توضیحات تاد هاوارد در مورد وضعیت بازیهای Starfield و Elder Scrolls VI
یکی از بزرگترین معرفیهای بتسدا در جریان کنفرانس خبری خود در E3 2018، معرفی یا بهتر است بگوییم صرفا تایید دو بازی Starfield و The Elder Scrolls VI بود. البته که برخلاف رسم رایج بتسدا در معرفی بازیهایش در فاصله کم باقیمانده تا انتشار، این شرکت اعلام کرد که این دو بازی قرار نیست به این زودیها آماده و منتشر شوند و حتی چندی پیش در خبری نهچندان خوشایند برای طرفداران، اعلام شد که این دو بازی در کنفرانس بتسدا در E3 2019 حضور نخواهند داشت. با این حال اخیرا تاد هاوارد، رییس استودیوهای بازیسازی بتسدا، توضیحاتی پیرامون وضعیت فعلی این دو اثر ارائه کرده است.
هاوارد توضیحاتش را در مورد The Elder Scrolls VI آغاز و اعلام کرد که بتسدا قصد ساخت تجربهای را دارد که بازیکنان بتوانند برای حداقل یک دهه از تجربه آن لذت ببرند. وی در این رابطه به Skyrim اشاره کرد که در سال ۲۰۱۱ منتشر شده ولی هنوز هم طرفداران زیادی دارد و روی هر پلتفرمی که پورت شده، مورد استقبال خیلی خوبی قرار گرفته است. وی در ادامه بدون اینکه اشارهای حتی جزئی به زمان انتشار بازی داشته باشد، گفت که طرفداران وقتی اولین نمایش از بازی را مشاهده کنند، متوجه خواهند شد که چرا پروسه ساخت این بازی تا این حد طولانی شده است:
من حس میکنم گاهی نداشتن اطلاعات زیاد از یک بازی اتفاق مثبتی است و باعث میشود تا بهنوعی بازیکنان بدون داشتن اطلاعات قبلی اولین بار آن را مشاهده کنند و شگفتزده شوند. مطلع هستیم که فاصله بین اسکایریم و الدر اسکرولز ۶ طولانی شده است اما زمانی که اولین بار با این بازی آشنا خواهید شد پیشرفتهای مختلف در زمینه فناوری و جنبههای دیگر این بازه طولانی را توجیه خواهند کرد.
همچنین هاوارد در مصاحبهاش اعلام کرد نسخه بعدی الدر اسکرولز بهاحتمال زیاد برای پلتفرمهای نسل بعد منتشر خواهد شد. اما در مورد استارفیلد، هاوارد گفت که نکته مهم برای این بازی داشتن حس و حالی منحصربهفرد است که بتواند آن را از سایر بازیهای علمی/تخیلی متمایز کند:
ما دوست داریم همانطور که سری فالاوت حس و حال منحصربهفردی در بین بازیهای آخرالزمانی دارد، استارفیلد هم چنین شرایطی در بین بازیهای علمی/تخیلی پیدا کند. حتی سری الدر اسکرولز هم در حال حاضر توانسته به حس و حال منحصربهفردش در بین بازیهای فانتزی برسد که در ابتدا، اینگونه نبود و این بازی هم صرفا یک تجربه فانتزی مثل بازیهای دیگر بهشمار میرفت. جدا از این، ما میخواهیم استارفیلد تمام آن چیزهایی را که از یک بازی عملی/تخیلی انتظار میرود داشته باشد و بهنوعی حداقل از دید شخصی من، حد نهایی چنین بازیهایی باشد.
البته هاوارد در ادامه صحبتهایش اعلام کرد که میداند رسیدن به چنین سطحی از کیفیت در استارفیلد کمی بلندپروازانه است اما از طرف دیگر، بهعقیده وی بتسدا استعداد و تکنولوژیهای لازم برای خلق چنین تجربهای را دارد و از نظر فنی هم در حال خلق موارد جدیدی است که امکان ساخت چنین تجربهای را فراهم کنند.
در نهایت هاوارد اعلام کرد که بتسدا همیشه قصد داشت تا پس از Fallout 4، بهسراغ بازی استارفیلد برود و خب فرآیند ساخت این بازی هم در حال حاضر در استودیو آمریکای شمالی این شرکت در حال پیگیری است. همچنین مثل بازیهای دیگر بتسدا از جمله Fallout 4 که فاصله کمی بین رونمایی کامل آنها و انتشار بازی وجود داشت، هاوارد دوست دارد تا بین رونمایی کامل استارفیلد و انتشار آن فاصله کمی باشد و البته این مورد که ابتدا شاهد بازی استارفیلد خواهیم بود و پس از آن نوبت به نسخه بعدی الدر اسکرولز خواهد رسید.
نظرات خود را در مورد توضیحات تاد هاوارد با زومجی بهاشتراک بگذارید.