بروزرسانی ماه جولای بازی Star Wars Battlefront منتشر شد
سرانجام کمپانی الکترونیک آرتز (Electronic Arts) و استودیو دایس (EA Dice)، بروزرسانی ماه جولای بازی Star Wars Battlefront را منتشر کردند. این بستهی بروزرسانی علاوه بر اضافه کردن ویژگیهای موردانتظار طرفداران جنگ ستارگان، بسیاری از مشکلات و باگهای بازی را رفع کرده است.
همانطور که پیش از این اعلام شده بود، اکنون در قالب حالت جدید و آفلاین Skirmish میتوانید دو حالت Walker Assault و Fighter Squadron را به صورت تکنفره (علیه باتها) یا چندنفره (به شکل آنلاین یا split-screen، که دومی تنها بر روی کنسولها امکانپذیر است) تجربه کنید. در بروزرسانی جدید بازی Star Wars Battlefront تغییراتی هم در سیستم بازیکنِ همراه (Partner system) لحاظ شده که از بین آنها میتوان به غیرفعال شدن امکان اسپاون شدن در صورت حضور دشمن در فاصلهی ۱۰ متری بازیکن اشاره کرد. بروزرسانی مذکور همچنین مشکلی را که به کاربران اجازه میداد تا بدون خریداری آیتمهای Rebel از آنها در نقشههای بستهی الحاقی Bespin استفاده کنند، رفع میکند. علاوه بر این در بروزرسانی جدید، با هدف ایجاد تعادل در بین اسلحهها، تعدادی از آنها تغییراتی پیدا کردهاند. به عنوان مثال میتوان به افزایش «نرخ آتش» (Rate of Fire) یا «نواخت تیرِ» سلاح DT-12 از ۲۲۰ به ۲۵۰ و افزایش این شاخص در DLT-44 از ۱۸۰ به ۲۱۰ اشاره کرد.
در راستای بازنگریهای انجامشده در مورد قهرمانان بازی، زین پس شخصیت دارثویدر میتواند Lucky Shot هان سولو و Trooper Bane پرنسس لیا را منحرف کند؛ البته او در این صورت برای مدتی گیج (Stun) خواهد شد. همچنین هنگامی که بازیکن یکی از دو شخصیت لوک یا ویدر را انتخاب کرده باشد، دشمنان حتی در صورت استفاده از Bacta Bomb، با ضربات ناشی از شمشیر نوری (لایتسیبر) کشته خواهند شد. در این میان، قابلیت شعلهافکن شخصیت بوبا فِت نیز دستخوش تغییراتی شده و با فشردن دوبارهی کلید فعالسازی این قابلیت میتوان آن را در حین اجرا شدناش لغو کرد. اکنون برد مفید شعلهافکن هم افزایش یافته و از ۳٫۵ متر به ۴٫۷۵ متر رسیده است.
جدیدترین بروزرسانی Star Wars Battlefront بر روی پلتفرم ایکسباکس وان با حجم ۱۲ گیگ عرضه شده است که به نظر میرسد نسخههای پلیاستیشن 4 و رایانههای شخصی آن هم حجمی مشابه داشته باشند. لیست کامل ویژگیهای این بروزرسانی را در زیر مشاهده میکنید:
ویژگیهای عمومی:
- Skirmish: بخش جدید Skirmish در اختیار تمامی بازیکنان قرار میگیرد. در این بخش امکان بازی کردن علیه هوش مصنوعی، در حالتهای Walker Assault و Fighter Squadron و به صورت تکنفره، همکاری دو-نفرهی آنلاین و Split screen (تنها بر روی کنسولها) وجود دارد
- بازیکن همراه (Partner): امکان «اسپاون شدن در کنار بازیکن همراه» اکنون بهجای هر دو ثانیه تنها در عرض یک ثانیه چک میشود. به این شکل بازیکن بهتر میتواند از فراهم بودن یا نبودن شرایط اسپاون شدناش باخبر شود. این تغییر باعث می شود تا بازیکنان، در هنگام نزدیک بودنشان به دشمنان، مانند سابق نتوانند درست پیش از آغاز درگیری، در موقعیت یارشان اسپاون شوند.
- بازیکن همراه: امکان اسپاون شدن به موقعیت بازیکن همراه، در صورت حضور داشتن دشمن در فاصله ۱۰ متری، غیرفعال خواهد شد. پیشتر فاصلهی ۲ متر بهعنوان ملاک مطرح شده بود
- Cloud Car: مشکل به نمایش درآمدن نادرست افکت بلسترها در هنگام حضور بازیکن در این وسیلهی نقلیه (در حالت اول شخص) رفع شده است
- امتیازگیری: همکاری داشتن در کشتن دشمنان (Kill assist) تنها منجر به دریافت امتیاز میشود
- تعادل تیم: پیشتر باگی در بازی وجود داشت که در صورت کم بودن تعداد بازیکنان سرور باعث میشد تا پس از جدا شدن اعضای یک تیم از گروهشان، انتخاب بازیکنان همراه به صورت خودکار انجام نشود. اکنون این مشکل حل شده است
- ظاهر: باگی که اجازهی استفاده کردن از آیتمهای Rebel را بدون خریداری شدن آنها در نقشههای Bespin فراهم میکرد از میان برداشته شده است
نقشهها و حالتهای بازی:
- پیش از نبرد: تایمر پیش از آغاز نبردها از ۶۰ ثانیه به ۹۰ ثانیه افزایش پیدا کرده است
- Administrator's Palace: اشکالی که باعث میشد شخصیت بوبا فت در ارتفاع بسیار بالا به یک Collision box نامرئی برسد، رفع شده است
- Cloud City: مشکل مرزبندی اشتباهی که در یکی از نواحی وجود داشت برطرف شده است
- Cloud City: در حالت Turning Point منطقهی هدف بعضا در خارج از مرز نقشه قرار میگرفت که اکنون دیگر چنین اتفاقی نمیافتد
- Cloud City: بازیکنان گهگاه با وجود سقوط کردن از قسمتهایی از این نقشه زنده میماندند که اکنون این مورد برطرف شده است
- Heroes Vs Villains: در مراحل Outer Rim نبرد پس از به نتیجه رسیدنِ سه دور پایان میپذیرد
- Cloud City و Turning Point: موقعیت اسپاون شدن نیروهای Imperial اکنون عقب کشیده شده است
- Cloud City و Walker Assault: تعداد پاورآپهای درویدها و برجکهای Empire کاهش یافته است
- Cloud City و Walker Assault: زمان لازم برای ظاهر شدن پیکآپهای AT-AT از ۳۰ به ۱۰۰ ثانیه افزایش یافته است
- Cloud City و Walker Assault: زمان دوباره ظاهر شدن توکن AT-ST از ۳۴ به ۶۰ ثانیه تغییر یافته است
- Cloud City و Supremacy: اندازهی آخرین هدف Rebel افزایش یافته و موقعیت آن هم اندکی جابهجا شده است
- Cloud City و Supremacy: باگی که موجب میشد قهرمان در نقطهای بیرون از میدان نبرد اسپاون شود (و منجر به مرگ کاراکتر میشد) رفع شده است
- Supremacy: زمان پیشفرض موردنیاز برای ظاهر شدن توکنهای AT-ST از ۳۴ به ۶۰ ثانیه افزایش یافته است
- Bioniip Laboratories: باگی که استفاده از Orbital Strike را به چند منطقه محدود میکند برطرف شده و کارایی این قابلیت در مناطق روباز نقشه افزایش یافته است
- Bespin: برخی از مکانهایی که در آنها اشیا بهدرستی در کنار یکدیگر قرار نگرفته بودند، مورد بازنگری قرار گرفتهاند
- Twilight on Hoth: مشکل مخفی شدن بخشهایی از DF-9 در زیر زمین (که در هنگام خروج بازیکنان از برجک منجر به سقوط کردن کاراکتر آنها میشد) رفع شده است
- Hero Hunt: در اینجا باگی وجود داشت که موجب میشد تا بازیکنان بهجای ظاهر شدن در قالب قهرمان، همچنان در جایگاه سرباز قرار داشته باشند. در این وضعیت،نمیشد کسی را کشت؛ ضمن اینکه هیچ قهرمان جدیدی هم اسپاون نمیشد. این مشکل اکنون از میان برداشته شده است
- Hero Hunt: اشکالی که باعث میشد تا بازیکن بهجای ۵۰ سطح سلامت، تنها ۲۰ سطح سلامت از بستههای مربوطه دریافت کند حل شده است
- عمومی: مشکلی که در صورت راه افتادن تایمر در زمان نامتعادل بودن تیمها، در بازی به وجود میآمد و منجر به باقی ماندن بازیکنان در لابی میشد، با بروزرسانی برطرف شده است
- عمومی: اینک باقی ماندن در نزدیکی اهداف هریک از حالتهای بازی، زمان لازم برای استفادهی دوباره از استار کارتها را کاهش میدهد
رابطکاربری:
- حالت ناظر: اشکالی که در زمان دنبال کردن حرکات بازیکنان در نبردهای خصوصی برای تماشاگر پیش میآمد و منجر به نمایش نشانگر شارژ در ابعاد بزرگ میشد رفع شده است
- حالت ناظر: کلید جابهجا شدن میان تیمها از حالت ناظر حذف شده است
- نبردهای خصوصی: بازیکنان از این پس نمیتوانند پس از آنکه در Hero Hunt یا Heroes vs Villains به قهرمان تبدیل شدند، تیمشان را عوض کنند
- Heroes Vs Villains: باگی که در صورت ترک شدن سرور توسط همتیمیها منجر به ناپدید شدن رابطکاربری در لابی میشد برطرف شده است
- شارژ: مشکل پوشانده شدن نوار سلامتی دشمن توسط نشانگر شارژ در شرایط خاص، حل شده است
- پایان نبرد: اشکال روی هم قرار گرفتن دادههای آماری، که در برخی حالتها و برای بعضی زبانها پیش میآمد، رفع شده است
- بازیکن همراه: زمانی که بازیکن در جایگاه قهرمان یا درون وسیلهی نقلیه قرار گرفته، بهجای رنگ سبز از شاخص زرد رنگ استفاده میشود
- متون: توضیحاتی در مورد ویژگی شخصیتهای Lando Calrissian ،Dengar و Nien Nunb به بازی اضافه شده است
- متون: برخی اشکلات املایی، فاصلهگذاری، علائم نگارشی و غیره تصحیح شدهاند
سلاحها و استار کارتها:
- Shock Grenade: ضریب سرعت پرش نارنجک اندکی کاهش یافته و در همین حال، زمان تاخیر آن افزایش یافته تا از انفجار نارنجک در آسمان، پس از پرش آن، جلوگیری شود
- RelbyV10: نوسان اسلحه از ۰٫۸ به ۰٫۵ رسیده است. لگد اسلحه پس از هر شلیک هم از ۰٫۳ به ۰٫۱ کاهش پیدا کرده است
- X-8 Night Sniper: نوسان اسلحه از ۰٫۳۵ به ۰٫۲ تغییر کرده؛ ضمن اینکه آسیب ابتدایی از ۳۲ به ۴۰ و آسیب نهایی از ۲۰ به ۲۵ افزایش پیدا کرده است
- DT-12: نرخ آتش از ۲۲۰ به ۲۵۰ افزایش داده شده است
- DLT-44: نرخ آتش از ۱۸۰ به ۲۱۰ و آسیب پایانی از ۱۳ به ۱۹ رسیده است
- EE-4: زاویهی پراکندگی از ۱٫۵ به ۱٫۷۵، آسیب پایانی از ۱۰ به ۹ و فاصلهی افت آسیب از ۲۰ به ۱۰ متر رسیده است
- Cloud Car: در زمان استفاده از بلستر و Ion Neutralizer ضریب آسیب در برابر Cloud Carها با کاهش روبهرو میشود
- Disruption: زمان جریمه از ۲ ثانیه به ۱ ثانیه رسیده است
- Disruption: زمان لازم برای استفادهی دوباره در حالت استاندارد از ۱۸ به ۲۳ ثانیه و در حالت ارتقایافته از ۱۶ به ۲۰ ثانیه افزایش پیدا کرده است
- Scout Binoculars: مشکل پیدا نکردن سربازان در ماموریتها رفع شده است
- Scout Binoculars: مشکل پیدا نکردن سربازان دشمن در هنگام نگاه کردن به بالا و پایین برطرف شده است
قهرمانان:
- Lando: دشمنانی که در مینی گیم Shocking Trap شکست بخورند سریعا خواهند مرد
- Lando: آسیب Shocking Trap به قهرمانان از ۹۰ به ۱۰۰ افزایش یافته است
- Lando: با فشردن دوبارهی کلید فعالسازی Power Blast، این قابلیت لغو می شود
- Lando: سلاح Power Blast زمانی که به سوی دشمنان شلیک شود، مقداری هدایتشوندگی خواهد داشت
- Lando: زمان فعال بودن Power Blastها از ۷٫۵ به ۵٫۵ ثانیه کاهش پیدا کرده است
- Lando: زمان لازم برای شارژ شدن Power Blastها از ۱۷ به ۱۶ ثانیه رسیده است
- Lando: احتمال افزایش شدت ضربهی RISKTAKER از ۲ به ۵ درصد، GAMBLER از ۵ به ۱۰ درصد، HIGH ROLLER از ۱۰ به ۲۰ درصد و ARRAY از ۲۵ به ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است
- Lando X8: آسیب اولیه از ۵۰ به ۶۳ و آسیب پایانی از ۳۰ به ۳۵ رسیده است
- Lando X8: فاصلهی موثر آسیب اولیه از ۲۵ به ۴۰ متر و در مورد آسیب پایانی از ۵۰ به ۷۰ متر افزایش پیدا کرده است
- Dengar: با توانایی explosive rush تنها میتوان ۳ نارنجک پرتاب کرد
- Dengar: اگر سرباز دشمن به واسطهی نارنجک صدمه ببیند، ولی در حال راه رفتن نباشد، دیگر دچار مشکل حرکتی نخواهد شد
- Dengar: توانایی Hurricane Strike دیگر سریعا «لوک» را نمیکشد
- Dengar: دشمنانی که تحت تاثیر Bacta Bomb باشند با توانایی Hurricane Strike سریعا کشته میشوند
- خصیصههای Dengar: احتمال افزایش RESILIENT از ۱۰ به ۱۵ درصد، BATTLE-HARDENED از ۲۵ به ۴۰ درصد و UNSHAKABLE از ۵۰ به ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است
- Dengar: سطح سلامتی از ۱۰۰۰ به ۱۰۷۵ افزایش داده شده است
- Dengar: آسیب نزدیک از ۱۹ به ۲۱ و آسیب فاصلهی دور از ۱۶ به ۱۷ رسیده است
- Vader: میتواند Lucky Shot و Trooper Bane را منحرف کند؛ اما همچنان در این شرایط گیج خواهد شد
- Luke/Vader: سربازان دشمن حتی اگر تحت تاثیر Bacta Bomb باشند، با استفاده از شمشیر نوری کشته میشوند
- Boba Fett: اکنون شعلهافکن بر روی بازیکنانی که در ارتفاع بالا قرار گرفتهاند هم به درستی عمل میکند
- Boba Fett: با فشردن دوبارهی کلید فعالسازی شعلهافکن میتوان این قابلیت را لغو کرد
- Boba Fett: در شعلهافکن فاصلهی موثر بیرونی از ۳٫۵ به ۴٫۷۵ متر و زاویهی موثر خارجی از ۲۵ به ۲۸ درجه افزایش داده شده است
- Boba Fett: فاصل موثر درونی شعلهافکن از ۲٫۵ به ۳٫۵ متر و زاویهی موثر داخلی از ۱۷ به ۲۲ درجه تبدیل شده است
- Han Solo: فاصلهی افت نزدیک از ۱۰ به ۲۵ متر و فاصلهی افت دور از ۲۵ به ۳۵ متر افزایش پیدا کرده است
- Leia: فاصلهی آسیب نزدیک از ۱۰ به ۲۵ متر افزایش یافته است
- تمامی قهرمانان: مدت زمان تاثیر استار کارت Disruption بر روی تواناییها مشابه مدت تاثیر آن برای سربازان عادی خواهد بود
- تمامی قهرمانان: مصونیت در برابر استار کارت Disruption به بازی اضافه شده و به مدت پنج ثانیه پس از اصابت این کارت فعال خواهد بود
منبع: GameSpot