فیل اسپنسر: راحتی و آسودگی کاربران یکی از اهداف سرویس های استریم بازی است
وقتی صحبت از اجرای سرویسهای استریمینگ در مقیاس بزرگ به میان میآید، شرکتهای بزرگ نقش تعیین کنندهای در آیندهی آن داشته و دارند. بدون شک، ایدهی اصلی استریم بازی از هرجا و هر مکان بسیار جذاب و هیجان انگیز به نظر میرسد؛ اما در حال حاضر چالشهای بسیار زیادی در مسیر استریم بازیها قرار دارند که هنوز برای بسیاری از آنها پاسخ مناسبی پیدا نشده است. به طور مثال، میتوان سرویس گوگل استیدیا را اولین پلتفرم بزرگ ارائه کنندهی سرویس استریم بازی در نظر گرفت. اما در این بین به نظر میرسد که فیل اسپنسر با صحبتهای واقعگرایانهی خود دربارهی آیندهی xCloudقصد دارد تا مکث کوتاهی در حرکت سریع و هیجان انگیز صنعت بازی به سمت سرویسهای استریمینگ ایجاد کند.
اسپنسر و جمعی از تیم توسعه دهندگان xCloud، در مصاحبه با وبسایت Game Infromerدرباره سیاستهای مایکروسافت در قبال آیندهی این سرویس صحبت کردهاند. یکی از قسمتهایی که اخیراً تأکید زیادی روی آن میشود، چالشهایی است که همچنان در مسیر توسعه این پلتفرم قرار گرفته است. اسپنسر عقیده دارد که xCloud و به طور کلی سرویسهای استریمینگ با هدف راحتی و آسودگی بازیکنانی امکان دسترسی به آن را دارند طراحی و عملیاتی میشوند.
هنوز بهترین راه برای بازی، استفاده از سیستمهای سخت افزاری و محلی (لوکال) است. استریمینگ برای راحتی بازیکنان طراحی شده است. این تکنولوژی امکان بازی در هر کجا و هر مکان را برای شما فراهم کرده و محدودیتِ دسترسی به کنسولهای بازی را از بین میبرد.
مطمئناً در صورتی که شما به یک شبکهی اینترنت بسیار پرسرعت دسترسی داشته و نگران مصرف دیتای خود نیز نباشید، سرویسهای استریمینگ مثل یک موهبت الهی به نظر میرسند؛ اما اگر بخواهیم واقع گرایانه به قضیه نگاه کنیم باید دید که واقعاً چند درصد از بازیکنان در سرتاسر جهان به این امکان دسترسی داشته و هیچ گونه مشکلی در راه استفاده از این خدمات نخواهند داشت؟
استریم بازی، برخلاف فیلم یا موسیقی مقدار قابل توجهی از دیتای اینترنت شما را در مدت زمان کوتاهی مصرف خواهد کرد. باید دید که با رشد این تکنولوژی و تغییر احتمالی سیاستهای اپراتورها در ارائهی خدمات اینترنت، آیندهی سرویسهای استریم به چه شکل رقم خواهد خورد.