اکانت توییتر Crysis به دیالوگی از بازی اول این مجموعه اشاره دارد
روز گذشته و بعد از گذشت حدود چهار سال، Crysisبه طور ناگهانی در توییتر ظاهر شده و پست جدیدی را منتشر کرد. این توییت، هماکنون بیش از ۸۰ هزار بار لایک شده که هشت برابر بیشتر از تعداد فالوورهای این اکانت است. توسعهدهندگان استودیوی Crytek، امروز جزئیات تازهای از پروژه خود را منتشر کردند که به دیالوگ آغازین اولین قسمت از مجموعهی Crysis اشاره دارد. در متن این توییت، عبارت «هی Nomad، هنوز با ما هستی؟» نوشته شده است.
توییت جدیدی که از طریق اکانت رسمی Crysis منتشر شده، در واقع نقل قولی از گفتگوی Prophet و Nomad در صحنهی هواپیمای ابتدای بازی Crysis است. با در نظر گرفتن این نکته، میتوان با اطمینان درباره احتمال ساخت یک نسخه ریبوت یا ریمستر از این بازی صحبت کرد.
کمپانی الکترونیک آرتز (Electronic Arts) در خلال گزارش مالی اخیر خود به این موضوع اشاره داشته که طی دو سال آینده چند پروژه ریمستر را در در دستور کار خواهد داشت. ضمن این که در این اظهارات به این نکته نیز اشاره شده که این پروژهها به مجموعه بازیهای مشهور و محبوبی ارتباط خواهند داشت. لذا جای تعجب نیست که Crysis یکی از این موارد باشد. این بازی اولین بار در سال ۲۰۰۷ برای پلتفرم پی سی منتشر شد و نسخه کنسولی آن نیز چهار سال بعد عرضه شد. جلوههای تصویری زیبا همواره به عنوان یکی از شاخصههای اصلی این مجموعه محسوب شده و کرایسیس را به یکی از جذابترین بازیهای طول تاریخ تبدیل کرده است. دنبالههای بعدی این مجموعه نیز با پایبندی به یکی از مهمترین ویژگیهای بازی اورجینال خود، یکی از جذابترین جلوههای گرافیکی را در میان تمامی بازیهای نسل خود به نمایش گذاشتند.
البته با خارج شدن بازی Hunt: Showdownاز فاز Early Access در سال گذشته، به نظر میرسد که کرایتک به جای ساخت نسخه بازسازی شده یک بازی از نسل قبل، زمان کافی برای آغاز یک پروژه کاملاً جدید را داشته باشد. با این که EA از آن دسته ناشرانی نبوده که روی بازیهای تک نفره تأکید داشته باشد، موفقیت چشم گیر Star Wars Jedi: Fallen Orderمیتواند نشانهی مثبتی در سرمایهگذاری بیشتر این شرکت روی بازیهای داستان محور در آینده باشد. البته قسمت آخر مجموعه Crysis نیز از حالت چندنفره نیز پشتیبانی میکرد که به اندازه کمپین داستانی آن محبوب نبود.