ترافیک بازی Pokemon Go در زمان عرضه پنجاه برابر بیشتر از پیشبینیها بود
طبق پست منتشر شده در وبلاگ گوگل، که در آن پیرامون زیرساختهای سرویسهای ابری گوگل در تامین نیاز بازیهای محبوب موبایلی بحث میشد، عنوان شد که در زمان عرضه بازی Pokemon Go ترافیک این بازی پنجاه برابر از آنچه که نیانتیک توسعهدهنده بازی انتظار داشت و همچنین ده برابر از بدترین سناریوهایی تخمینی این استودیو، بیشتر بود.
طبق اظهارات لوک استون، مدیر تیم مهندسی و اعتبارسنجی مشتریان سرویسهای ابری گوگل، زمانی که بازی Pokemon Go عرضه شد مشکلات ارتباطی گستردهای وجود داشت، چرا که بازی Pokemon Go در پذیرش تعداد کاربران فعال، به طور غیرمنتظرهای از پیشبینیها پیشی گرفته بود.
او گفت:
لوک استون همچنین گرافی را منتشر کرد که نشان میدهد چه اختلاف زیادی بین ترافیک در نظر گرفته شده برای بازی زمان عرضه، بدترین سناریوی تخمینی استودیو سازنده بازی و ترافیک واقعی بازی در زمان عرضه وجود دارد.
ترافیک بازی در طی همان پانزده دقیقه ابتدایی عرضه رسمی آن در استرالیا و نیوزیلند، دو منطقه اولیه، که بازی در آنها عرضه شد، از میزان انتظارات نیانتیک فراتر رفت.
استون ادامه داد:
زمانی که مشکلات اجتنابناپذیر بازی شروع به تاثیرگذاری روی کیفیت بازی کرد، گوگل و نیانتیک در خط مقدم مبارزه، با هر مشکلی جدیدی که از راه میرسید، دست و پنجه نرم میکردند. به دنبال انتشار بازی در آمریکا و پیش از عرضه آن در ژاپن، گوگل پلتفرم ابری خود را ارتقا داد و هزاران ایستگاه اضافی به شبکه عظیم سرورهای خود افزود، که این یعنی سرورها میتوانستند به بازیکنان بیشتری به طور همزمان سرویسدهی کنند.
در ادامه توسعه این بازی، نیانتیک اعلام کرده است که به زودی ویژگیها و تغییرات جذاب دیگری به بازی Pokemon Go اضافه میشوند.
به نظر شما به چه دلیلی نیانتیک و گوگل نتوانستند میزان ترافیک بازی Pokemon Go را پیشبینی کنند؟ نظرات خود را در بخش کامنتها با ما در میان بگذارید.