هر آنچه باید در مورد مسابقات World Championship بازی League of Legends بدانیم
این روزها بازیکنان حرفهای ورزش الکترونیک در سرتاسر جهان در حال پدیدار شدن هستند و هر کدام در رشته مورد علاقه خود بهدنبال ساختن تاریخی هستند که سالها بعد از آن یاد شود. چیزی که در دهههای گذشته در ورزشهایی مانند فوتبال و بسکتبال شاهدش بودیم و امروزه از بازیکنانی مانند زینالدین زیدان و مایکل جردن بهعنوان اسطورههای ورزش یاد میشود. ورزش الکترونیک یا همان esports در سالهای اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است و از مسابقات گرفته تا تعداد بینندگان و محتوای مربوطبه بازیها هر روز در حال پیشرفت است. بازی League of Legends دراینمیان یکی از رهبرانی بوده است که باعث پیشرفت بخش حرفهای بازیهای ویدیویی شده است.
بازی محبوب شرکت رایت گیمز (Riot Games) اکتبر امسال ۱۰ ساله میشود و باتوجهبه محبوبیتی که در بین علاقهمندان به بازیهای ویدیویی کسب کرده است دستاوردهای بزرگی را بهدست آورده است. بیشترین زمان پخش زنده در بین مسابقات ورزش الکترونیک، بیشترین تعداد تماشاچی در ورزشگاههای بزرگ جهان، حضور بازی League of Legends در رویداد بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ و برگزاری تورهای بینالمللی، تنها بخشی از دستاوردهای این بازی است.
فضای رقابتی بازی League of Legends در نقاط مختلف جهان و باتوجهبه برپا شدن لیگهای فصلی و منطقهای، شغلهای زیادی را برای علاقهمندان به ورزش الکترونیک به وجود آورده است. افرادی مانند لی سانگ هیوک معروف به Faker در سالهای اخیر توانستهاند چند صد هزار دلار درآمد خالص را از راه بازی کردن و کسب جوایز مختلف بهدست آورند. در حال حاضر Faker که بازیکن فعال تیم SK Telecom T1 است با کسب ۱.۲ میلیون دلار جایزه در مسابقات مختلف صدرنشین جایزه بگیران بازی لیگ آف لجندز است.
اخبار مربوطبه بازی LOL فقط به درون بازی و مسابقاتش ختم نمیشود و یکی از نکات جالب در مورد بازی League of Legends حضورش در خط داستانی مجموعه تلویزیونی فوتبالیستها (Ballers) است که توسط شبکه اچبیاو در حال پخش است و بازیگران مطرحی مانند دواین جانسون و جان دیوید واشنگتن در آن ایفای نقش میکنند.
قطعا باتوجهبه برگزار شدن مسابقاتی مانند Fortnite World Cup و The International مقدار جوایز مسابقات World Championship بازی League of Legends آنطور که باید و شاید چشمگیر نیست. ولی وقتی حرف استیج مسابقات و سرگرم کردن بینندگان میشود، شرکت رایت گیمز در سالهای اخیر تجربه لازم را برای کسب نمرات بالا در این بخش کسب کرده است. این شرکت از سال ۲۰۱۴ تا به امروز با بالا بردن کیفیت مسابقات خود و تولید عکس، فیلم و موسیقیهای مختلف در طی سال طرفداران بازی را سرگرم کرده است و با کمک برگزاری لیگهای فصلی همیشه سعی در کسب رضایت علاقهمندان ورزش الکترونیک داشته است.
| ||||
---|---|---|---|---|
۲۰۱۱ | Fnatic | against All authority | ۹۸.۵ هزار دلار | |
۲۰۱۲ | Taipei Assassins | Azubu Frost | ۲ میلیون دلار | |
۲۰۱۳ | SK Telecom T1 | Royal Club | ۲ میلیون دلار | |
۲۰۱۴ | Samsung White | Star Horn Royal Club | ۲.۱ میلیون دلار | |
۲۰۱۵ | SK Telecom T1 | KOO Tigers | ۲.۱ میلیون دلار | |
۲۰۱۶ | SK Telecom T1 | Samsung Galaxy | ۵ میلیون دلار | |
۲۰۱۷ | Samsung Galaxy | SK Telecom T1 | ۴.۵ میلیون دلار | |
۲۰۱۸ | Invictus Gaming | Fnatic | ۶.۴ میلیون دلار |
مسابقات World Championship 2011
همه چیز از فروردین سال ۱۳۹۰ شروع شد. زمانیکه خبر برگزاری بزرگترین رویداد مربوطبه بازی League of Legends منتشر شد و اواخر خرداد ماه تیمهای راه یافته به مسابقات با یکدیگر روبهرو شدند. مجموعا شش تیم در اولین دوره مسابقات World Championship حضور داشتند که با شرکت در مراحل مقدماتی سه منطقه آمریکای شمالی، اروپا و آسیا جواز حضور در مرحله اصلی را کسب کرده بودند.
شهر یونشوپینگ که در کشور سوئد واقع شده است میزبان اولین فصل مسابقات بود. مجموع جوایز رویداد ۹۸.۵ هزار دلار بود که تیم قهرمان سهمی ۵۰ هزار دلاری را از آن خود کرد. دو تیم against All authority و Fnatic که هر دو تیم بهعنوان نمایندگان منطقه اروپا در این رویداد حضور داشتند به فینال مسابقات راه یافتند که درنهایت تیم Fnatic با کسب نتیجه ۲:۱ در بازی فینال توانست اولین عنوان قهرمانی جهان در بازی لیگ آف لجندز را از آن خود کند.
مسابقات World Championship 2012
تنها تشابه دومین فصل مسابقات با فصل قبلی فرمت برگزاری مرحله اصلی بود. مجموع جوایز دومین رویداد جامجهانی بازی لیگ آف لجندز با رسیدن به ۲ میلیون دلار افزایش قابل توجهی پیدا کرد و از طرفی تعداد تیمهای حاضر در مرحله اصلی نیز به دوازده تیم تغییر پیدا کرد. میزبانی دومین فصل مسابقات بر عهده ایالات متحده بود که برای اولینبار شاهد اتمام بلیتهای استادیوم میزبان یک رویداد ورزش الکترونیک در غرب بودیم. البته در این بین ایراداتی هم وجود داشت که از مهمترین آنها جایگاه بد بازیکنان بود. محل استقرار تیمها به شکلی بود که هیچ اتاق یا کادربندی را شامل نمیشد و در صورتی که بازیکنان به پشت سر خود نگاه میکردند میتوانستند مانیتورهای بزرگی را که در حال پخش بازی آنها بود، ببینند و بهراحتی تقلب کنند. ولی بااینحال دومین فصل مسابقات League of Legends موفقتر از قبل ظاهر شد.
مرحله اول مسابقات بهصورت گروهی برگزار شد که دو تیم Azubu Frost و NaJin Sword با در هم کوبیدن حریفان خود صدرنشینان این بخش بودند. در مرحله دوم که بهصورت تک حذفی پیگیری شد، تیم NaJin Sword با شکستی غیر منتظره در مقابل نمایندگان کشور تایوان از دور مسابقات حذف شد و دو تیم Azubu Frost و Taipei Assassins توانستند راهی فینال مسابقات شوند. بازی فینال با شروع خوب نماینده کره همراه بود ولی درنهایت تیم تایوانی Taipei Assassins توانست با ثبت نتیجه نهایی ۳:۱ بهعنوان قهرمانی دومین فصل مسابقات Worlds دست یابد.
مسابقات World Championship 2013
جامجهانی بازی League of Legends در سال ۲۰۱۳ برای سومین بار برگزار شد. جوایز بیشتر، تیمهای بیشتر و افزایش تعداد محلهای برگزاری مسابقات از مهمترین اتفاقات فصل سوم بود. مجموع جوایز این دوره از مسابقات ۲ میلیون و ۵۰ هزار دلار اعلام شد و حضور چهارده تیم در مرحله اصلی مسابقات قطعی شده بود. فرمت برگزاری مسابقات نیز تغییری را تجربه نکرد و همان سیستم گروهی به تک حذفی پیگیری شد.
فینال مسابقات در سالن ۲۱ هزار نفری استیپلز سنتر کالیفرنیا برگزار شد. ورزشگاهی که امثال کوبی برایان توانستهاند دستاوردهای بزرگی را در آن کسب کنند و در سال ۲۰۱۳ میزبان تماشاچیان علاقهمند به ورزش الکترونیک بود. در آن زمان هنوز خبری از رویدادهای Major بازی Counter Strike: Global Offensive نبود و برگزارکنندگان رویدادهای ESL One یا حتی مسابقات The International هم شانسی برای پر کردن یک ورزشگاه ۲۱ هزار نفری را نداشتند. همین موضوع مسابقات Worlds را در سال ۲۰۱۳ به موفقترین رویداد ورزش الکترونیک تبدیل کرد که باتوجهبه قهرمانی تیم SK Telecom T1 در این دوره از مسابقات بازیکن جوان و مطرح پست وسط تیم که با نام Faker شناخته میشود اولین قدم خود را برای تبدیل شدن به یکی از بازیکنان افسانهای بازی LOL برداشت.
مسابقات World Championship 2014
چهارمین فصل مسابقات Worlds از همه نظر بهتر و بزرگتر برگزار شد. شاید مقدار جوایز تورنمنت افزایش چشمگیری را تجربه نکرد و با مجموع جوایز ۲ میلیون ۱۳۰ هزار دلار فقط رکورد سال قبلی خود را شکست، ولی بااینحال توانست بازی League of Legends را روی رادار بسیاری از دنبالکنندگان ورزش الکترونیک قرار دهد. در سال ۲۰۱۴ تعداد تیمهای حاضر در مرحله اصلی به شانزده تیم رسید و مرحله اصلی از دو بخش گروهی و حذفی پیروی کرد. در این بین Riot Games بازیهای مرحله اصلی رویداد را بهصورت تور در مناطق مختلفی برگزار کرد که شهرهای تایپه، سنگاپور، بوسان و سئول فرصت میزبانی از آن را داشتند. هشت سالن بزرگ میزبان مراحل مختلف رویداد بودند که ورزشگاه جامجهانی سئول با گنجایشی ۶۶ هزار نفری بازیهای نیمهنهایی و فینال را میزبانی کرد و تاریخ جدیدی را برای بازی League of Legends و ورزش الکترونیک به ثبت رساند.
در سال ۲۰۱۴ دو تیم Samsung White و Star Horn Royal Club فینالیستهای تورنمنت بودند که تیم سامسونگ توانست با کسب نتیجه نهایی ۳:۱ عنوان قهرمانی را از آن خود کند و جایزه یک میلیون دلاری را به خانه ببرد.
مسابقات World Championship 2015
شرکت Riot Games بعد از چهارمین فصل مسابقات Worlds تغییری را در مجموع جوایز، تعداد تیمها و فرمت برگزاری رویداد صورت نداد و در سال ۲۰۱۵ از منطقه اروپا بهعنوان میزبان مراحل مختلف جامجهانی خود استفاده کرد. شهرهای بروکسل، پاریس، لندن و برلین میزبانان پنجمین فصل مسابقات بودند که درنهایت دو تیم KOO Tigers و SK Telecom T1 توانستند به فینال مسابقات راه یابند. تیم SK Telecom T1 در بازی فینال توانست با کسب نتیجه ۳:۱ اولین تیمی باشد که برای دومین بار بهعنوان قهرمانی مسابقات دست یافته است.
یکی از مشکلات جدیدی که بازی League of Legends در سال ۲۰۱۵ تجربه کرد متای تکراری بود که باعث شد بینندگان رویداد در بیشتر بازیهای مراحل مختلف شاهدش باشند. اتفاقی که تقریبا تمام بازیهای مطرح سبک MOBA در بازههای زمانی مختلف با آن روبهرو بودهاند و بازی لیگ آف لجندز در مسابقات Worlds 2015 دچارش شد.
مسابقات World Championship در سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ رقبای زیادی را در بخش ورزش الکترونیک و برگزاری مسابقات شاهد بود که مهمترین آنها مسابقات The International بازی Dota 2 بود. باتوجهبه رقابتی که بین مجموعههای برگزاری مسابقات esports به وجود آمده بود، تمامی مجموعهها در سالهای مختلف بهدنبال تولید و عرضه محتوای جذاب و جذب بینندگان بیشتر نسبت به یکدیگر بودند. همین موضوع باعث شد که شرکت Riot Games در سال بعدی تغییرات جدیدی را تجربه کند.
مسابقات World Championship 2016
اولین تغییر مهم در سال ۲۰۱۶ افزایش مجموع جوایز مسابقات به رقم ۵ میلیون و ۷۰ هزار دلار بود که به کمک طرفداران و با فروش آیتمهای درون بازی اتفاق افتاد. قدم بعدی استفاده از نسخهای جدید در بازیهای مرحله اصلی بود که یک ماه قبل از شروع مسابقات منتشر شده بود. مسابقات Worlds بازی League of Legends برای سومین بار در خاک ایالات متحده آمریکا برگزار شد و شهرهای سان فرانسیسکو، شیکاگو، لس آنجلس و نیویورک میزبانان مراحل اصلی بودند. در این دوره از مسابقات تیم SK Telecom T1 برای سومین بار راهی فینال مسابقات شد که درنهایت با کسب نتیجه ۳:۲ بهعنوان قهرمانی دست یافت و Faker نیز بهعنوان با ارزشترین بازیکن مسابقات معرفی شد.
مسابقات World Championship 2017
رایت گیمز در سال ۲۰۱۷ برای اولینبار مسابقات Worlds را در چین برگزار کرد و شهرهای ووهان، گوانگژو، شانگهای و پکن میزبانان مراحل اصلی رویداد بودند. تیم برگزاری مسابقات برای افزایش جذابیت رویداد از استیجهای بزرگتری رونمایی کردند و در مراسم افتتاحیه بازی فینال نیز شاهد یک اژدهای بزرگ بودیم که به واسطه فناوری واقعیت افزوده به وجود آمده بود. مجموع جوایز این دوره از مسابقات بیش از ۴.۵ میلیون دلار بود که نیمی از آن به واسطه فروش آیتمهای درون بازی و به کمک طرفداران جمعآوری شده بود.
در سال ۲۰۱۷ برای اولینبار سیستم برگزاری سه مرحلهای مسابقات Worlds به دنیای esports معرفی شد. این فرمت که از سه بخش Play-In، Group Stage و Knockout Stage تشکیل شده است نزدیک به ۴۰ روز زمان لازم دارد تا قهرمان جهان را مشخص کند.
فینال هفتمین فصل جامجهانی بازی لیگآفلجندز تکرار فینال سال قبل بود که دو تیم Samsung Galaxy و SK Telecom T1 برای دومین سال پیاپی در مقابل هم قرار گرفتند. ولی اینبار دیگر خبری از قهرمانی تیم SK نبود و تیم سامسونگ با نتیجه قاطعانه ۳:۰ توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند.
مسابقات World Championship 2018
با شروع هشتمین فصل مسابقات Worlds باز هم شاهد تغییرات بودیم. برای اولینبار مرحله اصلی مسابقات با حضور ۲۴ تیم پیگیری شد و مجموع جوایز نیز تا رقم ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار دلار افزایش یافت. کره جنوبی میزبان تمامی مراحل مرحله اصلی مسابقات بود که فینال رویداد در ورزشگاه ۵۰ هزار نفری مونهاک اینچئون پیگیری شد. در این فصل تیم Fnatic توانست بعد از هفت سال برای دومین بار به فینال مسابقات World Championship بازی League of Legends راه یابد و در سمت دیگر تیم Invictus Gaming بهعنوان دومین نماینده کشورچین راهی فینال شد. درنهایت تیم IG توانست با نتیجه قاطعانه ۳:۰ برای اولینبار بهعنوان قهرمانی مسابقات دست یابد.
مسابقات World Championship 2019
در این دوره از مسابقات مجموعا ۲۴ تیم به مرحله اصلی راه پیدا کردهاند. به مناطق مهم یعنی چین، کره، اروپا، آمریکای شمالی و تایوان سه سهمیه تعلق گرفته است که تیم قهرمان رقابتهای تابستانی هر منطقه سید اول آن منطقه را دریافت میکند و تیمی که به واسطه امتیازات فصلی راهی مرحله اصلی مسابقات Worlds شود سید دوم را دریافت میکند. تیمهای قهرمان بخش انتخابی نیز بهعنوان سومین سید منطقه معرفی میشوند.
ویتنام تنها منطقهای است که ۲ نماینده راهی مرحله اصلی مسابقات میکند و مناطق آمریکای لاتین، اقیانوسیه، ترکیه، برزیل، کشورهای مستقل همسود، ژاپن و جنوب شرق آسیا نیز هر کدام یک سهمیه را در مرحله اصلی خواهند داشت. در حال حاضر تمامی تیمهای راهیافته به مرحله اصلی مسابقات مشخص شدهاند و گروهبندی مراحل مختلف نیز طی قرعهکشی که روی کانال توییچ شرکت Riot Games منتشر شد، مشخص شد.
از مهمترین تغییرات دیگری که در سال ۲۰۱۹ با آن روبهرو هستیم افزایش تعداد سهمیههای منطقه چین است. چینیها در سال جدید سه سهمیه مستقیم به مرحله اصلی مسابقات Worlds دریافت کردهاند که دلیلش نمایش خوب آنها در مسابقات Mid-Season Invitational 2018 و World Championship 2018 بوده است.
ویتنام نیز در سال جاری دو نماینده خواهد داشت که اولین سهمیه آنها در سال ۲۰۱۸ قطعی شد و باتوجهبه عملکرد خوبشان در مسابقات Mid-Season Invitational دومین سهمیه خود را برای حضور در مسابقات امسال دریافت کردهاند. لازم به ذکر است که سید اول آنها در مرحله Group Stage قرار میگیرد و سید دوم منطقه ویتنام بایستی کار خود را از مرحله Play-In شروع کند.
علاوهبر موارد قبلی تیمهای حاضر در مرحله اصلی مجاز به معرفی هفت بازیکن در فهرست اصلی بازیکنان خود هستند. به واسطه این تغییر تیمها میتوانند در مقابل رقبای مختلف از بازیکنان ذخیره خود استفاده کنند.
فرمت برگزاری مسابقات
نهمین دوره مسابقات World Championship بازی League of Legends از سه مرحله تشکیل شده است که با نامهای Play-In Stage، Group Stage و Knockout Stage شناخته میشوند. دو مرحله اول بهصورت گروهی برگزار میشوند و مرحله آخر شامل بخش نیمهنهایی و فینال مسابقات است که بهصورت کلی با حضور ۲۴ تیم برتر جهان همراه است.
مرحله اول که با نام Play-in شناخته میشود از دو بخش گروهی و حذفی تشکیل شده است. دوازده تیم راهیافته به این بخش در مرحله اول در چهار گروه تقسیم میشوند و باید در بازیهایی با فرمت best-of-one امتیاز جمعآوری کنند. دو تیم برتر هر گروه به مرحله دوم راه پیدا میکنند و با فرمت best-of-five با یکدیگر روبهرو میشوند. در مرحله دوم چهار تیم صعود و چهار تیم دیگر از دور مسابقات حذف میشوند. در ادامه میتوانید فهرست تیمهای حاضر در این بخش را مشاهده کنید.
در اولین مرحله مسابقات هیچ تیمی که مدافع قهرمانی باشد، وجود ندارد. ولی در هر دوره برخی از تیمهایی که از مراحل اولیه راهی بخش گروهی و حذفی مسابقات شدهاند توانستهاند نظر علاقهمندان بازی League of Legends را جلب کنند و در مقابل تیمهای برتر خودی نشان دهند. بااینحال گروه B با داشتن نمایندگان ژاپن، آمریکای جنوبی و اروپا ترکیب خوبی را شامل شده است که هر کدام از این تیمها عناوین خوبی را در مناطق خود به دست آوردهاند و قطعا نمایش خوبی را در اختیار بینندگان قرار خواهند داد. البته این بدین معنا نیست که دیگر تیمهای مرحله Play-In شانسی برای صعود ندارند. این روزها علاقهمندان ورزش الکترونیک برای دیدن بازی تیمهای ملی خود در ورزش الکترونیک وقت زیادی را صرف میکنند و بازی لیگ آف لجندز یکی از مهمترین رشتههای فعلی است.
چهار تیم برتر مرحله Play-in به جمع دوازده تیمی که بهصورت مستقیم به استیج گروهی مسابقات راه پیدا کردهاند اضافه میشوند و درنهایت مرحله گروهی بعدی با حضور شانزده تیم برتر جهان در بازی League of Legends پیگیری خواهد شد. تیمها در گروههای چهارتایی تقسیم خواهند شد و از هر گروه دو تیم به مرحله آخر صعود خواهد کرد. تمامی بازیهای مرحله گروهی بهصورت best-of-one پیگیری خواهد شد.
در گروه A تیم G2 Esports میتواند اولین شانس صعود به مرحله بعدی باشد. این تیم در سال ۲۰۱۹ عنوان قهرمانی مسابقات LEC Summer 2019، Mid-Season Invitational 2019 و LEC Spring 2019 را بهدست آورده است و بهعنوان قویترین تیم منطقه اروپا راهی مسابقات Worlds شده است. از طرفی دو تیم C9 و Griffin باتوجهبه نتایجی که در سال ۲۰۱۹ بهدست آوردهاند شانسهای بعدی هستند که باتوجهبه قهرمانی تیم Griffin در مسابقات Rift Rivals 2019، میتوان از آنها بهعنوان تیم آمادهتر یاد کرد.
تیمهای حاضر در گروه B نیز همگی بهعنوان قهرمانان مناطق خود راهی مرحله گروهی مسابقات World Championship شدهاند. در این بخش احتمال قدرتنمایی تیم FunPlus Phoenix وجود دارد ولی بااینحال نمیتوان هیچ پیشبینی را در مورد این مسابقات انجام داد. قطعا تمامی تیمها زمان لازم برای آماده شدن برای مسابقات را صرف کردهاند و هیچ تیمی برای باختن راهی این رویداد نمیشود.
در گروه C تیمهای قدرتمند و مدعی زیادی حضور دارند. اولین تیمی که میتواند بهعنوان قویترین تیم گروه C معرفی شود، SK Telecom T1 است. این تیم پیش از این در چهار فینال مسابقات Worlds حضور داشته است که در سالهای ۲۰۱۳، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ عنوان قهرمانی را کسب کرده است. البته در گروه C شاهد حضور تیم Fnatic نیز هستیم. تیمی که در سال ۲۰۱۱ عنوان قهرمانی مسابقات را کسب کرده است و در سال ۲۰۱۸ نیز بعد از شکست در مقابل تیم IG بهعنوان نایب قهرمانی مسابقات دست یافت. درنهایت شاهد حضور تیم Royal Never Give Up هستیم که در سال ۲۰۱۸ توانسته است عنوان قهرمانی مسابقات MSI را بهدست آورد ولی در سال ۲۰۱۹ بهعنوان مهمی دست نیافته است. گروه C میتواند بهعنوان گروه مرگ مسابقات معرفی شود.
بالاخره به گروه D رسیدیم. جایی که سه تیم ahq e-Sports Club، IG و Team Liquid با یکدیگر هم گروه شدهاند و بعد از اتمام مرحله Play-In چهارمین تیم این گروه معرفی خواهد شد. در این گروه Team Liquid باتوجهبه اینکه در سال ۲۰۱۹ دو قهرمانی و دو نایب قهرمانی را کسب کرده است میتواند بهعنوان مدعی صعود به مرحله بعدی مسابقات معرفی شود. از طرفی تیم IG سال گذشته عنوان قهرمانی مسابقات Worlds را کسب کرده است و بهعنوان مدافع قهرمانی راهی این دوره از مسابقات شده است و نمیتوان آنها را دست کم گرفت.
درنهایت هشت تیم راه یافته به مرحله پایانی بایستی در براکتی تک حذفی با یکدیگر روبهرو شوند. بازیهای این بخش که بهصورت best-of-five برگزار خواهد شد در پنج روز مختلف پیگیری میشوند که درنهایت قهرمان مسابقات 2019 World Championship مشخص خواهد شد.
در حال حاضر مقدار جوایز مربوطبه مسابقات World Championship 2019 مشخص نیست و با نزدیک شدن به روزهای آخر رقم نهایی اعلام خواهد شد. احتمالا مانند سالهای گذشته شرکت Riot Games با فروش آیتمهای درون بازی تلاش میکند تا رکورد سال گذشته مسابقات Worlds را رد کند. مرحله Play-In مسابقات قرار است در بازه زمانی ۲ تا ۸ اکتبر (۱۰-۱۶ مهر) برگزار شود و مرحله گروهی نیز در بازه زمانی ۱۲ تا ۲۰ اکتبر (۲۰-۲۸ مهر) پیگیری میشود. بخش حذفی مسابقات نیز طی پنج روز برگزار میشود که در روزهای سوم و پنجم آبان مرحله یک هشتم پیگیری خواهد شد. در روزهای ۱۱ و ۱۲ آبان بازیهای مرحله نیمهنهایی برگزار خواهد شد و درنهایت فینال بزرگ در روز ۱۰ نوامبر مصادف با ۱۹ آبان برگزار میشود. علاقهمندان به دیدن پخش زنده مسابقات میتوانند مانند سالهای گذشته از کانال riotgames در توییچ استفاده کنند.
به نظر شما کدام تیم شانس کسب عنوان قهرمانی مسابقات World Championship 2019 بازی League of Legends و دریافت جایزه چند میلیون دلاری مسابقات را دارد؟