صحبتهای تیم شِیفِر در رابطه با Brutal Legend 2 و فروش قسمت اول این بازی
شیفر در صحبتهای خود گفت پس از عرضه Brutal Legend، تیم آنها ساخت نسخه دوم بازی را آغاز کرد، اما ساخت قسمت دوم Brutal Legend در سال ۲۰۱۰ لغو شد. از آن زمان، شیفر بارها اعلام کرد دوست دارد باری دیگر روزی ساخت نسخه بعدی این بازی به همراه جَک بِلَک، صداگذار شخصیت اصلی بازی با نام اِدی ریگز را از سر گیرد.
اگر فرصت ساخت قسمت بعدی Brutal Legend برای دابلفاین فراهم نشد، شیفر دوست دارد بسته الحاقیای را در راستای شخصیت لایِنوایت، رهبر گروه میلیشا که صداگذاری آن توسط راب هَفِرد انجام شده را تولید کند.
بودجه ساخت نسخه اول Brutal Legend حدود ۲۵ میلیون دلار بوده و شیفر عقیده دارد بدست آوردن مبلغی به این اندازه یا بیشتر از آن برای ساخت قسمت بعدی «احتمالا کار مشکلی» خواهد بود.
در ادامه با یکدیگر نگاهی به قسمتهای مهم این مصاحبه جالب میاندازیم:
چگونه خصوصیات استراتژی Real Time به Brutal Legend صدمه زد:
بدون شک ما کاربران بسیاری را با این خصوصیت سورپرایز کردیم. اگر قبل از عرضه بازی بیشتر در رابطه با این خصوصیات صحبت میکردیم، مردم نسبت به آن کمتر دچار سردر گمی میشدند. چیزی که من بابت آن ناراحت هستم این است که ما در رابطه با این خصوصیت صحبت کردیم، اما به اندازه کافی این کار را انجام ندادیم. ما مراسم اختصاصیای را در رابطه با مبارزات بازی برگزار کردیم و من هم در مصاحبه خود اعلام کردم Brutal Legend یک بازی استراتژی Real Time است. قبل از عرضه بازی ما حتی ویدیویی را هم برای آموزش این بخش ساخته بودیم. متاسفانه این ویدیو بدلیل اینکه مرحله اول بازی را نشان میداد، شامل خصوصیات استراتژی Real Time نمیشد و این مسئله من را به شدت ناراحت کرد. طراح اصلی ما سعی کرد من را دلداری دهد، اما زمان کافی برای اضافه کردن این خصوصیت به ویدیو نبود. با این حال اگر از جنبه مثبت به این قضیه نگاه کنیم، بسیاری از مردم از این خصوصیت لذت بردند و Brutal Legend همچنان پرفروش ترین بازی ما محسوب میشود.
در رابطه با مشکلات دریافت مجوز Brutal Legend، کمک الکترونیک آرتز در این رابطه و آینده خود برای ما بگویید:
ما برای ۱۰۷ موسیقی مجوز گرفته بودیم، بنابراین این مثال خوبی برای بزرگ بودن این بازی و احتیاج آن به یک ناشر بزرگ است. الکترونیک آرتز افراد زیادی را مخصوص این کار دارد، بنابراین آنها در این زمینه کمک زیادی به ما کردند. کسی چه میداند، شاید در نسخه بعدی ما با یک گروه موسیقی مستقل خودمان این کار را انجام دادیم (شوخی میکند).
نظرتان در رابطه با Brutal Legend 2 چیست؟
هیچوقت نه نگویید، اما با این حال اگر این اتفاق رخ دهد به این زودی منتظر آن نباشید.
دوست داشتید با قسمت دوم بازی که ساخت آن لغو شد چه کاری انجام دهید:
واقعا دوست داشتم بیشتر در رابطه با داستان بازی صحبت کنم و چیزهایی که در قسمت اول حذف کردیم را به بازی بیاوریم. اضافه کردن حالتهای بیشتر برای بخش چندنفره و بهینهسازی تمام جنبههای قسمت مبارزات بازی از خواستههای دیگر من بود. من همچنین دوست داشتم حالتی را تولید کنم که در آن در سمت اکشن یا استراتژی قرار بگیرید و اگر تمایل داشتید مانند قسمت اول در آن واحد هر دو بخش را کنترل کنید.
آیا دابلفاین باری دیگر بازی طراز اول (AAA) خواهد ساخت:
ما هیچوقت درها را روی انجام کارهای مختلف نمیبندیم و مانند Brutal Legend میتوانیم بار دیگر بازیهای این شکلی بسازیم. هرساله صنعت بازیهای رایانهای تغییر پیدا میکند و مشخص نیست در آینده ما چه کاری انجام میدهیم. مهم نیست در آینده چه اتفاقی میافتد، ما برای زندهماندن در این صنعت سعی میکنیم زیرک باشیم.
نظر شما در رابطه با صحبتهای مدیر دوستداشتنی استودیو دابلفاین چیست؟ آیا دوست دارید نسخه دوم بازی Brutal Legend توسط شیفر ساخته شود؟
منبع: Gamespot