تایید تغییر نام سرویس Xbox Live توسط مایکروسافت

چهارشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
لوگوی ایکس باکس لایو
مایکروسافت تایید کرده که دیگر قرار نیست از نام Xbox Live برای سرویس آنلاین گیم این شرکت استفاده شود؛ گرچه در کارکرد این سرویس تغییری ایجاد نخواهد شد.
تبلیغات

از زمانی‌که مایکروسافت برای اولین‌بار سرویس ایکس باکس لایو را در سال ۲۰۰۲ روی ایکس باکس اوریجینال راه‌اندازی کرد تا به امروز نام آن تغییر نکرده بود. در همین راستا، دیروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه مایکروسافت در حال تغییر نام برند Xbox Live است. حال طبق جدیدترین اخبار، اعلام شده که این تغییر نام قطعی شده و نام Xbox Live به Xbox Network تغییر پیدا می‌کند. البته این‌طور که به‌نظر می‌رسد، این تحول صرفا اسمی بوده و حداقل فعلا در کارکرد این سرویس و پرداخت حق اشتراک برای سرویس گلد تغییری ایجاد نمی‌شود.

طبق گزارش نشریه‌ی ورج، مایکروسافت تایید کرده که دیگر قرار نیست از نام ایکس باکس لایو برای سرویس آنلاین گیم این شرکت استفاده شود. البته آن‌ها اعلام می‌کنند که این موضوع به‌معنی تغییر در کارکرد یا حذف سرویس ایکس باکس لایو نیست و فقط تغییر نام یکی از زیرساخت‌های آنلاین آن‌ها است. همچنین سرویس اشتراکی Xbox Live Gold قرار است کماکان به کار خود ادامه دهد. بااین‌حال، هنوز مشخص نیست که آیا نام ایکس باکس لایو گلد نیز تغییر خواهد کرد یا خیر.

یکی از سخن‌گوهای مایکروسافت در این خصوص به ورج می‌گوید: «نام «ایکس باکس نتورک» به سرویس پایه و زیرساختی گیم ایکس باکس اشاره می‌کند و در جدیدترین نسخه از قرارداد ارائه‌ی خدمات مایکروسافت نیز از این نام استفاده شده است. تغییر نام از «ایکس باکس لایو» به «ایکس باکس نتورک» به این خاطر صورت گرفته که نام سرویس زیرساختی آنلاین ایکس باکس از سرویس ایکس باکس لایو گلد و بحث اشتراک آن متمایز باشد.»

سرویس ایکس باکس لایو برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۲ با راه‌اندازی شدنش مدل اشتراکی سرویس‌های بازی‌های چندنفره را روی کنسول‌ها معرفی کرد و پس از آن، سونی و نینتندو نیز با معرفی سرویس‌های اختصاصی مشابه خود، رویکرد مایکروسافت را ادامه دادند. چندوقت پیش شایعه شده بود که قرار است تجربه‌ی بازی‌های چندنفره‌ روی پلتفرم‌های ایکس باکس رایگان شود که البته هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را درصورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات