صحبتهای نیل دراکمن راجع به پیامی که پس از انتشار بازی The Last of Us Part 2 برای تیمش فرستاد
بالاخره پس از هفت سال انتظار، دنبالهی یکی از تاثیرگذارترین بازیهای نسل هفتم و یکی از مورد انتظارترین بازیهای نسل هشتم یعنی بازی The Last of Us Part 2 روانهی بازار شد. بازی The Last of Us که در سال ۲۰۱۳ توسط استودیوی ناتی داگ منتشر شد، بهواسطه شخصیتپردازی قوی، داستانی گیرا و گیمپلی روان خود توانست به یکی از مهمترین آثار انحصاری سونی تبدیل شود و از آن پس طرفداران این بازی بیصبرانه منتظر انتشار نسخهی دوم آن بودهاند. بازی The Last of Us Part 2 توانست پس از انتشار نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کرده و در زمینه فروش نیز عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهد.
پس از انتشار نمرات بررسی بازی The Last of Us Part 2 نیل دراکمن، کارگردان و نویسنده این بازی پرسروصدا، ایمیلی را برای تیم خود ارسال کرد تا از آنها بهخاطر زحماتشان تشکر کند. دراکمن در طی جدیدترین مصاحبهاش راجع به حرفهایی که در آن ایمیل زده بود و همچنین پاسخش به بدخواهان بازی صحبت کرد.
دراکمن در گفتوگو با بازیگر نقش جوئل یعنی تروی بیکر بیان کرد که او در اصل میخواست پس از انتشار بازی متن تشکری را برای تک تک اعضا تیم ارسال کند اما باتوجهبه تعداد زیاد افراد حاضر در تیم این کار غیر ممکن بود. دراکمن گفت که او در حال نوشتن متنی به مدیر هنری، جان سوینی بود که شروع به گریه کرد. او در اینباره گفت:
دراکمن بیان کرد که دقیقا بهخاطر نمیآورد که چه چیزی را در متن ایمیل نوشته بود اما تاکید داشت که طرفداران باید درک کنند که ساخت بازی The Last of Us 2 یک تلاش تیمی بوده است و او نباید تمامی تحسین و تمجید را دریافت کند. او همچنین به تیمش گفت که او تا به حال به هیچ بازیای که تا به حال ساخته بود به این اندازه افتخار نکرده است. نیل در اینباره گفت: «من دقیقاً آنچه را که نوشتم بهخاطر نمیآورم، اما به یاد دارم که در مورد ترسهای خودم مینوشتم. اینکه مثلا من تمجید بسیار زیادی دریافت میکنم و به این موضوع که این پروژه یک تلاش تیمی بوده است به اندازهی کافی توجه نمیشود. این به معنای دقیق کلمه یک بازی استودیو Naughty Dog است. فراموش كردم كه ایمیل را چگونه به پایان رساندم اما احتمالا چیزی شبیه به این بود که نمرات بررسی بازی بسیار جالب هستند اما دیدن غرور شما همان چیزی است كه من برای آن زندگی میكنم».
او همچنین پیامی برای بدخواهان بازی داشت: «این بررسیها بسیار جذاب هستند و شنیدن اینکه مردم چقدر عاشق بازی هستند و چقدر با آن ارتباط برقرار میکنند بسیار برای من خوشحال کننده است. اما حقیقتا هیچ چیز به اندازهی خواندن ایمیل شما، لورا یا جان یا هر یک از اعضای تیم راجع به اینکه این بهترین بازیای است که تاکنون روی آن کار کرده است، برای من خوشحال کننده نیست. لعنت به بدخواهان. من به هیچ چیز بیشتر از اینکه روی این بازی کار کردهام افتخار نمیکنم».
همچنین دراكمن در طی مصاحبه در مورد اینکه چگونه روی فروش بازی متمرکز نیست صحبت كرد. او فقط امیدوار است که بازیهایش بتوانند به اندازهای فروش داشته باشند تا سونی را متقاعد کنند که اجازه دهد استودیو ناتی داگ چنین کاری را دوباره انجام دهد.
جالب است بدانید که پیش از این سونی اعلام کرده بود که بازی The Last of Us Part II در سه روز ابتدایی عرضه خود توانست چهار میلیون نسخه فروش داشته باشد و این اعداد آن را به سریعترین فروش در نسل هشتم برای بازیهای انحصاری سونی تبدیل کرده است.
استودیو ناتی داگ هماکنون مشغول کار روی حالت مولتی پلیر بازی The Last of Us Part II است و هنوز برای ساخت یا عدم ساخت سومین بازی The Last of Us تصمیمی نگرفته است. بازی The Last of Us Part 2 درحالحاضر بهصورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 در دسترس است.