عرضه انحصاری بازی Starfield برای ایکس باکس و کامپیوتر

شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
لوگوی بازی Starfield
براساس ادعای یکی از خبرنگاران حوزه صنعت بازی‌های ویدیویی، بازی نقش‌آفرینی Starfield به‌صورت انحصاری تنها برای پی سی و ایکس باکس روانه بازار خواهد شد.
تبلیغات

روز گذشته بود که جف گراب، یکی از خبرنگاران رسانه گیمزبیت از انحصاری بودن ساخته جدید استودیوی بتسدا خبر داد. براساس ادعای گراب، بازی نقش‌آفرینی Starfield قرار است به‌صورت انحصاری تنها برای پلتفرم‌های مایکروسافت یعنی پی سی و ایکس باکس در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.

طبق صحبت‌های این خبرنگار پرسابقه، تیم سازنده بازی Starfield در حال برنامه‌ریزی برای حضور و نمایش ساخته خود در رویداد ماه آینده E3 است؛ پروژه‌ای که او اعتقاد دارد در سال ۲۰۲۲ بالاخره عرضه خواهد شد؛ اگرچه شایعاتی مبنی‌بر عرضه بازی در تعطیلات سال جاری نیز شنیده می‌شود.

چنانچه زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا در جریان هستید که بازی Starfield درواقع یک اثر بزرگ نقش‌آفرینی از سازنده بازی The Elder Scrolls V: Skyrim است؛ اثری که برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۸ معرفی شد. تاد هاوارد، کارگردان Starfield، چندی پیش اعلام کرد که این بازی درواقع پروژه‌ای است که مدت زمان زیادی به فکر ساخت آن بوده است.

از زمان معرفی رسمی بازی تا به امروز تقریبا شاهد نمایش و گیم‌پلی جدیدی از Starfield نبوده‌ایم و تیم سازنده در سکوت کار خود را ادامه داده است. در همین راستا اگر به‌خاطر داشته باشید کارگردان بازی در نمایشگاه E3 2019 به‌صراحت از علاقه‌مندان صبر و شکیبایی بیشتر طلب کرد.

تصاویر فاش‌شده از بیلد سال 2018 بازی Starfield بتسدا و شخصیت فضانورد

پس از اینکه مایکروسافت در اقدامی غافل‌گیرکننده با پرداخت هزینه هنگفت ۷.۵ میلیارد دلار زنیمکس، شرکت مادر بتسدا را تصاحب کرد، حرف‌وحدیث‌های زیادی درخصوص سرنوشت بازی‌های این استودیو مطرح شد. قضیه تا جایی پیش رفت که فیل اسپنسر، مدیر ایکس باکس، ضمن اشاره به دو بازی Deathloop و Ghostwire: Tokyo که در انحصار کنسول پلی استیشن 5 قرار دارند، تصمیم‌گیری درخصوص سایر پروژه‌ها را به زمان مناسب خودش ارجاع داد.

دنیل احمد، یکی دیگر از تحلیل‌کنندگان مطرح حوزه بازی‌های ویدیویی، به‌واسطه ماهیت سرویس گیم‌ پس، از اهمیت بالای سرمایه‌گذاری ردموندی‌ها روی محتوای انحصاری صحبت کرد.

«باتوجه به اینکه اکنون سرویس گیم‌ پس جایگاه مهمی در اکوسیستم ایکس باکس پیدا کرده است، سرمایه‌گذاری روی محتوا و بازی‌های جدید به‌منظور ارزشمندتر کردن این سرویس از اهمیت زیادی برای مایکروسافت برخوردار است. بدون هیچ تردیدی هدف مایکروسافت برای چنین اقدامی، تصاحب محتوا و عرضه بازی‌ها در همان روز اول روی گیم‌پس بوده است. انتشار بازی‌های فرست پارتی از همان روز نخست مهم‌ترین مزیت این سرویس در مقایسه با سایرین است.»

حال نوبت شما است تا نظرات و پیش‌بینی‌های خود درخصوص آینده استودیوی بتسدا و بازی‌های آن را با ما نیز به اشتراک بگذارید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات