تصویر منو آغازین بازی Ghost of Tsushima منتشر شد
استودیو ساکر پانچ پس از آن که با بازی Infamous Second Son و بستهی الحاقی Infamous First Light به ترتیب یکی از نخستین بازیها و DLCهای انحصاری پلی استیشن 4سونی را به بازار فرستاد، تصمیم به پذیرش ریسکی بزرگ گرفت. این استودیو از مرکز سرگرمیهای تعاملی سونی برای رفتن به سراغ پروژهای ششساله و متفاوت با آثار پیشین خود وقت خواست؛ ۲ سال برای تحقیق دربارهی تاریخ و فرهنگ ژاپن و همزمان بهروزرسانی جدی موتور بازیسازی اختصاصی ساکر پانچ و ۴ سال برای ساخت بازی Ghost of Tsushima. کمتر از دو هفتهی دیگر و راس ساعت ۱۸:۳۰ روز سهشنبه، ۲۴ تیر به وقت ایران هم بالاخره مشخص میشود که منتقدها چه نظری راجع به اثر بیرونآمده از دل این پروژهی چندساله دارند.
این منو آغازین که برخی را به یاد سکانس معروف خونین شدن ناگهانی دشت گلهای سفید در یک بازی ویدیویی از سال ۲۰۰۴ میلادی میاندازد، به زیبایی روی محیطهای Ghost of Tsushima و وزش دائمی باد در جزیرهی سوشیما تاکید دارد. وزش باد برای ساموراییها و در کل ژاپنیها از قداست خاصی برخوردار است و همانگونه که احتمالا در مقالهی «نگاهی بهوقایع تاریخی که داستان بازی Ghost of Tsushima را شکل میدهند» خواندید، در تاریخ و اسطورههای این مردم نقش بهسزایی دارد. به همین خاطر نیز جین ساکای، سامورایی، شبح یا همان قهرمان بازی از باد برای پیدا کردن راه خود بهره میبرد.
بازی Ghost of Tsushima جمعه، ۲۷ تیرماه (۱۷ ژوئیه) در دسترس کاربران پلیاستیشن 4 قرار خواهد گرفت. همچنین انتظار میرود که نسخهی قویتر و خوشجلوهتر بازی همزمان با عرضهی پلی استیشن 5 روی سختافزار نسل ۹ شرکت ژاپنی منتشر شود.