سیستم حداقلی، نیاز به ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲ گیگابایت حافظه خالی روی هارد خود دارید. البته در این حالت راک‌استار پیشنهاد کرده است که از حافظه‌های SSD استفاده کنید. هرچند اگر در نظر بگیریم که ۱۴ سال پیش که راک‌استار این بازی را برای اولین بار به بازار عرضه کرد خبری از حافظه‌های SSD نبود، می‌توان درنظر گرفت که نبود این نوع از حافظه خیلی هم معادلات را به‌هم نمی‌ریزد.

کپی لینک

داستان بازی Red Dead Redemption

برای بسیاری از افراد احتمالا این اولین باری است که قرار است بازی Red Dead Redemption را تجربه کنند و شاید از خود بپرسند که باید انتظار چه چیزی را داشته باشیم؟ اجازه دهید این‌طور بگوییم، یک شاهکار.

رویدادهای بازی رد دد ردمپشن در سال ۱۹۱۱ رخ می‌دهد. ستاره آن یک خلافکار سابق به‌نام جان مارستون است که نقش پروتاگونیست یا شخصیت مثبت بازی را ایفا می‌کند. جان مارستون که قبلا در یک گنگ خلافکار به رهبری داچ ون‌درلیند عضو بوده، حالا به‌دنبال یک زندگی شرافتمندانه است اما به‌لطف فشارهایی که ماموران پلیس فدرال به او می‌آورند و برای حفظ سلامت همسر و دختر خود، چاره‌ای ندارد تا برگردد و اعضای گنگ قدیمی خود را به قتل برساند. جریان آرام تغییر از دوران غرب وحشی به تمدن، تم اصلی بازی Red Dead Redemption است و این موضوع را می‌توانید در جای جای این بازی از جمله داستان زندگی خود جان مارستون که گذشته‌اش مانند یک طناب دور گردنش پیچیده‌اند و اجازه ادامه دادن را به او نمی‌دهند، ببینید. همچنین لازم به‌ذکر است که وقایع این بازی پس از رویدادهای Red Dead Redemption 2 رخ می‌دهند و کسانی که نسخه دوم را بازی کرده باشند احتمالا بیشتر از جریان داستان بازی خبر دارند.

جان مارستون در بازی رد دد ردمپشن
Rockstar Games
کپی لینک

شخصیت‌های بازی

بازی رد دد ردمپشن مانند تمام بازی‌های دیگر راک‌استار شامل لیست بلندبالایی از شخصیت‌های دوست‌داشتنی است. ستاره اول و پروتاگونیست بازی همان جان مارستون است که راب ویتهوف صداپیشگی آن را برعهده دارد و شخصیت منفی اصلی یا آنتاگونیست بازی نیز داچ ون‌در لیند است که بنجامین بایرون دیویس صداپیشه آن است. هر دوی این صداپیشگان هم در نسخه اصلی این بازی و هم در نسخه دوم بازی صداپیشگی همین شخصیت‌ها را برعهده داشتند. از دیگر شخصیت‌های کلیدی بازی می‌توان به راس ادگار (مامور فدرال)، بیل ویلیامسون و خاویر اسکوئلا (هم‌گروهی‌های سابق جان مارستون)، لی جانسون (افسر مارشال دولت) و دیگر افراد اشاره کرد. برای کسانی که نسخه دوم را بازی کرده‌اند برخی از این اسامی قطعا آشنا به‌نظر می‌رسد.

کپی لینک

مدت زمان لازم برای تکمیل Red Dead Redemption

بازی Red Dead Redemption زمانی به بازار عرضه شد که هنوز صنعت بازی‌های ویدیویی درگیر طولانی کردن‌های بی‌دلیل بازی‌های داستانی نشده بود اما درنهایت این یک بازی جهان‌باز از استودیو راک‌استار است بنابراین می‌توانید انتظار داشته باشید که زمان زیادی را در آن صرف خواهید کرد. کسانی که فقط به‌دنبال تمام کردن کمپین داستانی رد دد ردمپشن باشند احتمالا نیاز به کمتر از ۲۰ ساعت وقت برای این کار دارند اما اگر از آن دسته افرادی باشید که می‌خواهند تمام ماموریت‌های جانبی بازی را نیز انجام دهند احتمالا باید ۲۵ الی ۳۰ ساعت از وقت خود را آزاد کنید. کمال‌گراها نیز برای اینکه تمام زیر و بم بازی را دربیاورند احتمالا علاوه‌بر این مقدار نیاز به ۱۵ الی ۲۰ ساعت اضافه‌تر نیز دارند.

کپی لینک

بخش چندنفره آنلاین

در سال ۲۰۱۰ استودیو راک‌استار همان‌قدر به فکر ایجاد بخش چندنفره برای بازی‌هایش بود که به فکر عرضه بسته‌های الحاقی برای آن‌ها بود. نسخه اصلی بازی هرچند که یک حالت جزئی رقابتی چندنفره داشت اما همانطور که در پورت‌های پلی استیشن ۴ و نینتندو سوییچ این بازی دیدیم، خبری از بخش چندنفره روی نسخه کامپیوتر هم نیست. سال گذشته و پس از اینکه نسخه‌های کنسول عرضه شدند، بسیاری از طرفداران بابت نبود بخش چندنفره ناراضی بودند و جای تعجب دارد که راک‌استار تصمیم گرفت تا این جریان نارضایتی را ادامه دهد اما خبر خوب این است که بازی دارای محتوای تک‌نفره زیادی است که به‌اندازه کافی می‌توان سر شما را گرم کند.

جان مارستون در بسته الحاقی Undead Nightmare بازی رد دد ردمپشن
Rockstar Games
کپی لینک

بسته الحاقی Undead Nightmare

پیش‌تر به این بسته الحاقی اشاره کردیم اما کسانی که آن را تا به حال تجربه نکرده‌اند باید چه انتظاری از آن داشته باشند؟ بسته Undead Nightmare تجربه‌ای است که به‌تنهایی نیز بی‌نظیر است و در آن داستانی روایت می‌شود که پس از پایان وقایع بازی اصلی رخ می‌دهد. این ماجراجویی پرسرعت جان مارستون را در رویارویی با غرب وحشی‌ای نشان می‌دهد که توسط زامبی‌ها تسخیر شده است و باید با آن‌ها بجنگد تا بتواند دوباره جان همسر و فرزند خود را نجات دهد.

کپی لینک

مدت زمان لازم برای تکمیل بسته الحاقی Undead Nightmare

این بسته الحاقی از نظر زمانی قابل مقایسه با خود بازی نیست اما اگر بخواهید کمپین داستانی آن را تمام کنید احتمالا به چیزی بین ۸ تا ۱۰ ساعت وقت نیاز دارید. کسانی که بخواهند بیشتر از پتانسیل‌های این بسته لذت ببرند نیز می‌توانند چند ساعت بیشتر در دنیای زامبی‌ها بگردند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات