مایکروسافت از فیل اسپنسر می‌خواهد برای خود به فکر جانشین باشد

چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۹
مطالعه 3 دقیقه
چهره فیل اسپنسر مدیر ایکس باکس
فیل اسپنسر به‌‌تازگی فاش کرد که مایکروسافت از او می‌خواهد رئیس بعدی ایکس باکس را از همین حالا مشخص کند.
تبلیغات

فیل اسپنسر در مصاحبه‌ی تازه‌ی خود با نشریه‌ی GQ فاش می‌کند که مایکروسافت به او گفته است از همین حالا به فکر تعیین یک جانشین برای خود باشد. او همچنین دیدگاه کلی خود را درباره‌ی آینده‌ی ایکس باکس بیان کرد و گفت در حال حاضر در این فکر است که چه کسی بعد از او می‌تواند سکان هدایت تشکیلات بزرگ را به‌دست بگیرد. اسپنسر بیش از سه دهه در استخدام مایکروسافت بوده است و در سال ۲۰۱۷ به بالاترین مقام اجرایی ایکس باکس رسید. او در این خصوص به GQ می‌گوید:

«من ۳۳ سال در این مجموعه کار کرده‌ام و واضح است که تعداد سال‌هایی که پشت سر گذاشته‌ام، بیشتر از سال‌هایی است که در پیش دارم. اما در حال حاضر هیچ‌چیزی برای من مهم‌تر از این نیست که تیم ایکس باکس همچنان برای سال‌ها به کار خود ادامه دهد و وضعیت پایدار خود را در آینده حفظ کند».

سپس مصاحبه‌گر از او به‌طور خاص درباره‌ی فردی که پس از او به ریاست ایکس باکس می‌رسد، سؤال می‌کند و اسپنسر پاسخ می‌دهد: «اگر ثبات و پایداری ایکس باکس در بلند‌مدت اهمیت دارد، باید جانشین خود را از حالا تعیین کنید؛ تا مطمئن شوید که جایگاه بالای ایکس باکس در صنعت بازی و فرهنگ سازمانی آن همچنان در آینده حفظ خواهد شد. ما در حال حاضر مشغول تعیین فرد درست برای جانشینی هستیم. بالاخره ایکس باکس بعد از من هم باید به حیات خود ادامه دهد».

فیل اسپنسر با تی‌شرت Halo Infinite

اسپنسر در بخش دیگری از مصاحبه درباره‌ی این توضیح داد که تیم ایکس باکس چگونه به آینده نگاه می‌کند. او اعلام کرد که آن‌ها در ایکس باکس برنامه‌های آینده‌ی خود را بسته به اینکه چقدر به تحقق نزدیک هستند، در قالب چند «چشم‌انداز» (Horizon) تعریف می‌کنند: «برنامه‌هایی در چشم‌انداز اول قرار دارند که اکنون در حال عملی شدن هستند. چشم‌انداز دوم از پروژه‌هایی تشکیل می‌شود که قرار است در یک تا سه سال آینده محقق بشوند و چشم‌انداز سوم ایده‌های بزرگی هستند که ممکن است در ۵ یا حتی ۱۰ سال آینده هم به مرحله‌ی اجرایی نرسند».

اسپنسر همچنین عنوان می‌کند که پروژه‌های چشم‌انداز سه بسیار بلندپروازانه و ریسکی هستند و ممکن است هیچ‌وقت عملی نشوند. اما باز بااین‌حال اهمیت دارند و در ایکس باکس حتما باید تیمی را مشخص کرد که مشغول کار روی این پروژه‌ها باشد. این می‌تواند به خلق ایده‌های نوآورانه در آینده منجر شود. او دراین‌باره توضیح می‌دهد: «من یاد گرفته‌ام که ریسک نکردن خودش ریسک بزرگی است. شما باید بذرها را امروز بکارید [تا محصول خود را در آینده برداشت کنید]. نوآوری خود‌به‌خود به‌وجود نمی‌آید یا آن‌ را نمی‌توانید راحت از جایی بخرید».

GQ دراین‌جا اشاره می‌کند که استراتژی بلندمدت ایکس باکس برای سرمایه‌گذاری روی ایده‌های خلاقانه، به ساخت لوازم جانبی مفیدی مانند کنترلر تطبیق‌پذیر ایکس باکس انجامید؛ کنترلری که می‌توان گفت تحولی بزرگ در دسترسی افراد کم‌توان به بازی‌ها ایجاد کرد. نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی حرف‌های فیل اسپنسر چیست؟ درباره‌ی عملکرد او در مجموعه‌ی ایکس باکس و جانشین وی چه فکر می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات