کریستال داینامیک سازنده نسخه ایکسباکس 360 بازی Rise of the Tomb Raider نخواهد بود
نیکسِس سافتور
(Nixxes Software) استودیویی است که مسئولیت ساخت نسخه ایکسباکس 360 این بازی را بر عهده خواهد داشت و استودیو کریستال داینامیکس فقط به ساخت نسخه ایکسباکس وان این بازی مشغول خواهد بود. این خبر را
دارِلی گالاقِر
مدیرعامل شرکت
اسکوارانیکس
در شماره ماه مارس نشریه گیماینفورمر که از امروز انتشار آن آغاز خواهد شد، اعلام کرده است.
ما تمام تمرکز خود را روی ساخت نسخه ایکسباکس وان بازی Rise of the Tomb Raider معطوف کرده ایم تا بدون هیچگونه محدودیتی حتی فکر کردن به نسخه ایکسباکس 360، روی این بازی کار کنیم.
پس چرا این بازی برای ایکسباکس 360 منتشر میشود؟ گالاقِر دراینباره گفت این پلتفرم با فروشی ۸۴ میلیون کنسول یک بازار خوب و فرصتی مناسب محسوب میشود.
هنوز هم اقتصادی که در ساخت و عرضه بازی برای ایکسباکس 360 جریان دارد بسیار قوی است و میلیونها بازیکن وجود دارند که با این کنسول به بازی کردن میپردازند. استودیو نیکسِس یک دمو از بازی Rise of the Tomb Raider روی ایکسباکس 360 به نمایش گذاشت که ما را از نقطهای که توانستند به آن برسند شگفت زده کرده است. این در حالی است که وجود نسخه نسل هفتمی این بازی محدودیتی روی نسخه ایکسباکس وان آن نخواهد داشت.
این اولین تجربه استودیو نیکسِس سافتور در ساخت بازی از این سری نیست که یکی از آنها با عنوان Tomb aider Definitive Edition سال گذشته به بازار عرضه شد. توسعه همزمان بازی برای دو نسل مختلف چیزی است که مورد انتقاد بسیاری از علاقهمندان و مخاطبان قرار گرفته و به عقیده آنها باعث به خطر انداختن ویژگیهای بازی میشود. این اتفاق دقیقا برای بازی Middle-earth: Shadow of Mordor افتاد و سیستم نمسیس بازی در کنسولهای نسل هفتمی کوچکتر و محدودتر گنجانده شده بود. Rise of the Tomb Raider پاییز امسال به صورت انحصاری برای ایکسباکس وان و ایکسباکس 360 عرضه خواهد شد. این بازی طی قراردادی که بین مایکروسافت و اسکوارانیکس منعقد شده است، به صورت انحصاری زمانی برای ایکسباکس خواهد بود و با توجه به این موضوع، ممکن است روزی این بازی را برای کنسولهای سونی هم ببینیم.
منبع: Gamespot