مدیر بخش بازی های مستقل ایکس باکس از سیاست های این بخش می گوید
زمانی که بخش ID@Xbox راهاندازی شد، سیاستهای سفت و سخت مایکروسافت مورد انتقادات شدید مخاطبان قرار گرفت. یکی از سیاستهای مایکروسافت در قبال بازیسازان مستقل این بود که آنها باید بازی خود را ابتدا یا به صورت همزمان روی پلتفرم آنها منتشر کنند. اگر بازیای ابتدا روی پلتفرم دیگری عرضه میشد، مایکروسافت دیگر اجازه عرضهی آن روی پلتفرمهای خود را نمیداد. در آن زمان مایکروسافت گفت شاید در این زمینه برای برخی از سازندهها و بازیسازان استثنا قائل شود، اما برخی از سازندگان مستقل که از این حرکت مایکروسافت خشمگین بودند، به شدت از سیاستهای این کمپانی انتقاد کردند. با این حال طی ماههای اخیر، مایکروسافت با معرفی بازیهایی چون
و
نشان داد سیاستهای غلط خود در گذشته را کنار گذاشته است. باوجود این اتفاقات، چارلا در صحبتهای خود گفت تغییر خاصی در سیاستهای مایکروسافت در این زمینه شکل نگرفته است:
تمام خواستهی ما از سازندگان این است که نزد ما بیایند و با ما صحبت کنند. به عنوان مثال اگر سازندهای باید بازی خود را به صورت قسمتی عرضه کند و به صورت همزمان، زمان کافی برای انتشار بازی خود روی پلتفرمهای دیگر را ندارد، ما آنها را درک خواهیم کرد. هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
چارلا در ادامه گفت مایکروسافت از سازندگان درخواست کرده اگر بازیهای خود را در تاریخ دیگری برای کنسولهای ایکسباکس عرضه میکنند، با افزودن محتویات جدید حس تازهای به آن بدهد. بهعنوان مثال نسخهی ایکسباکس وان بازی Shovel Knight شامل محتویاتی از بازی Battletoads است. مایکروسافت ID@Xbox را روی
هم میآورد و براساس صحبتهای چارلا، هیچ محدودیتی برای سازندگان در این بخش وجود ندارد. نظر شما در رابطه با سیاستهای مایکروسافت و تغییرات انجام شده در آن چیست؟
منبع: VG247