درآمد نجومی بازی فورتنایت در طول دو سال
در روزهای اخیرا شاهد انتشار اسنادی بودیم که از دعوی حقوقی Epic Games و اپل در رسانه منتشر میشدند و تقریبا تمام آنها حاوی اطلاعات مهمی از یکی از این دو شرکت یا شرکتهای همکار آنها بودند. حال در جدیدترین خبری که از این محل بهدست آمده به درآمد بازی Fortnite در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ اشاره دارد. فورتنایت تنها در طول این دو سال موفق شده ۹.۱ میلیارد دلار درآمدزایی کند. این سند درواقع یکی از گزارشهای مالی داخلی اپیک بوده که تاریخ آن به ژانویه ۲۰۲۰ (دی-بهمن ۹۸) برمیگردد و در آن ذکر شده که ۵.۴ میلیارد دلار این درآمد در سال ۲۰۱۸ و ۳.۷ میلیارد آن در سال ۲۰۱۹ بهدست آمده است.
اپیک قبلا گفته بود آنها بهطور کلی در ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ مجموعا ۵.۵ میلیارد دلار و در سال ۲۰۲۰ رقم ۵.۱ میلیارد دلار سود به دست آوردهاند. این سود به تمام جنبههای کسبوکار اپیک از جمله بازیهای دیگر و فروشگاه آنلاین آنها مربوط میشود. بااینحال، اپیک درصد زیادی از سود کلی خود را مدیون عملکرد فوقالعادهی فورتنایت است.
سند دیگری از اپیک گیمز منتشر شده که تاریخ آن به ژوئن ۲۰۲۰ (خرداد-تیر ۹۹) برمیگردد. در این سند اپیک با توصیف فورتنایت بهعنوان «بزرگترین بازی دنیا» اشاره میکند این بازی بتل رویال (در آن زمان) ۸۰.۴ میلیون بازیکن فعال ماهیانه داشته و ۳۵۰ میلیون بازیکن نیز در آن حساب کاربری دارند.
همچنین در این سند عنوان شده پس از کاهش آمار بازیکنان و درآمد فورتنایت روی iOS در سال ۲۰۱۹، اپیک برنامه داشت تا در سال ۲۰۲۰ تعداد کاربران فعال ماهیانهی بازی را روی این پلتفرم افزایش دهد. البته همانطور که واضح است، این تصمیم مربوطبه قبل از کشمکشهای حقوقی اپیک و اپل و حذف فورتنایت از اپ استور بوده است. در یادداشتهای تکمیلی این سند آمده که برنامههای اپیک برای «افزایش دوبارهی درآمد» فورتنایت روی iOS شامل همکاری با اپل در راستای بهینهسازی نسخهی موبایلی این بازی میشد. در این همکاری قرار بود از فصل مربوطبه مارول که آن زمان تازه میخواست شروع شود، «استفادهی حداکثری» شود، یک سیستم اشتراک ماهیانه برای بازی راهاندازی شده و برای رویدادهای اجتماعی در مد Party Royale تبلیغات صورت بگیرد.
در سند مورد گفته میشود بهلطف برگزاری کنسرت ترویس اسکات و راهاندازی پارتی رویال، درآمد فورتنایت از آیفون و آیپد در ماههای آوریل و می ۲۰۲۰ (اوایل فروردین تا اوایل خرداد ۹۹) بهشدت بالا رفته بود. البته عامل دیگر رشد درآمد فورتنایت روی iOS در بازهی زمانی مذکور به احتمال زیاد به شروع قرنطینههای سراسری کرونا در سراسر جهان مربوط میشود و به این موضوع در گزارش اپیک اشارهای نشده است.
در سند منتشرشده میخوانیم که محتوا و اسکینهای مارولی به کسب درآمد فورتنایت بسیار کمک کرده و اضافه کردن کاراکتر ددپول به بتل پس چپتر ۲ از فصل ۲ باعث شد که این بتل پس بهترین فروش را از دسامبر ۲۰۱۸ تا آن روز تجربه کند. آیپی استار وارز نیز از نظر درآمدزایی برای فورتنایت پس از مارول در رتبهی دوم قرار میگیرد. اسکینهای لیگ فوتبال آمریکایی، کنسرت مارشملو و ترویس اسکات، اسکینهای دنیای دیسی، اسکین جان ویک، اسکین نینجا، اسکین نایکی، اسکین دریک و اسکین شخصیت بوردرلندز 3 در رتبههای بعدی آیتمهای پرفروش فورتنایت قرار میگیرند.
درنهایت در این سند آمده که ۲۶ درصد درآمد Fortnite روی پلتفرم iOS از محل خرید بتل پس، ۶۷ درصد آن از خرید آیتم و ۷ درصد آن از فروش باندلهای پول واقعی بوده است.
نظر شما کاربران زومجی دربارهی درآمد اپیک از فورتنایت چیست؟ نظرات خود را در این خصوص با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.