احتمال تغییر نام Xbox Live

دوشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
لوگوی ایکس باکس لایو
ظاهراً مایکروسافت بدون اعلام قبلی، نام سرویس Xbox Live را در داشبورد ایکس باکس به Xbox network تغییر داده که از احتمال تغییر برند این سرویس آنلاین خبر می‌دهد.
تبلیغات

مایکروسافت اخیراً تغییرات زیادی را در ارتباط با سرویس آنلاین Xbox Live اعمال کرده که شاید بزرگ‌ترین مورد آن به عدم نیاز به اشتراک Xbox Live Gold برای بازی‌های free-to-play در حالت آفلاین باشد. حالا به نظر می‌رسد که تغییرات جدیدی در راه Xbox Live باشد که این مورد خاص به نام تجاری این سرویس آنلاین مربوط می‌شود.

ظاهراً در داشبورد ایکس باکس دیگر خبری از عبارت Xbox Live نبوده و رابط کاربری نرم‌افزار مایکروسافت تنها به عبارت «Xbox network» یا شبکه‌ی ایکس باکس اشاره کرده است. احتمالاً مایکروسافت تصمیم گرفته تا با حذف عبارت «Live» از برند سرویس آنلاین خود، نام عمومی‌تری را برای آن در نظر بگیرد. باتوجه به رویکرد سرویس محور مایکروسافت در برنامه‌های اخیر این شرکت، باید گفت که این حرکت با استراتژی‌ آن‌ها کاملاً سازگار به نظر می‌رسد.

تغییر برند ایکس باکس لایو در داشبورد ایکس باکس
2021-3-xbox-live-might-be-about-to-drop-the-“live”-branding

مایکروسافت چند ماه قبل اقدام به افزایش تعرفه سرویس Xbox Live Gold به ۱۲۰ دلار کرده بود که بعد از اعتراض کاربران تصمیم به عقب نشینی از اقدام قبلی خود گرفته و اعلام کرد که قیمت‌ها به شکل قبل باقی خواهد ماند. همچنین این شرکت تصمیم گرفت تا همانند سونی و نینتندو، نیاز به عضویت در سرویس Xbox Live را برای استفاده از بازی‌های رایگان (free-to-play) لغو کند. بازی‌های رایگان محبوبی مانند فورتنایت در کنسول‌های پلی استیشن و نینتندو سوییچ بدون نیاز به سرویس‌های اشتراکی آنلاین نیز قابل استفاده هستند.

البته این تغییر هنوز به‌صورت رسمی توسط مایکروسافت اعلام نشده است؛ بنابراین بهتر است تا زمان شفاف سازی منابع رسمی منتظر بمانیم. در این بین، گزارشاتی مبنی بر احتمال کنار گذاشتن Xbox Live Gold توسط مایکروسافت به گوش می‌رسد که باید دید نهایتاً چه تصمیمی در اینباره اتخاذ خواهد شد.

نظر شما در اینباره به چه شکل است؟ در صورت تمایل می‌توانید نظرات خود را با زومجی و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات