بازی S.T.A.L.K.E.R. 2 در موتور گرافیکی Unreal Engine ساخته میشود
اکانت توییتر بازی S.T.A.L.K.E.R. 2این هفته خبر مهمی را از فرایند توسعهی این بازی با طرفداران به اشتراک گذاشت. براساس اطلاعاتی که در این توییت منتشر شده است، پروسهی ساخت دنبالهی بازی S.T.A.L.K.E.R در حال حاضر در جریان بوده و این کار با استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engineصورت میگیرد. بازیهای بزرگ و محبوبی همچون Fortnite و Bacon Man: An Adventure براساس این موتور بازیسازی ساخته شدهاند. به نظر میرسد که استودیوی GSC Game Worldرابطهی بسیار گرم و صمیمی با اپیک گیمز (Epic Games) برقرار کرده؛ بهطوری که در این پیام با عنوان «همکاران» از آنها یاد میکند. کسانی که شناخت خوبی از تیم سویینی (Tim Sweeney) داشته باشند خوب میدانند که «همکار» نامیدنِ او چه مفهومی دارد.
با کنار هم قرار دادن لفظ «digital stores» و لحن صمیمی و گرمی GSC در قبال اپیک گیمز به کار برده میتوان احتمال عرضهی انحصاری این بازی در فروشگاه اپیک گیمز را بهسادگی پیشبینی کرد. باتوجهبه درآمدهای سرسام آوری که اپیک گیمز از بازیهایی مانند فورتنایت بهدست آورده، این امر کاملاً محتمل به نظر میرسد.
GSC Game World علاوهبر این موارد، پشتیبانی از قابلیت استفاده از مادها در این بازی را تأیید میکند. کنار گذاشتن موتور X-Ray Engine میتواند برای بسیاری از طرفداران S.T.A.L.K.E.R. کمی ناراحت کننده به نظر برسد. بهخصوص بعد از انتشار نسخهی بتای بازی Gunslingerکه بعد از گذشت ۱۰ سال از آغاز فرایند توسعهی آن بالاخره منتشر شد. این تغییر میتواند کلیهی جنبههای مربوطبه سیستم سلاحها و سایر مشخصات گیم پلی این بازی را متحول کند.
بازی S.T.A.L.K.E.R. 2 سال گذشته برای بار دوم معرفی شد. تاریخ انتشار این بازی برای سال ۲۰۲۱ تعیین شده اما احتمال تغییر و عقب افتادن این تاریخ وجود دارد.