بهبود نقشه بازی Metroid Dread نسبت به نسخه های قبلی

یک‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
متروید و یکی از باس‌های بازی Metroid Dread
نقشه بازی Metroid Dread نسبت به نسخه‌های پیشین این مجموعه پیشرفت قابل توجه‌ای خواهد داشت.
تبلیغات

کاوش در محیط یکی از المان‌های همیشگی بازی‌های مهم مجموعه Metroid (متروید) بوده است. به همین ترتیب وجود یک نقشه خوب و کارساز در هر نسخه جدید از این بازی ضروری است. در گزارشی جدید از روند ساخت بازی Metroid Dread، تیم توسعه بازی توجه نسبتا ویژه‌ای به نقشه آن و کارکردش در بازی داشته‌اند. تیم توسعه بازی Metroid Dread درباره نقشه این بازی به شرح زیر نوشته‌اند:

«در حالیکه نقشه‌های [بازی‌های] قبلی از یک چشم‌انداز ساده استفاده می‌کردند، نقشه [بازی] جدید به ابزار جهت‌یابی دقیق‌تری تبدیل شده که می‌تواند چیزهایی مانند نواحی متنوع را [به بازیکن] نشان دهد.»

تیم توسعه جدیدترین نسخه متروید اضافه می‌کند:

«از آنجا که کاوش کردن در سری بازی‌های متروید بیشترین درجه اهمیت را دارد، برای ما روشن بود که نقشه -مبنای کاویدن- عنصری مهم برای متمرکز کردن توجه‌مان روی آن خواهد بود. این نقشه جدید به لحاظ شمایل و کارکرد قدرت گرفته [(تاثیرپذیرفته)] از نقشه‌های قدیمی و سنتی [مجموعه] است؛ به‌همین دلیل فکر می‌کنیم کاوش در جهان [بازی] حتی از گذشته هم احساس بهتری به‌دست خواهد داد.»

لوگو بازی Metroid Prime

در بازی Metroid Dread می‌توان حداکثر شش نشانه (مارکر) روی نقشه تعیبه کرد، نشانه‌هایی که روی مینی مپ بازی نیز به نمایش درخواهند آمد. کاربر می‌تواند در نقشه بازی از ویژگی زوم کردن نیز استفاده کند. بازیکن همچنین در جریان تجربه بازی می‌تواند با فشردن جهت چپِ کلید دی‌-پد مینی‌مپ را بزرگتر کند. علاوه بر این، کاربر می‌تواند آیکون‌های نقشه را هایلایت کند؛ با این کار می‌توان یک نوع آیکون خاص را هایلایت کرد تا در نقشه فقط آن نوع آیکون به نمایش درآید. نقشه بازی همچنین واجد نشانه‌هایی برای پیدا کردن آیتم‌های مخفی خواهد بود، این نشانه‌ها نقاطی درخشان هستند که کاربر با دیدن‌شان متوجه می‌شود در آن منطقه آیتمی مخفی تعبیه شده است.

بازی Metroid Dread در تاریخ ۸ اکتبر (۱۶ مهر) برای کنسول‌های نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد؛ دقیقا همان روزی که کنسول نینتندو سوییچ OLED عرضه می‌شود. بازی Metroid Dread حکم جمع‌بندی داستانی پنج بازیِ دوبُعدی مجموعه متروید را دارد و پیش‌زمینه داستانی بازی‌های بعدی نیز محسوب می‌شود. تصاویری از نقشه بازی Metroid Dread را در زیر تماشا کنید.

قابلیت زوم در نقشه بازی Metroid Dread
نقشه بازی Metroid Dread و علامت گذاری
هایلایت کردن آیکون ها در نقشه بازی Metroid Dread
اسکرین شات از نقشه بازی Metroid Dread
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات