توضیحات یوبیسافت درباره وسعت نقشه بازی Assassin’s Creed Valhalla
یوبیسافت (Ubisoft) در روزهای گذشته اطلاعات زیادی از Assassin’s Creed Valhalla، جدیدترین قسمت از این مجموعهی نقش آفرینی و جهان باز را با رسانهها و مخاطبان به اشتراک گذاشته است. داستان بازی اساسینز کرید والهالا، به سفرهای Eivor به همراه دار و دستهی مهاجمانِ وایکینگ خود در مسیر غارت و تسلط بر سرزمینهای پادشاهی انگلستان اختصاص دارد. تمامی اتفاقات بازی، حول محور مکانیزم ساخت و ساز جدید Assassin’s Creed Valhalla و در راستای گسترش قلمرو وایکینگها و اطمینان از پیشرفت و موفقیت آنها صورت میگیرد.
اما با وجود تمرکز این بازی روی مکانیزم ارتقاء کلونی تحت تسلط وایکینگها، همچنان این سؤال به وجود خواهد آمد که در کل نقشهی این بازی تا چه حد میتوان بزرگ باشد. اشرف اسماعیل، کارگردان خلاق این استودیو در مصاحبه اخیر خود با وبسایت Game Informer، در خصوص مقیاس جهان این بازی، و این که آیا تمامی لوکیشنهای آن در یک نقشهی بزرگ از انگلستان قرار داشته یا این که سرزمینهای نروژ چطور در این میان قرار میگیرند، صحبتهایی را ارائه کرده است. وی در پاسخ به این سؤال تشریح میکند:
نقشهی این بازی در سرزمینهای نروژ و سالهای تاریک امپراطوری بریتانیا به طور خاص قرن نهم میلادی قرار دارد. قسمتهایی که به سرزمینهای انگلستان اختصاص داده شده، بزرگترین بخشهای نقشه را تشکیل میدهند.
ما در Assassin’s Creed Valhalla
البته به نظر نمیرسد که این موارد شامل تمامی مناطق نقشه Assassin’s Creed Valhalla باشد. اشرف اسماعیل برای این مناطق از لفظ «مرکز» نقشه استفاده کرده و در ادامه اشاره میکند که «ما در بحث نقشه و جهان بازی یک سری سورپرایزهای غیرمنتظره هم خواهیم داشت که الان به آنها اشاره نمیکنم. اما فقط میتوان گفت که این موارد، قلب ماجراجویی جدید ما را تشکیل خواهند داد. ما سفر خود را از نروژ شروع میکنیم و بعد از پرداختن به زیبایی طبیعی این مناطق و البته سختیهای زندگی در این سرزمینهای بیثمر به سمت انگلستان حرکت کرده و قصد تصرف مناطقی از آن را خواهیم داشت. بعد از آن، وقایع بازی به ماجراجوییهایی که در سرزمینهای بریتانیا خواهیم داشت متمرکز خواهند شد. البته بازیکنان همواره قادر به رفت و آمد بین نروژ و انگلستان خواهند بود. در سرزمینهای نروژ نیز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.»
توضیحات کارگردان بازی، تا حد زیادی ما را یاد The Witcher 3: Wild Huntمیاندازد. این بازی نیز شامل مناطق بزرگ و متعددی بود که امثال Skellige و Velen را در بر میگرفتند. بازیکنان در ویچر 3 نیز قادر بودند تا در مسیر حرکت خود به مناطق قبلی نیز سفر کرده و رفت و آمد داشته باشند. این موضوع بدون این که نیاز به ایجاد یک فاصله بسیار زیاد بین لوکیشنهای بازی وجود داشته باشد، میتواند در القای حس تمایز میان سرزمینهای مربوط به انگلستان و نروژ بسیار مفید واقع شود. البته باید امیدوار بود که این مناطق بزرگ، تنها شامل فضاهای خالی و بلااستفاده نبوده و در قسمتهای مختلف آن، مأموریتهای جانبی و محتوای ویژهای پیش بینی شده باشد.
Assassin’s Creed Valhalla در تعطیلات آخر سال ۲۰۲۰ برای پلتفرمهای ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، گوگل استیدیا و پی سی قابل دریافت خواهد بود. اولین تصاویر رسمی از گیم پلی این بازی در تاریخ ۷ مِی و در خلال قسمت جدید از برنامه Inside Xboxبه نمایش گذاشته خواهد شد. ظاهراً یک سری بازیهای دیگر از پلتفرم نسل نهمی مایکروسافت نیز در این رویداد به نمایش گذاشته خواهند شد. در روزهای آتی منتظر جزئیات تکمیلی در این خصوص باشید.
نظرات