پخش زنده فینال مسابقات فیفا، نخستین گام صدا و سیما در زمینه بازی‌های ویدیویی

شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران IGL 2017
پنج‌شنبه فینال مسابقات فیفای سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران از صدا و سیما پخش شد و این مساله از اهمیت بالایی برخوردار است.
تبلیغات

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، روز پنج‌شنبه ۲۳ شهریورماه فینال سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای در رشته فیفا، به‌صورت زنده از شبکه سوم سیما، پخش شد. این نخستین بار بود که یک بازی ویدیویی به صورت زنده از صدا و سیما پخش می‌شد.

این رقابت‌ها برای تعیین قهرمان ایران در رشته فیفا و اعزام به مسابقات جهانی (در صورت اختصاص سهمیه) در مجموعه برج میلاد تهران و به همت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد و در نهایت مهران محمدعلیزاده و نوید برهانی به فینال این رقابت‌ها راه یافتند. حضور پرشور تماشاچیان و هواداران در مسابقه فینال از یک سو، و پخش زنده این مسابقه از صدا و سیما از سوی دیگر، در کنار گزارش جذاب بازی توسط مزدک میرزایی و محمدرضا احمدی، دو مجری محبوب و پرسابقه صدا و سیما، سبب شد تا این رقابت به یکی از پرهیجان‌ترین و حساس‌ترین مسابقات بازی‌های رایانه‌ای در کشور بدل شود.

در نهایت این نوید برهانی بود که موفق شد با یک گل از سد رقیب سرسخت خود بگذرد و به مانند سال گذشته عنوان قهرمانی ایران در رشته فیفا را از آن خود کند. در پایان، کاپ قهرمانی این رقابت‌ها از سوی حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و علی درویش‌پور، مدیرعامل برج میلاد، به نوید برهانی اهدا شد.

پخش زنده رقابت‌های سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای از صدا و سیما، می‌تواند نقطه عطفی در صنعت بازی‌های ویدیویی قلمداد شود. بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی، صدا و سیما و شهرداری‌ها موظف به حمایت از بازی‌های رایانه‌ای، معرفی تولیدات داخلی و ترویج استفاده از بازی‌های مناسب، مجاز و دارای مجوز از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای هستند و پخش زنده این مسابقات را می‌توان نخستین گام جدی صدا و سیما در این حوزه دانست.

در این دوره از مسابقات، بازی ایرانی Quiz of Kings توانست بیشترین شرکت‌کننده را با بیش از دو هزار و چهارصد نفر به خود اختصاص دهد. حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در آنتن زنده شبکه سه با بیان اینکه این رویداد با استقبال قابل توجهی روبه‌رو شد و حدود هفت هزار نفر در آن به رقابت پرداختند گفت:

نکته مهم این است که بیشترین ثبت‌نام، برای نخستین بار برای یک رشته ایرانی بود. این موضوع این پیام را دربر دارد که هرچند صنعت بازی‌های رایانه‌ای ایران از دنیا عقب است، اما مخاطبان فراوانی در داخل کشور دارد. باید ظرفیت و توان جوانان ایرانی را در حوزه بازی‌سازی باور کنیم.

سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، برج میلاد و شرکت مکعب به‌عنوان نماینده مسابقات جهانی ورزش‌های الکترونیکی ESWC از ۱۳ تا ۲۳ شهریورماه در برج میلاد برگزار شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات