مدیر ارشد الکترونیک آرتز از اشتباهات این کمپانی میگوید
از نظر پاتریک سودرلاند، مدیر سابق استودیوهای جهانی الکترونیک آرتز، جنجالهایی که این کمپانی پیرامون بازی Star Wars Battlefront 2 به بار آورد، روی تصویر ذهنیای که هواداران از آنها داشتهاند تاثیر گذاشته است.
به تازگی شرکت EA تغییراتی بزرگ در کادر اجراییاش لحاظ کرده است که یکی از این تغییرات، ارتقاء پست سودرلاند بود. او که در گذشته هدایت EA Worldwide Studios را بر عهده داشت، حال به عنوان «مدیر ارشد طراحی» در این شرکت فعالیت میکند.
همانطور که میدانید، مدتی است که جنجالهایی پیرامون EA و بازی Star Wars Battlefront 2، بر سرِ مساله لوت باکسها و پرداختهای درون برنامهای شکل گرفته است. از نظر سودرلاند، این جنجالها خطایی بود که EA مرتکب شد و مدیران این کمپانی مسئول جبرانشان هستند.
او در مصاحبه با وبسایت The Verge گفت:
اگر بخواهم بگویم اتفاقاتی که پیرامون بازی Battlefront و موضوع لو باکسها افتاد، روی EA به عنوان یک کمپانی و ما به عنوان تیم مدیریتی این شرکت بیتاثیر بوده، به شما دروغ گفتهام.
مدیریت الکترونیک آرتز از این موضوع درس گرفته است و به دنبال این است که اشتباهاتش را تکرار نکند. در این میان، باید دید که این کمپانی چه شیوههای کسب درآمدی را در بازیهای آیندهاش به کار میگیرد.
سادرلاند افزود:
ما به عنوان یک کمپانی، در درک مسائل مربوط به کسب درآمد، لوت باکسها و چیزهای دیگر در بازیهایمان قبل از انتشارشان، قدمهای بزرگی برداشتهایم. خیلی واضح است که این اشتباهات را در بازیهای جدیدی که منتشر خواهند شد، از جمله یا ، نمیتوانیم تکرار کنیم و نخواهیم کرد.
سادرلند در این مصاحبه قول داد که کمپانی EA مواردی را که گیمرها دوست ندارند، تغییر خواهد داد. او همچین گفت که از تصویری که کاربران از آنها در ذهنشان دارند آگاه است و اینگونه متذکر شد:
برای ما روشن است که بازیکنان کمپانی EA را متفاوت از ما میبینند. در این شرایط، به عنوان یکی از اعضای تیم اجرایی و کسی که تمامی استودیوها را اداره میکند، باید این موضوع را جدی بگیرم.
بسیار واضح است که استفاده از مکانیکهای پرداخت Pay-to-win در Star Wars Battlefront 2 به نحوی روی این بازی تاثیر منفی گذاشت که هیچکس انتظارش را نداشت.