مهم ترین بازی‌های آبان ۱۴۰۳ که نباید از دست بدهید

سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
پوستر بازی‌های آبان ۱۴۰۳
آبان ماه بازی‌های مهمی منتشر خواهند شد؛ از کال آو دیوتی جدید تا درگون ایج. در این ویدیو نگاهی به این بازی‌ها خواهیم داشت.
تبلیغات

پس از یک مهر ماه شلوغ، دومین ماه پاییز هم کلی بازی جذاب و هیجان‌انگیز دارد. به همین مناسبت ویدیویی از مهم‌ترین بازی‌های ماه آماده کرده‌ایم. لطفا ابتدا ویدیو زیر را تماشا کنید تا بعد هم به معرفی بیش‌تر بازی‌ها بپردازیم:

پخش از رسانه

س

صدام حسین در پوستر کال آو دیوتی بلک آپس ۶

بازی  Call of Duty: Black Ops 6

  • تاریخ انتشار: ۴ آبان
  • پلتفرم: PC, XOne, XSX, PS4, PS5

اولین بازی مهم آبان، نسخه جدید کال آو دیوتی به اسم Black Ops 6 است که ۴ آبان از راه می‌رسد. این نسخه از مجموعه توسط تری‌آرک ساخته خواهد شد و سازنده‌ها تلاش زیادی دارند تا از هر نظر، بازی موفقی را راهی بازار کنند. بخش داستانی بازی دنباله نسخه Cold War به‌حساب می‌آید و قرار است گیمرها را درگیر ماموریت‌های مختلفی کند. بخشی از داستان در مورد جنگ خلیج فارس است و صدام هم در آن حضور دارد. سایر بخش‌های بازی هم تغییرات محسوسی داشته‌اند؛ سیستم حرکتی کاراکتر کاملا تغییر یافته است که تجربه متفاوتی مخصوصا در بخش چندنفره ارائه می‌دهد و قسمت زامبی هم پس از تجربه نه‌چندان خوب نسخه قبلی، قرار است به ریشه‌های این حالت برگردد.

ماجراجویی سونیک در بازی Sonic X Shadow Generations

بازی Sonic X Shadow Generations

  • تاریخ انتشار: ۴ آبان
  • پلتفرم: PC, XOne, XSX, PS4, PS5, NS

همزمان با نسخه جدید کال آو دیوتی، بازی Sonic X Shadow Generations هم منتشر می‌شود. این بازی در اصل یک ریمستر از نسخه Sonic Generations به‌حساب می‌آید که قرار است بخش داستانی کاملا جدیدی هم با حضور کاراکتر شدو داشته باشد. گیم پلی بازی همان تجربه آشنای پلتفرمر مجموعه سونیک است که هم شامل مراحل ساید اسکرولینک و هم سه‌بعدی می‌شود. نمایش‌های بازی پیشرفت خوبی را از حیث بصری نسبت به نسخه اصلی نشان می‌دهند و مراحل جدید شدو هم حسابی جذاب به‌نظر می‌رسند.

مکس در تلاش برای حل معمای قتل در بازی Life is Strange: Double Exposure

بازی Life Is Strange: Double Exposure

  • تاریخ انتشار: ۸ آبان
  • پلتفرم: PC, XSX, PS5, NS

۸ آبان نوبت به نسخه جدید لایف ایز استرنج می‌رسد. Double Exposure در اصل چهارمین نسخه اصلی این مجموعه به‌حساب می‌آید و اتفاق‌های آن دنباله داستان قسمت اول بازی هستند. شخصیت مکس ۱۰ سال بزرگ‌تر شده است و در منطقه جدیدی سکونت دارد. اینجا مکس متوجه قابلیت ماوراطبیعی جدید خودش می‌شود که اجازه می‌دهد بین دو تایم لاین مختلف سفر کند و تصمیم می‌گیرد از این موضوع، برای حل معمای یک قتل استفاده کند. سازنده‌های بازی وعده داستانی پرجزییات را داده‌اند که می‌تواند Double Exposure را به یکی از بهترین نسخه‌های لایف ایز استرنج تبدیل کند.

جان مارستون در بازی رد دد ردمپشن
Rockstar Games

نسخه کامپیوتر Red Dead Redemption

  • تاریخ انتشار: ۸ آبان
  • پلتفرم: PC

۸ آبان یک بازی مهم دیگر هم داریم که نسخه کامپیوتر Red Dead Redemption است. بالاخره پس از سال‌ها شایعه‌های مختلف، راک استار رسما بازی را برای کامپیوتر تایید کرده است و گیمرها می‌توانند ماجراجویی‌های جان مارستون را به‌شکل رسمی روی پی سی تجربه کنند. این نسخه قرار است بهبودهایی برای اجرای بهینه روی سیستم‌های امروزی داشته باشد و شامل بسته الحاقی محبوب Undead Nightmare هم می‌شود. البته قیمت‌گذاری بازی کمی اعتراض طرفداران را در پی داشته است و باید ببینیم آیا این نسخه ارزش ۵۰ دلار را دارد یا نه.

گردهم‌آیی کاراکترهای Dragon Age: The Veilguard

بازی Dragon Age: The Veilguard

  • تاریخ انتشار: ۱۰ آبان
  • پلتفرم: PC, XSX, PS5

نوبتی هم که باشد، نوبت استودیو بایوور است که ۱۰ آبان Dragon Age: The Veilguard را به دستمان برساند. ساخت این بازی از سال ۲۰۱۵ شروع شد و در این مدت بارها دست‌خوش تغییرات بنیادی شده و حتی اول قرار بود با اسم Dreadwolf منتشر شود. اتفاق‌های Veilguard ده سال پس از داستان نسخه Inquisition رخ می‌دهد و قرار است شاهد ماجراجویی در مناطق جدیدی از دنیای تداس (Thedas) باشیم. از نظر گیم پلی هم با یک اثر اکشن نقش آفرینی طرف هستیم که نمایش‌های خوبی هم داشته است. بایوور هنوز هم استودیویی دوست‌داشتنی به‌حساب می‌آید و اگر همه چیز خوب پیش برود،‌ می‌تواند یک تجربه نقش آفرینی درست و حسابی را تقدیم طرفدارانش کند.

پوستر بازی Horizon Zero Dawn Remastered

بازی Horizon Zero Dawn Remastered

  • تاریخ انتشار: ۱۰ آبان
  • پلتفرم: PC, PS5

در همین روزِ ۱۰ آبان، Horizon Zero Dawn Remastered هم برای پلی استیشن ۵ و کامپیوتر منتشر می‌شود. ریمستر نسخه اول هورایزن قرار است پیشرفت‌های بصری مختلفی داشته باشد و گیمرها می‌توانند ماجراهای شخصیت الوی را با کیفیت بالاتری تجربه کنند. درست است که حتی طرفداران پلی استیشن هم خیلی روی خوشی به معرفی این ریمستر نشان ندادند، ولی به‌دلیل قیمت‌گذاری منطقی برای دارنده‌های نسخه قدیمی، باز هم این بازی می‌تواند تجربه قابل‌قبولی باشد.

کاراکتر بازی Slitterhead

بازی Slitterhead

  • تاریخ انتشار: ۱۸ آبان
  • پلتفرم: PC, XOne, XSX, PS4, PS5

پس از اینکه ریمیک سایلنت هیل ۲ در مهر ماه حسابی طرفداران ژانر وحشت را سرگرم کرد، آبان هم قرار است بازی جدید کیچیرو تویوما، خالق این مجموعه را با اسم Slitterhead داشته باشیم. تویوما بازی جدیدش را در استودیو خودش می‌سازد و وعده تجربه ترس و بقای درست و حسابی را داده است. جنس ترس این بازی کمی حال و هوای شرقی/ژاپنی دارد و یکی از نکات جالب آن، حضور آکیرا یامائوکا، آهنگ‌ساز سایلنت هیل در تیم توسعه است. Slitterhead می‌تواند تجربه ترسناک ارزشمند دیگری در ماه‌های آخر سال ۲۰۲۴ باشد که ۱۸ آبان منتشر می‌شود.

ماجراجویی الوی در بازی LEGO Horizon Adventures

بازی Lego Horizon Adventures

  • تاریخ انتشار: ۲۴ آبان
  • پلتفرم: PC, NS, PS5

ریمستر نسخه اول هورایزن، تنها بازی این مجموعه در آبان نیست و قرار است یک نسخه لگویی هم با اسم Lego Horizon Adventures در تاریخ ۲۴ آبان داشته باشیم. این بازی دوربین ایزومتریک دارد و از نظر داستانی هم همان روایت نسخه اول را با تمرکز روی یک سری جنبه‌های متفاوت مثل ارتباط الوی با دوستانش ارائه می‌دهد. نکته جالب راجع به این اثر، امکان تجربه آن به شکل کوآپ دونفره‌ است که قطعا می‌تواند جذابیت زیادی داشته باشد.

پوستر بازی Microsoft Flight Simulator 2024

بازی Microsoft Flight Simulator 2024

  • تاریخ انتشار: ۲۹ آبان
  • پلتفرم: PC, XSX

۲۹ آبان شبیه‌ساز جدید پرواز مایکروسافت را به اسم Microsoft Flight Simulator 2024 داریم. این نسخه از بازی هم درست مثل نسخه قبلی، قرار است تجربه پرواز با انواع و اقسام هواپیماها را ارائه بدهد و البته بخش کریر با مراحل متنوع از سم پاشی مزارع گرفته تا خاموش کردن آتش یا نجات کوهنوردها را هم داشته باشد. سازنده‌ها اعلام کرد‌ه‌اند که Microsoft Flight Simulator 2024 یک تجربه کاملا مستقل است ولی همه محتوای اضافی نسخه قبلی که از طریق فروشگاه آنلاینش ارائه شده بودند، با این نسخه هم سازگاری دارند.

لوگو و کاراکتر بازی استاکر ۲

بازی S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

  • تاریخ انتشار: ۳۰ آبان
  • پلتفرم: PC, XSX

در نهایت آخرین روز از آبان، بالاخره نوبت به انتشار بازی S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl می‌رسد. بازی که قرار بود خیلی قبل‌تر به دستمان برسد ولی پس از جنگ روسیه و اکراین، درگیر مشکلات شدید توسعه شد. استاکر ۲ یک بازی شوتر اول‌شخص با عناصر ترسناک است که با موتور آنریل ۵ ساخته می‌شود و نمایش‌های آن حسابی جذاب به‌نظر می‌رسیدند. باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این بازی می‌تواند تجربه آخرالزمانی درست و حسابی باشد یا نه.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات