فیل اسپنسر: میخواهیم در انتشار بازی ها روی پی سی عملکرد بهتری داشته باشیم
در پی بروز بعضی مشکلات فنی در نسخهی پیسی بازی Quantum Break و نارضایتی بعضی از طرفداران مایکروسافت، فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکسباکس، در توییتر به ارائهی توضیحاتی پرداخت.
وی نوشت:
بدیهی است که ما میخواهیم در مورد انتشار [بازیها برای] رایانههای شخصی، عملکرد بهتری داشته باشیم. [هماکنون] سرگرم دریافت بازخوردها و تلاش برای دستیابی به شرایطی بهتر هستیم.
اسپنسر همچنین با اشاره به بهبودهای انجامشده در بازی Gears of War: Ultimate Edition، عنوان کرد که مشکلات کوانتوم بریک هم حل خواهند شد. او نوشت:
[همانطور که] GoWU بهتر شد، QB هم وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد. بازی هم که [از همان ابتدا] شرایط مناسبی داشت. ما میخواهیم عرضههای بسیار خوبی داشته باشیم و گرچه هنوز به این هدف دست پیدا نکردهایم، ولی در تلاش هستیم تا وضعیتمان را بهبود ببخشیم.
کاربران رایانههای شخصی گهگاه نظارهگر پورتهای کمکیفیت بازیهای بزرگ برای این پلتفرم هستند. مشکلات نسخههای پیسی بازیها و غیر بهینه بودن آنها در مواردی، حتی با وجود تلاش سازندگان، در زمان مناسب رفع نمیشوند و گاهی آنقدر آزاردهنده هستند که بهشدت بر روی تجربهی بازیکن اثر منفی میگذراند. بازی Batman: Arkham Knight را میتوان یکی از شناختهشدهترین این بازیها دانست؛ اثری که با وجود آنکه توسط کمپانی بزرگ برادران وارنر منتشر شده بود، نسخهی پیسی آن تا مدتها پس از عرضهاش با مشکلات مختلفی دستوپنجه نرم میکرد. در این میان، مایکروسافت هم، مانند هر ناشر دیگری، گهگاهی با کاستیهایی در این زمینه روبهرو میشود که البته در آغاز راه بودن DirectX 12 و تفاوت عملکرد توابع آن با DirectX 11 در زمینهی بهینهسازی، هم از جهاتی به این مشکلات دامن میزنند.
منابع: GamingBolt / DualShockers